Afgelopen week ben ik met de bimmer naar Berlijn geweest, en heb ik even kunnen spelen op de autobaan.
Mijn 530D is gechipt en de DPF is leeg gemaakt, en software herschreven, wat te samen toch wel pk's extra geeft.
Kortom, van Bottrop tot Berlijn, had ik het gevoel de sterkte te zijn

Nog even met een 911 gespeeld, en die kon ik goed bijhouden van 120kmh tot 230kmh.
Echter, ik kom met topsnelheid niet boven de 240kmh, en de begrenzer is eraf.
Hij maakt dan dacht ik 3500 toeren, maar na een paar seconden, schiet hij in een soort noodloop.
De druk van het gaspedaal valt weg, en reageert niet meer. Als hij is afgezakt tot 180kmh en onder 2000 toeren, dan pakt ie hem weer op.
Kan dit aan vaccuum slang liggen, of een lekje in de leiding tussen turbo en inlaat ?
Overigens, maakt de Turbo maakt sinds DPF verwijderering een soort sirene geluidje.
Maar ze hebben mij verteld dat dit komt doordat hij nu vrijer kan ademen, en minder tegen druk heeft om dat DPF leeg is. Als ik het gas los laat, na ff stevig optrekken, hoor je een wazige zuig geluid (beetje als je op een flesje bier fluit ??)
Iemand enig idee ?