E39 Remblokken en schijven advies

Chiptuning, turbo's, onderstel, remmen, banden? Bespreek het hier.
Talma

E39 Remblokken en schijven advies

Bericht door Talma » 27 jul 2012, 11:56

Ik wil de remmen van mijn E39 binnenkort gaan vervangen, omdat er nu erg veel remstof vanaf komt waardoor mijn velgen ontzettend snel smerig worden. En dat kan natuurlijk niet :P Kost me ook erg veel tijd om het schoon te maken...

Nu ben ik niet zo thuis in de remmerij van BMW. Ik ben dus op zoek naar goede remblokken, die zo min mogelijk geluid maken en waar weinig tot geen remstof vanaf komt. Op mijn oude auto had ik remblokken van Fedoro (of Fedora?) en die remde perfect! En amper remstof, maar ze waren wel iets duurder (zo'n 25%) dan, bijvoorbeeld, EBC red/yellow/green stuff.

Daarnaast wil ik de remschijven ook meteen vervangen. Ik heb qua remschijven altijd goede ervaring gehad met EBC, maar dan met vooral sport auto's. Zijn deze ook degelijk en vooral veilig voor BMW's? Of zijn er andere goede alternatieven? Ik kan de complete remmerij zelf vervangen, dus de dealer wil ik vermijden :)

Muhtar

Re: E39 Remblokken en schijven advies

Bericht door Muhtar » 07 aug 2012, 19:04

Hier ben ik wel benieuwd naar.

Ik heb er ook erg last van dat remstof. Het is erg irritant.
Een retourtje Oosterburen is gelijk aan pik zwarte velgen. :(

Talma

Bericht door Talma » 08 aug 2012, 12:43

Ik heb her en der navraag gedaan over Ferodo remblokken, en vrijwel iedereen gaf aan het die amper remstof afgeven en vrij lang mee gaan. Ook gaven ze daarbij aan dat het het beste is om de remschijven meteen mee te vervangen. Dit omdat ik niet weet wanneer deze voor het laatst zijn vervangen.

Vliet

Bericht door Vliet » 08 aug 2012, 13:33

Voor de schijven zou je Zimmermann kunnen proberen. Die zijn volgens mij prima. Anders Brembo, maar die kosten wel wat. Bij de E46 hebben we Brembo's, de E36 zimmermann sport en bij de E39 OEM. Remt allemaal prima.

Voor de blokken kun je EBC Green stuff proberen. Die schijnen echt vrijwel geen remstof te produceren. Maar dan moet je even in het E46 gedeelte zoeken. Daar is een hele discussie over geweest. Persoonlijk gaat het er mij om dat blokken goed remmen. Een auto is voor mij een gebruiksvoorwerp, dat het vies wordt hoort erbij. Als ik maar veilig tot stilstand kom.

Talma

Bericht door Talma » 08 aug 2012, 14:08

Bedankt voor je reactie Vliet.

Ikzelf wil altijd degelijke onderdelen onder mijn auto, die best iets duurder mogen zijn zolang ik maar veilig aankom.

Met EBC remblokken heb ik niet zoveel goede ervaring, dus voor mij valt deze al af. Bij mijn vorige auto slijtte deze ontzettend snel. Daarna Ferodo eronder gelegd en daar ben ik erg tevreden over.

Voor remschijven ga ik nog even wat onderzoek doen. Zimmermann zegt me zo niets, maar dat wilt niks zeggen natuurlijk. Brembo wel, dat is top kwaliteit, maar ik heb geen sport auto dus vind ik dat een beetje teveel van het goede voor mijn 523. En anders kan ik altijd OEM gaan. Maar dat wordt zowiezo bestelt vanuit de UK, aangezien de remschijven daar behoorlijk goedkoper zijn dan hier in NL.

