schmiedmann spruitstuk
schmiedmann spruitstuk
Beste Lezers,
Ik heb een vermoeden dat mijn kat en spruitstuk niet meer goed zijn. Weinig vermogen, mm die af en toe brand. Nu heb ik een lek voor bij het spruitstuk hoor hem brommen. Garage is er naar aan het kijken en hoor er maandag meer van.
Ben eens gaan kijken voor een alternatief spruitstuk, ik kwam uit op deze site http://www.schmiedmann.nl/
http://auto-onderdelen.marktplaats.nl/b ... ind=2&fs=1
Een supersprint spaghetti spruitstuk kost rond 1000. Een schmiedmann heb je voor 690 eentje met kat. Zou je hiervoor kiezen? En hoe werkt het dan met je lambda's?
Vroeg me af of een van jullie ervaringen heeft met dit merk/firma.
Ik heb een vermoeden dat mijn kat en spruitstuk niet meer goed zijn. Weinig vermogen, mm die af en toe brand. Nu heb ik een lek voor bij het spruitstuk hoor hem brommen. Garage is er naar aan het kijken en hoor er maandag meer van.
Ben eens gaan kijken voor een alternatief spruitstuk, ik kwam uit op deze site http://www.schmiedmann.nl/
http://auto-onderdelen.marktplaats.nl/b ... ind=2&fs=1
Een supersprint spaghetti spruitstuk kost rond 1000. Een schmiedmann heb je voor 690 eentje met kat. Zou je hiervoor kiezen? En hoe werkt het dan met je lambda's?
Vroeg me af of een van jullie ervaringen heeft met dit merk/firma.
Re: schmiedmann spruitstuk
Over het onderdeel kan ik helaas niks zeggen, over de webshop wel, positieve ervaring, heb er remschijven in het verleden gekocht.
- BMW Clubsport
Hier zou ik ook graag enkele meningen over willen horen, want ik ben ook enigzins geinteresseerd om een spruitstuk +cats aan te schaffen van schmiedmann.
Wat zijn eventueel de voor- en nadelen t.o.v. een duurder product zoals Supersprint?
BMW Clubsport
Wat zijn eventueel de voor- en nadelen t.o.v. een duurder product zoals Supersprint?
BMW Clubsport
Ik ben wel erg benieuwd naar de vermogenstoename die dit spul oplevert.
als je even op e46 fanatics zoekt staat daar een stuk over de ebay headers, zin en onzin erg nuttige info!
Het gaat vele malen beter klinken.
Heb dan geen schiedmann spruitstuk maar een rvs spaghetti spruitstuk (weet het merk niet) maar hierdoor heeft de wagen wel lekkere ratel bij wat hogere toerental.
Heb dan geen schiedmann spruitstuk maar een rvs spaghetti spruitstuk (weet het merk niet) maar hierdoor heeft de wagen wel lekkere ratel bij wat hogere toerental.
M3 e46 Individual Estoril Blue| Eissenman sport 4x76| KW v2 | Porsche 4pot klauwen | csl schijven | powerflex zwart in subframe/diff/RTABS | Michelin cup +
- BMW Clubsport
@ Danish:
Heb jij een RVS spruitstuk op je 330 Cabrio?
Heb je hier ook een katalysator gemonteerd?
Zou het geluid graag eens willen horen, op een meeting ofzo.
Heb jij een RVS spruitstuk op je 330 Cabrio?
Heb je hier ook een katalysator gemonteerd?
Zou het geluid graag eens willen horen, op een meeting ofzo.
Ik heb zo'n set gekocht, ben er totaal ongeveer 1200 euro mee kwijt en bouw het zelf in.
Het is een hoop werk maar het resultaat is er wel naar.
Heb een 328i en de uitlaat is van een M3 dus beter verloop van de uitlaat gassen.
Heb bij Schmiedmann een R Power turbo set er bij gekocht die kost dan wel 2200 euro.
Dit word later in gebouwd.
Ik ben zelf erg tevreden met de service van Krooimans te Uithoorn.
Het is een hoop werk maar het resultaat is er wel naar.
Heb een 328i en de uitlaat is van een M3 dus beter verloop van de uitlaat gassen.
Heb bij Schmiedmann een R Power turbo set er bij gekocht die kost dan wel 2200 euro.
Dit word later in gebouwd.
Ik ben zelf erg tevreden met de service van Krooimans te Uithoorn.
-
Ik zit er ook over te denken om zo een set te kopen van Schmiedmann...Maar past dit systeem direkt op de rest van het uitlaat systeem vroeg ik me af?
ik heb zowel een gat in me spruitstuk - middendemper als einddemper.
alles nieuw kopen kost net zo'n godsvermogen als alles rvs met racecats te nemen.
ik heb sinds gister het spruitstuk binnen van schmiedmann.
op de 18e ga ik bij nmparts.nl deze er onderbouwen i.c.m. een fsw midden en einddemper.
alles rvs gelast en eventueel beugels aan te passen c.q. extra te plaatsen.
ik laat wel weten hoe het uitpakt.
kan niet wachten tot alles er onderzit.
alles nieuw kopen kost net zo'n godsvermogen als alles rvs met racecats te nemen.
ik heb sinds gister het spruitstuk binnen van schmiedmann.
op de 18e ga ik bij nmparts.nl deze er onderbouwen i.c.m. een fsw midden en einddemper.
alles rvs gelast en eventueel beugels aan te passen c.q. extra te plaatsen.
ik laat wel weten hoe het uitpakt.
kan niet wachten tot alles er onderzit.

als Rick het niet maken kan....geef het dan maar aan de vuilnisman
-
is het uitpakken al een beetje gelukt ? ben wel benieuwd
-
Schmiedmann staat bekend om dat het waardeloos past. Lees maar de topics van de mannen die het hebben geinstalleerd/ laten installeren.
Dus als je het zelf kan doen, hou rekening dat het niet zo plug and play is als dat Schmiedmann doet geloven. Voor de mensen die het laten installeren, reken heel wat man uurtjes.
Gasten in the USA kopen vaak een ebay header maar laten de cats weg wat ik begreep uit de verhalen. Voor de rest zijn de resultaten wel positief bij een RVS spruitstuk.
Dus als je het zelf kan doen, hou rekening dat het niet zo plug and play is als dat Schmiedmann doet geloven. Voor de mensen die het laten installeren, reken heel wat man uurtjes.
Gasten in the USA kopen vaak een ebay header maar laten de cats weg wat ik begreep uit de verhalen. Voor de rest zijn de resultaten wel positief bij een RVS spruitstuk.