koppeling

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
david320d
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 jul 2012, 15:25

koppeling

Bericht door david320d » 24 jul 2012, 21:08

Hey,betreft een 320d van 98'
Ik zou graag een koppeling en vliegwiel vervangen aan mijn wagen.
Nu is de vraag,kan ik een originele koppeling zelf vervangen,deze is zelfregelend.
Heb ik dan een speciaal gereedschap nodig voor montage van de drukgroep of is deze opgespannen in het fabriek?
Iemand vertelde me dat sommige merken het met een soort ster doen in je drukgroep die je na montage verwijderd,is dat ook bij bmw en is die ster er dan makkelijk uit te halen?
Probleem is dat ik meer dan 1000euro ga uitgeven dus moet echt wel lukken,anders sta ik daar met boite in de hand!
thanks moest iemand reageren

david320d
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 jul 2012, 15:25

Re: koppeling

Bericht door david320d » 16 aug 2012, 22:41

Vandaag is de koppeling en vliegwiel eindelijk vervangen,ook de flexibel van de uitlaat eerste catalisator.
prijs 1650euro
Ben wagen vd garage gaan ophalen :driving: en toen merkte ik dat er een probleem is opgedoken dat er niet was.
Zal het probleem goed proberen uit te leggen.
Weet het toerental vd motor niet exact maar laat ons zeggen 700 toeren,wel op 725 toeren blijft het stationeer
draaien ff hangen met een trilling,neem pakweg 1à2 seconden en dan zakt hij naar 700toeren en is de trilling weg.
Voor de rest is het allemaal .

Iemand een zinnige uitleg?
Kan persoon een 4tal dagen niet bereiken,ben nogal ongeduldig :whistle:

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”