achterruit omprogrammeren naar kofferklep

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
wouty

achterruit omprogrammeren naar kofferklep

Bericht door wouty » 21 aug 2012, 11:23

Hallo allemaal,

ik zal me eerst even voorstellen.
Ik ben Wouter en ben sinds een aantal weken de trotse eigenaar van een E46 220i touring.
Hiervoor heb ik een e36 touring gehad.
Erg fijne auto´s en ook leuk om zelf wat aan te doen.

Bij de e46 is het ook wel aardig dat je zelf wat in de boordcomputer kunt rommelen.

Daar gaat mijn vraag over.

Wij hebben nogal eens dat de achterruit per ongeluk open gaat en aangezien deze ook echt uit het slot klikt sluit hij niet automatisch na 2 minuten.
Nou heb ik hierop gegoogeld en daar komt uit dat je dat softwarematig kunt omzetten naar de kofferklep.
Nou wil ik dat graag doen, in de hoop dat deze dan niet uit het slot klikt en dus automatisch weer op slot gaat als ik hem niet open.

Weet iemand hoe ik dat voor elkaar krijg

Ik heb een bmw scanner 1.4.0 en een wifi OBD kabel.

Groetjes,
Wouter.

bjornc
Bouwer van BimmerPortal

Re: achterruit omprogrammeren naar kofferklep

Bericht door bjornc » 27 aug 2012, 21:12

Welkom hier!

Je probleem heeft wellicht ook te maken met een kabelbreuk in de kofferklep.
Hierdoor gaat soms per abuis het ruitje van de kofferklep open.
Gebeurt het ook wel eens als je bij het stoplicht staat? Zo ja, dan vermoed ik een kabelbreuk.
Gebeurt het alleen als je de sleutels in de broekzak hebt, dan is het wellicht alleen per ongeluk op de knop drukken.

pnbmw

Re: achterruit omprogrammeren naar kofferklep

Bericht door pnbmw » 28 aug 2012, 09:47

Ik heb dat ook gehad. Ik had er met name last van met vochtig weer. Als je de achterruit open maakt zit er onder de spolier aan de binnenkant een zwarte afdekkap. Aan de linkerkant onder de kap zit een zwart rubber blokje. Daar gaan 2 draadjes in en er komt een flat kabel uit. Als je daar aan beweegt heb je kans dat je het slot hoort schakelen. Ik heb bij mij het blokje los gemaakt en afgekid. Probleem was daarmee opgelost.

Ik had een uitleg met Foto's op het forum gezet weet alleen niet hoe de link te plaatsen. Maar wellicht heb je hier ook iets aan.
E39 528I Touring automaat 1999
E46 330I Touring Automaat 2002

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”