Ik ga een E46 touring in huis halen. Ik doe redelijk veel km's, en rij nu op LPG.
Vind de E46 nog altijd één van de mooiste bmw's die er zijn, dus is de beslissing gevallen, het zal een E46 touring worden.
Heb de ruimte niet echt nodig, rij 90% van de keren alleen, maar ik vind de touring knap, en de kofferruimte is gewoon zeer praktisch.
Nu dacht ik eerder aan een 320d, dat verbruik valt goed mee. Ik doe nu een 30d km per jaar op LPG, maar kijk er niet echt naar. Moest ik weer een diesel nemen dan zal ik uiteraard wat minder gaan rijden en wat meer de auto van m'n broer of pa gebruiken (die hebben firma tankkaard :p )
En nu zit ik aan 10-11 liter verbruik op LPG, een 320d kan je zeker op 5,5 krijgen, komt er nog eens bij dat er 150 euro per jaar minder taks is dan op LPG, dus zal het verschil niet zo enorm zijn in kost.
Een automaat, leder, facelift waren zo wat mijn vereisten, maar heb een 320i zien staan die op LPG ligt, wat ook wel leuk is.
http://www.2dehands.be/autos/autos/bmw/ ... st_cat=bmw
Dit is hem.
Hij ziet er in het echt ook goed uit, de lak is zeker in goeie staat, alsook het interieur. Een keertje goed detailen en dat komt dik in orde.
Wel moet de wielboog rechtsachter bijgewerkt worden daar er een auto heeft tegen gezeten.
Op zich weinig schade, maar ik zou het wel laten aanpakken.
Nu de wagen heeft 223km op de klok, laatste groot onderhoud was een 15d km geleden, en de boordcomputer geeft aan weer op onderhoud te moeten over 10.000 km.
Nu zijn er een paar minpuntjes.
De remmen moeten vervangen worden, namelijk het lampje op het dashboard brandt dat de remmen niet goed meer zijn. Op zich is dat niks, maar er zijn nog andere zaken.
Op het laatste keuringsbewijs stond de opmerking stuurhuis staat en stuurgewrichten speling. Nu de opmerking van het stuurhuis zou komen door de stuurgewrichten volgens de verkoper.
Nu wil ik wel even horen of die stuurgewrichten een grote kost zijn als ik dit bij de garage laat doen. Geen dure dealer zoals Jorssen ofzo, maar wel gewoon een garage die zijn werk goed doet.
Er is ook nog iets vreemd. Na de testrit van ongeveer een kleine 10 minuutjes zijn we nog even blijven babbelen in de wagen en ik merkte een verbrande geur op. De verkoper merkte dit niet daar hij een zeer slechte reukzin heeft volgens hem. Wel zag ik door het licht in de wagen dat er rook naar boven kwam. Het was echter niet duidelijk vanwaar deze kwam. Na een keer de blazers goed te doen blazen verdween dit, maar de geur bleef toch nog wat hangen...
De auto heeft wel amper gereden de laatste 2 maand, gewoon af en toe verzet voor het gras af te doen en dergelijke, de verkoper had namelijk al een nieuwe wagen.
Misschien dat dit een gevolg is van het stilstaan ofzo, de zetelverwarming heb ik even getest en werkte...
Maar als dit geen simpele verklaring heeft denk ik niet dat ik het zaakje ga betrouwen. Over het feit dat die verkoper een slechte reukzin heeft kan ik nog geloven, ik kan er op inkomen dat het inderdaad voor hem iets nieuws was, want hij zorgt wel degelijk goed voor zijn gerief, voor zo'n km-stand te hebben was de lak echt verbazend goed, en in de garage stonden zijn 2 moto's + nieuwe wagen (occasie uit 2008) echt in showroomstaat te blinken.
Dus ik wil gewoon even horen of er misschien een verklaring zou kunnen zijn voor de rook/geur, en wat die rubbers etc zouden kosten. De rubbers wrs niet veel, maar bij sommige wagens zou het door de werkuren gemakkelijk richting 500 euro gaan...