Stuurverwarming E60/61

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
fsiblesz

Stuurverwarming E60/61

Bericht door fsiblesz » 17 sep 2012, 21:12

Op mijn 2004 E61 zit stuurverwarming, volgens mij een vrij zeldzame optie (kan ik inkomen).
Echter, behalve het aangaan van het lampje op het knopje (naast knop voor electrische stuurverstelling) gebeurt er niets.
Heeft iemand dit meegemaakt en wat zou de oplossing kunnen zijn. Indien de zekering door is zou ook het lampje niet moeten branden lijkt mij.

BMW318I

Re: Stuurverwarming E60/61

Bericht door BMW318I » 17 sep 2012, 22:36

volgens mij heeft dit te maken met temperatuur dat het onder zoveel graden werkt.
het is nog niet zo koud dus denk dat die dan ook niet aanspringt.
BMW Bayerische Motoren Werke

Dutch_E61

Bericht door Dutch_E61 » 18 sep 2012, 13:12

Ik heb een vergelijkbare eraring met standverwarming.

Auto gekocht in april, dus niet meer koud genoeg, en nog niet kunnen proberen. Ik dacht in het boekje te hebben gelezen dat boven de 15C de auto buitenlucht zou recirculeren (dat hebben ze allemaal dacht ik) en onder de 15C de standverwarming aan zou gaan. Dat laatste doet hij niet.

De dealert vertelde me dat het onder de 5 of 6C zou moeten gaan werken. Wellicht hetzelfde voor jouw stuurverwarming.

Eigenlijk hoop ik dat ik het tot, laten we zeggen, medio februari niet kan testen vanwege zomerse temperaturen buiten...

groeten,

Martin

Lowkey

Bericht door Lowkey » 19 sep 2012, 16:37

Werkt dit niet gewoon met een aan/uit schakeling aan de hand van een thermistor in het stuurwiel. Maar goed ik neem aan dat het stuur dan ook wel echt lekker warm is voordat hij uitgaat.

Dit staat in WDS

Stuurwielverwarming:
De stuurwielverwarming bestaat uit
Toets op de stuurkolom: in- en uitschakelen van de stuurwielverwarming
functiesignalering in de toets van de stuurwielverwarming: De functiesignalering in de toets brandt als de stuurwielverwarming ingeschakeld is.
Wikkeling in de stuurwielrand: Het stuurwiel wordt via een wikkeling in de stuurwielrand verwarmd.
Temperatuursensor: Een temperatuursensor in de stuurwielrand stuurt het temperatuursignaal naar het schakelcentrum van de stuurkolom terug.
Het schakelcentrum stuurkolom stuurt de wikkeling dienovereenkomstig aan opdat een gelijkmatige verwarming van het stuurwiel gewaarborgd is.
F10 N57N

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Techniek”