12V aansluiting

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
E1000_E39

12V aansluiting

Bericht door E1000_E39 » 05 sep 2012, 18:47

Weet iemand of er over de 12V-aansluiting in de middenconsole continu stroom loopt, of alleen als hij "open" (omhoog) staat?
Ik heb namelijk een BMW USB-oplader voor in de 12V-aansluiting en zou deze er voor het gemak in willen laten zitten en bij geen gebruik alleen de USB-stekker eruit halen en het luikje - met de oplader in de aansluiting - dicht doen (aansluiting verborgen). :whistle: Rook namelijk niet, dus heb nooit de aansteker nodig. Dus wil ik de lader standaard in de aansluiting hebben zitten.

Als het luikje open staat, loopt er sowieso stroom over de aansluiting aangezien dan het ledje in de oplader brandt. Ook bij afgesloten auto. Wanneer het luikje dicht is kan ik dit niet zien/controleren. :roll: En heb geen zin om dan de volgende dag een lege accu te hebben...... :roll: :whistle:
"Drive softly, but carry a big engine"

Hendrix

Re: 12V aansluiting

Bericht door Hendrix » 09 sep 2012, 10:15

Beste E1000,

Zekering opzoeken waardoor deze aansluiting wordt beveiligd. Amperetang om één van de draden die op de zekering zitten en gemeten stroom aflezen in twee situaties.

Usb app. gemonteerd en klepje dicht.
Usb app. verwijderd en klepje dicht.

U heeft dan in ieder geval een indicatie van het verbruik. Makkelijker is denk ik een amperetang om de de plus- of minkabel zo dicht mogelijk bij een van de polen plaatsen en stroom meten met en zonder app. in sigaretaanstekeraansluiting.

Beetje ingewikkeld en u bent waarschijnlijk niet in het bezit van een (dure) amperetang.
Hoop dat er wat inspiratie in mijn verhaal zit. Misschien dat anderen een véél eenvoudiger oplossing hebben :gek:

Groet,
Hendrik

E1000_E39

Re: 12V aansluiting

Bericht door E1000_E39 » 09 sep 2012, 10:32

Nope, die heb ik idd niet. :gek:
"Drive softly, but carry a big engine"

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E39) Techniek”