[m3 3.2] Lambda + LMM waardes icm carsoft 6.5

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
VVin_Ka

[m3 3.2] Lambda + LMM waardes icm carsoft 6.5

Bericht door VVin_Ka » 16 aug 2012, 15:45

Goedendag een ieder. Ik heb met mijn auto het volgende probleem. Hij stottert en staat te schudden wanneer ik hem koud start. Ik heb hem uitgelezen en constateerde een verschil in waardes van de lambda' s. Dus deze heb ik maar vervangen. Als ik nu opnieuw uitlees, bij een stationair draaiende motor, zie ik in Carsoft 6.5 bij PROBE 1 dat hij op 0% verwarming blijft staan terwijl PROBE 2 op dat moment rond de 56% aangeeft. Als ik een dot gas geef komt er plots wel een waarde bij PROBE 1 te staan die aardig gelijk is aan PROBE 2. Weet iemand of dit normaal is?
De lambda' s die ik gekocht heb moesten op de oude stekkers overgezet worden. Er waren 2 witte draden, 1 grijze en 1 zwarte. De witte draden zijn massa draden voor het verwarmingselement en voor het meten zelf. deze heb ik zo overgezet. Kan het zijn dat het toch belangrijk was om de massa kabeltjes precies over te zetten? Ik bedoel, ik dacht massa is massa en heb niet precies gekeken of de massa van de verwarming nou ook op de massa van het verwarmingselement zit aangesloten of op de massa van de sonde zelf. Ook heb ik geconstateerd dat wanneer ik een stationair draaiende heb de " airfrlow" waarde op 0 kg/u blijft staan. Ook hier geld wanneer ik een dot gas geef komt ook hier een waarde te staan. Het lijkt mij dat ik ook bij 900/1000 toeren hier een waarde moet hebben staan.

Voor de zekerheid heb ik maar alvast een nieuwe lmm besteld.

Ik hoop dat iemand me verder kan helpen. de auto loopt zo slecht dat ik er niet meer mee wil rijden.

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Techniek”