Constante/geschakelde stroom carkit???
Constante/geschakelde stroom carkit???
Beste Forummers!
Enige tijd geleden heb ik een parrot 9100 carkit aangeschaft. Ik dacht deze icm een iso kabel zo in te kunnen bouwen, dat viel een beetje tegen...
Na alles aangesloten te hebben komt er geen stroom op de carkit, nu heb ik de BMW dealer gebeld en deze heeft mij verteld dat ik de constante en de geschakelde stroom links onder mijn stuurkolom uit een stekker moet halen.
Nu heb ik de stekker links van mijn stuurkolom gevonden, nu wil ik alleen nog graag weten op welke draden ik moet solderen voor de constante en de geschakelde stroom, kan iemand mij dat vertellen?
Alvast bedankt voor de info,
Groeten,
Sander
Enige tijd geleden heb ik een parrot 9100 carkit aangeschaft. Ik dacht deze icm een iso kabel zo in te kunnen bouwen, dat viel een beetje tegen...
Na alles aangesloten te hebben komt er geen stroom op de carkit, nu heb ik de BMW dealer gebeld en deze heeft mij verteld dat ik de constante en de geschakelde stroom links onder mijn stuurkolom uit een stekker moet halen.
Nu heb ik de stekker links van mijn stuurkolom gevonden, nu wil ik alleen nog graag weten op welke draden ik moet solderen voor de constante en de geschakelde stroom, kan iemand mij dat vertellen?
Alvast bedankt voor de info,
Groeten,
Sander
Re: Constante/geschakelde stroom carkit???
Links onder het dashboard zit je CAS module, op die stekker pin 8 zit een van de weinige goede klem 15 in de auto
Draad is groen/bruin van kleur ( bij nieuwere bouwjaren kan dit ook groen/blauw zijn of geheel groen zelfs.
dacht pin 11 ( niet 100% zeker ) zit een bruin/zwarte draad dat is massa en de rood/blauwe draad is de constante voeding op die stekker
Draad is groen/bruin van kleur ( bij nieuwere bouwjaren kan dit ook groen/blauw zijn of geheel groen zelfs.
dacht pin 11 ( niet 100% zeker ) zit een bruin/zwarte draad dat is massa en de rood/blauwe draad is de constante voeding op die stekker
Re: Constante/geschakelde stroom carkit???
Je hebt verschillende ISO kabels. Bij sommige zit de 'aftak' voor de spanning al verwerkt in de kabel. Inclusief zekeringen. Zelf zou ik niet zo snel onder je stuurkolom gaan sleutelen om daar spanning weg te halen. In het ISO verloop zitten ok kabels voor de spanning, om je radio nog te voeden. Daar zou ik dan de spanning weg pakken voor de Parrot.
Ik heb laatst ook nog een ck3100 in een E81 gezet, maar kan mij niet zo meer herinneren welke kleur kabels je moet hebben.
Ik heb laatst ook nog een ck3100 in een E81 gezet, maar kan mij niet zo meer herinneren welke kleur kabels je moet hebben.
Re: Constante/geschakelde stroom carkit???
Bedankt voor de info heren, binnenkort maar weer even proberen dan
Re: Constante/geschakelde stroom carkit???
De KRAM stekkers hebben ook voeding maar die werken niet bij een MKI9100.( Als ik dit had geweten had ik een oudere goedkopere parrot gekocht.)
Ik ben nu ook nog bezig met een MKI9100 te installeren en heb de CAS module gevonden links van het stuur.
"
op die stekker pin 8 zit een van de weinige goede klem 15 in de auto
Draad is groen/bruin van kleur ( bij nieuwere bouwjaren kan dit ook groen/blauw zijn of geheel groen zelfs.
"
Ik moet nu de CAS module los schroeven en daar een stekker los maken. Vervolgens is pin nummer 8 de groen/bruine (of groen/blauwe) draad waar ik geschakelde stroom vandaan kan halen. Is dit dan voldoende om deze vervolgens met de oranje draad van de Parrot vast te maken ?
Snap niet precies wat je bedoeld met "goede klem 15" en pin8 is dan het achtste draad van links?
Ik ben nu ook nog bezig met een MKI9100 te installeren en heb de CAS module gevonden links van het stuur.
"
op die stekker pin 8 zit een van de weinige goede klem 15 in de auto
Draad is groen/bruin van kleur ( bij nieuwere bouwjaren kan dit ook groen/blauw zijn of geheel groen zelfs.
"
Ik moet nu de CAS module los schroeven en daar een stekker los maken. Vervolgens is pin nummer 8 de groen/bruine (of groen/blauwe) draad waar ik geschakelde stroom vandaan kan halen. Is dit dan voldoende om deze vervolgens met de oranje draad van de Parrot vast te maken ?
Snap niet precies wat je bedoeld met "goede klem 15" en pin8 is dan het achtste draad van links?
Re: Constante/geschakelde stroom carkit???
Hier nog een PDF voor het retrofitten van een ander product waarbij ook stroom van de CAS gehaald moet worden. Hier wordt ook pin8 genoemd en pin25 voor massa/aarde.
https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q= ... 2k&cad=rja
https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q= ... 2k&cad=rja
-
- Berichten: 165
- Lid geworden op: 16 mar 2013, 09:31
- Locatie: Wezep
Re: Constante/geschakelde stroom carkit???
Waarom geen ISO2car stekker erbij speciaal voor jou Parrot? Dan ben je klaar voor een 15,00 en hoef je het alleen aan te sluiten (plug en play)
BMW E87 118D | 2009 | 2.0 TDI 136pk 6 bak |
Re: Constante/geschakelde stroom carkit???
Ik heb gisteren een Mki9100 plus ISO2car stekker à €23,-ontvangen van carkitstunter.nl Helaas geen plug & Play.
