5.20i schudt tijdens stilstand.
5.20i schudt tijdens stilstand.
Dag allemaal,
Sinds vanmiddag lid geworden van dit forum ben ik hier niet zomaar zonder reden beland. Naast dat ik het leuk vind om te knutselen aan me auto heb ik helaas toch een probleem. (E60 5.20i 170 pk automaat benzine.)
Zoals vanmiddag tijdens het voorstellen vermeldt heb ik 2 weken geleden mijn voorbumper verandert. Het enige probleem was dat de PDC te klein waren voor de gaten in de bumper dus die moesten er nog ingeplaatst worden.
Ik heb dus ong. 1 week zonder parkeersensors gereden met daarbij een storing dat ik geen parkeersensors erop had zitten.
Toen alles eenmaal erop zat kreeg ik een paar dagen later last van dat de auto licht ging schokken / schudden als hij stilstond. Denk bijv. als je stilstaat voor de stoplicht. Dit gebeurd overigens niet constant maar zo nu en dan.
Voor mijn gevoel komt het wel vaker voor vanaf het moment dat ik het opmerkte.
Wellicht heeft iemand hier kennis / ervaring mee?
Ik heb alle topics gelezen die er nog waren, maar dat ging over trillingen tijdens het rijden.
Daarnaast heb ik iets gelezen over geheugen wisselen / resetmethode waardoor de adaptatie waarden worden verandert:
1. Auto met de sleutel 1 keer draaien
2. Kickdown geven
3. Meer dan 30 sec. inhouden
4. De auto starten
Kan ik zomaar een restemethode doen zonder dat dit consequensties heeft? Zonder meer storingen?
Ik hoop dat iemand mij kan helpen hiermee.
Groetjes, Babis
Sinds vanmiddag lid geworden van dit forum ben ik hier niet zomaar zonder reden beland. Naast dat ik het leuk vind om te knutselen aan me auto heb ik helaas toch een probleem. (E60 5.20i 170 pk automaat benzine.)
Zoals vanmiddag tijdens het voorstellen vermeldt heb ik 2 weken geleden mijn voorbumper verandert. Het enige probleem was dat de PDC te klein waren voor de gaten in de bumper dus die moesten er nog ingeplaatst worden.
Ik heb dus ong. 1 week zonder parkeersensors gereden met daarbij een storing dat ik geen parkeersensors erop had zitten.
Toen alles eenmaal erop zat kreeg ik een paar dagen later last van dat de auto licht ging schokken / schudden als hij stilstond. Denk bijv. als je stilstaat voor de stoplicht. Dit gebeurd overigens niet constant maar zo nu en dan.
Voor mijn gevoel komt het wel vaker voor vanaf het moment dat ik het opmerkte.
Wellicht heeft iemand hier kennis / ervaring mee?
Ik heb alle topics gelezen die er nog waren, maar dat ging over trillingen tijdens het rijden.
Daarnaast heb ik iets gelezen over geheugen wisselen / resetmethode waardoor de adaptatie waarden worden verandert:
1. Auto met de sleutel 1 keer draaien
2. Kickdown geven
3. Meer dan 30 sec. inhouden
4. De auto starten
Kan ik zomaar een restemethode doen zonder dat dit consequensties heeft? Zonder meer storingen?
Ik hoop dat iemand mij kan helpen hiermee.
Groetjes, Babis
Re: 5.20i schudt tijdens stilstand.
Da's voor de automaat, dat hij weer opnieuw ingeleerd wordt naar jouw rijstijl.
Weet niet of die schokjes die jij omschrijft überhaupt van de automaat afkomstig zijn.
Heb verder totaal geen ervaring met het type E60, maar wellicht kun je de wagen even laten uitlezen.
Weet niet of die schokjes die jij omschrijft überhaupt van de automaat afkomstig zijn.
Heb verder totaal geen ervaring met het type E60, maar wellicht kun je de wagen even laten uitlezen.
Ik heb hem al wel een tijdje. Het is niet zo dat ik hem net heb, waarom zou hij dan opnieuw ingeleerd worden? En de schokken / trillingen worden steeds meer. Zelfs achterin is het te voelen.
Laatst gewijzigd door Rene08 op 12 sep 2012, 17:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote van voorgaand bericht verwijderd
Kan zijn dat die op 5 cylinder loopt, even uitlaten lezen want zomaar iets zeggen heeft geen zin.
De Bmw 5-serie bestaat alleen maar uit computer, het kan zijn dat er iets niet goed zit.
Of de carterontluchting zijn werk niet meer doet ??? Noem maar op !
De Bmw 5-serie bestaat alleen maar uit computer, het kan zijn dat er iets niet goed zit.
BMW Bayerische Motoren Werke
Als de bak gewoon goed schakelt hoef je niet de automaat opnieuw in te leren. Ik zei het omdat je dat in je topicpost aangaf.
Maar inderdaad, laat hem even uitlezen.
Maar inderdaad, laat hem even uitlezen.
Daar heb je inderdaad gelijk in. Gisteren heb ik even de wegenwacht gebeld om te kijken of zij wellicht iets konden vinden, maar helaas. De monteur kon niks vreemds uitlezen en hij gaf aan dat de cilinders goed waren.BMW318I schreef:Kan zijn dat die op 5 cylinder loopt, even uitlaten lezen want zomaar iets zeggen heeft geen zin.
Hij zei dat de auto onregelmatig stationair loopt, maar verder inorde rijdt als je eenmaal rijdt.
Voor de zekerheid maar langs de garage gegaan, waar ze het vandaag gaan nakijken. Ik ben benieuwd.
Mocht er iets uitkomen dan zal ik dat hier bekend maken.
Vandaag mijn auto weer opgehaald en wat was het probleem:
De motor stond te arm te draaien. Dit kwam door een inlaatlekkage in het gasklephuis.
Vervolgens hebben zij de motor inwendig gereinigd en deed ie het weer als vroeger.
Totale kosten 213,85.
Gelukkig rijdt ie weer perfect. Nog bedankt voor het meedenken allen.
De motor stond te arm te draaien. Dit kwam door een inlaatlekkage in het gasklephuis.
Vervolgens hebben zij de motor inwendig gereinigd en deed ie het weer als vroeger.
Totale kosten 213,85.
Gelukkig rijdt ie weer perfect. Nog bedankt voor het meedenken allen.
Mooie om te horen dat die weer goed is, veel plezier ermee.
Als je zelf even voorsteld met fotos van je auto erbij zal ook zo prettig zijn.
Als je zelf even voorsteld met fotos van je auto erbij zal ook zo prettig zijn.
BMW Bayerische Motoren Werke
Ik heb mij al voorgesteld alleen zonder foto's helaas, maar zodra ik eem usb kabel heb zet ik ze erop
Laatst gewijzigd door Rene08 op 18 sep 2012, 10:01, 1 keer totaal gewijzigd.