Vliet

Bericht door Vliet » 08 aug 2012, 14:39

De zimmerman zijn niet persé voor sportauto's. De schijven zijn niet duur en je hoort er best wel goede verhalen over. Google de merknaam anders even. Ik heb de schijven uit Duitsland laten komen. Gewoon per post. Laat maar weten wat je keuze wordt en hoe het bevalt. Ben benieuwd op E39 gebied heb ik zelf nog niet zo veel ervaring met dit soort dingen. :duim:

DS92

Bericht door DS92 » 05 sep 2012, 21:18

Hoi talma. Probeer deze site eens http://www.autopartsonline.nl/nl/index. ... 11&taal=nl
Hier haal ik voor mijn auto's, en ook mijn 5er altijd m'n remmerij. Heb goede ervaringen met deze gasten en je krijgt er altijd gratis remvloeistof, remmenreiniger en kopervet bij :jack:

Ze leveren ook voor hartstikke goedkope prijzen en heb zelf 2 weken geleden ATE Brakemax Sportkwlt remblokken voor de voorzijde gekocht incl verzendkosten kwam ik op 94 euro. Dit vind ik niet gek voor sportblokkies die 4.4L tegen moeten houden.. succes :duim:

AdE39

Bericht door AdE39 » 27 sep 2012, 14:33

Hallo beste BMW vrienden,

Kijk eens op " onderdelenholland.nl " voor hun prijzen hoef je eigenlijk niet eens naar Duitsland!

Ik heb vandaag mijn complete remmenset, dat zijn blokken en de remschijven voor + achter opgehaald, ik heb de mazzel dat ik er 20 minuten vandaan woon. Alles van Zimmermann.

Versturen door heel Nederland kost u trouwens niets, dat is ook al wat waard.
De service is gewoon goed.

Voor onderdelen van uw type BMW, die niet vermeld staan, gewoon even een e-mailtje of even de telefoon hanteren, vaak kunnen zij het gewoon bestellen voor u.

Ik heb dus gekozen voor mijn E39 touring voor het merk Zimmermann, dat is gewoon bere goed, en van een hoge kwaliteit..
Word op vele BMW fora ook aanbevolen.

Het assortiment is trouwens uitgebreid van enkel alleen van BMW naar, Mercedes, Audi en Volkswagen, alle Duitse merken onder een dak!

Bekijk de site even.

Succes. :duimen:

Met vriendelijke groet,
Ad

armramos

Bericht door armramos » 09 okt 2012, 10:30

Vliet schreef:De zimmerman zijn niet persé voor sportauto's. De schijven zijn niet duur en je hoort er best wel goede verhalen over. Google de merknaam anders even. Ik heb de schijven uit Duitsland laten komen. Gewoon per post. Laat maar weten wat je keuze wordt en hoe het bevalt. Ben benieuwd op E39 gebied heb ik zelf nog niet zo veel ervaring met dit soort dingen. :duim:
zimmermann zijn degelijk voor sportauto's mits dat je wel de duurdere versie koopt. Geventileerd en geperforeerd met de daarbij behorende remblokken. Heb ik zelf op mijn e39 en kan geen negative oordeel over geven!!! Remmen als het remmen moet ook op nat glade wegdek. :duimen:

Lutzki

Bericht door Lutzki » 26 apr 2013, 14:26

Je kunt het ook origineel houden, maar met een truc.
Namelijk bij een BMW dealer bestellen in het voormalige Oost-Duitsland. Kan krijg je Original Autoteilen voor prijzen, die soms nog onder after marketprijzen zitten, ook die uit Duitsland!!!
In Nederland zijn onderdelen belachelijk duur :-(
Bougies en olie, gewoon via Ebay bestellen en je lacht je suf. Castrol Edge, uit Duitsland: 80 euro voor 10 liter, met vezendkosten!! (bij de dealer 20 Euro/liter....)

Gewoon je bestellijst mailen en chassisnr. en je hebt binnen enkele dagen je onderdelen!!

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E39) Performance en tuning”