Obc display maken.

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
martin318

Obc display maken.

Bericht door martin318 » 19 aug 2012, 19:41

Hoi allemaal.

Ik heb laatst uit nieuwsgierigheid een oud E30 stuur geruild voor een boordcomputer obc 2 voor de E30.
Nu is het probleem met deze unit dat het schermpje kapot is vandaar ook dat de eigenaar akkoord ging met de ruil.
En ik heb al van alles gelezen over het vervangen van de lichtjes achter het schermpje maar dit is bij mij niet het probleem !
Bij mij is het lcd schermpje kapot er zit eigenlijk een belletje lucht in lijkt het. Heb al geprobeerd om het terug te duwen inwendig en warm maken heeft het alleen maar erger gemaakt :(
Het enigste wat ik over dit probleem heb kunnen vinden dat ze het bloeden van het lcd scherm noemen en het enigste advies wat men vermeld op andere sites/fora is een nieuwe obc kopen maar ik vind het juist de sport om dit ding te fixen.
Mijn vraag is dus kun je dit maken ? En heeft iemand hier ervaring mee ? Heb ook al bij conrad gekeken voor vervangende lcd`s maar niks kunnen vinden en op de oem parts worden geen afzonderlijke onderdelen vermeld voor de obc en ook internet zoeken heeft nog geen vervangende schermpjes op geleverd.
Dus ben benieuwd wat jullie denken en foto`s zijn natuurlijk altijd mogelijk om mijn verhaal duidelijker te maken.

Mvgr,
Martin

dw70

Re: Obc display maken.

Bericht door dw70 » 28 aug 2012, 11:20

die vind ik echt goed Martin..heel hard het luchtbelletje terugduwen.... :gek: :duimen:
Liquid Cristal Display. Hij was al aan zijn einde gekomen door mensen die te enthousiast poetsen met hun poetsdoek en vinger eronder op het display. En dan ook nog aanzetten tijdens het poetsen...

Heeft zo een display 1 heel groot nadeel. Je mag er absoluut niet aankomen....
Een beschadiging aan een LCD display is onherstelbaar.

In amerika zijn er bedrijfjes die wat leveren uit China. Maar voor de e30 ben ik niks tegengekomen (ook niet echt gezocht). Veel e36 en e46 prullaria.

Wordt moeilijk.
E36 320i Coupé 1994 verkocht :zwaai: News from the new owner: the car is a total loss after a crash :|

martin318

Re: Obc display maken.

Bericht door martin318 » 28 aug 2012, 20:19

Ja DW je kent me toch ?? Als het gek is moet ik het proberen haha.
Ik heb ondertussen een kapotte obc gekregen maar met een goed scherm van een kennis/vriend en ik ga zondag een kabelboom ophalen dus all finger crossed !
En dan maar voorzichtig zijn met het poetsen inderdaad !

Gr.
Martin

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E30) Techniek”