Bij installeren in mijn 118i (2011) lijkt er helemaal geen spanning op de Parrot te staan (het scherm komt niet op).
De radio speelt wel dus morgen maar een met de multimeter aan de slag.
Tips zijn welkom. Ook voor kael trekken en positie van de microfoon.
Als ik eruit ben laat ik het ook weten.
Bij installeren in mijn 118i (2011) lijkt er helemaal geen spanning op de Parrot te staan (het scherm komt niet op).
De radio speelt wel dus morgen maar een met de multimeter aan de slag.
Tips zijn welkom. Ook voor kael trekken en positie van de microfoon.
Als ik eruit ben laat ik het ook weten.
Re: Constante/geschakelde stroom carkit???
Met de multimeter heb ik ontdekt dat er wel degelijk spanning op mijn Parrot staat. Bij de iso kabel is ook een ignition simulatiekabel geleverd. Ik heb nu het idee dat mijn schermpje niet werkt.
Dan maar even langs de specialist.
Dan maar even langs de specialist.
Re: Constante/geschakelde stroom carkit???
Ik gebruik mijn mki9100 nu 1,5 jaar probleemloos, nu lees ik dat als je je contact uit zet er op je display ‘goodbye‘ moet komen te staan, dat gebeurd bij de mijne niet, als ik me contact uitzet gaat de parrot gelijk uit.
Nu schijnt dat je de rode +12v en oranje geschakelde 12v draad moet wissellen, bekend bij iemand ?
Als je in gesprek zit en je zou je contact uit zetten, zou het gesprek ook tot stand moeten blijven namelijk, tot dat je het gesprek beëindigd, dan gaat de carkit uit.
Nu schijnt dat je de rode +12v en oranje geschakelde 12v draad moet wissellen, bekend bij iemand ?
Als je in gesprek zit en je zou je contact uit zetten, zou het gesprek ook tot stand moeten blijven namelijk, tot dat je het gesprek beëindigd, dan gaat de carkit uit.
Re: Constante/geschakelde stroom carkit???
Dit klopt volgens de handleiding. In de praktijk hangt het af van het bouwjaar of je überhaupt wel stroom op je rode draad hebt staan. Bij mijn alleen op de oranje. (2011)
Ik heb mijn Mki9100 met Kram-kabel en Unika van carkitstunter bij Automat Assen afgeleverd. Ze kregen het niet voor elkaar de stuurbediening werkend te krijgen wel een andere ISO-kabel gebruikt à €59 en x uur storingszoeken omdat mijn front speakers niet werkten. Die Unika & kabel gaan terug.
Mijn Parrot geeft ook geen Goodbye. Beetje vaag omdat ik geen sleutel in het contact hoeft te doen. Hoe zit dat?
Ik heb mijn Mki9100 met Kram-kabel en Unika van carkitstunter bij Automat Assen afgeleverd. Ze kregen het niet voor elkaar de stuurbediening werkend te krijgen wel een andere ISO-kabel gebruikt à €59 en x uur storingszoeken omdat mijn front speakers niet werkten. Die Unika & kabel gaan terug.
Mijn Parrot geeft ook geen Goodbye. Beetje vaag omdat ik geen sleutel in het contact hoeft te doen. Hoe zit dat?
Laatst gewijzigd door Der Hans op 12 jan 2014, 20:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Constante/geschakelde stroom carkit???
Ik heb de mijne ook aangesloten met een KRAM ISO2CAR kabel, had die nog liggen van me 7 serie E38.
Die Unika heb ik niet genomen, omdat het nogal lastig is om goed aan te sluiten en je kan niet door je mappen bladeren met je stuurbediening schijnt, voor de rest werkt de MKi9100 prima.
Heb de 25e een afspraak voor me cv relais te vervangen, dan moet het handschoenkastje er toch uit, kan ik gelijk proberen de rode en oranje draden te wisselen van de Parrot
Die Unika heb ik niet genomen, omdat het nogal lastig is om goed aan te sluiten en je kan niet door je mappen bladeren met je stuurbediening schijnt, voor de rest werkt de MKi9100 prima.
Heb de 25e een afspraak voor me cv relais te vervangen, dan moet het handschoenkastje er toch uit, kan ik gelijk proberen de rode en oranje draden te wisselen van de Parrot
Re: Constante/geschakelde stroom carkit???
Ik heb hetzelfde probleem van geen stroom op het display.
Ik heb een CK3100 gekocht om in te bouwen in een btw 1 E89, bouwjaar 2009.
Alle kabels aangesloten maar geen signaal op het display…
Zijn er kabels die hoeven verwisseld te worden of dergelijke?
Alvast bedankt!
Ik heb een CK3100 gekocht om in te bouwen in een btw 1 E89, bouwjaar 2009.
Alle kabels aangesloten maar geen signaal op het display…
Zijn er kabels die hoeven verwisseld te worden of dergelijke?
Alvast bedankt!
Re: Constante/geschakelde stroom carkit???
Vandaag de rode en de oranje draad van me MKi9100 omgedraaid en alles werkt nu perfect.
Contact uit blijft de carkit heel even aan (3 sec) en zegt dan netjes 'tot ziens' en je hoort dan de carkit uitklikken.
Als je een gesprek voert en je doet je contact uit of de sleutel uit je contact dan blijft je gesprek netjes tot stand tot je ophangt en dan sluit de carkit netjes af zoals het hoort
Contact uit blijft de carkit heel even aan (3 sec) en zegt dan netjes 'tot ziens' en je hoort dan de carkit uitklikken.
Als je een gesprek voert en je doet je contact uit of de sleutel uit je contact dan blijft je gesprek netjes tot stand tot je ophangt en dan sluit de carkit netjes af zoals het hoort