Voorruit vervangen
Voorruit vervangen
Gisteren op de snelweg een moer of een steentje tegen mijn voorruit gekregen tegen 125km/u, met als gevolg een mooie 30cm lange, stervormige barst links onder (en een lichte kras op de motorkap).
Even naar de BMW dealer gebeld die het een en het ander opzocht en me nadien terugbelde met het heugelijke nieuws dat het vervangen van de voorruit ca 900euro zou kosten.
De ruit op zich valt nog mee qua prijs, maar ook de licht-/regensensor moet vervangen worden (er zou een geleidende gel tussen zitten die voor de correcte werking van de sensoren zorgt, overplaatsen zou dus het correct functioneren van de sensor belemmeren). De prijs van de sensor viel ook nogal mee.
Dan moest er nog iets vervangen worden, maar weet niet juist meer wat. Dat viel ook mee qua prijs.
Maar tel de ruit, de sensor en dat ander bij elkaar, voeg nog wat werkuren en BTW toe en je krijgt het leuke bedrag van 900 euro.
Iemand die ik ken doet in auto-onderdelen en kan de onderdelen een pak goedkoper bezorgen, maar plaatsen doet hij niet en zelf begin ik er niet aan.
Weet iemand een goed adres in de Antwerpse kempen die een zelf aangeleverde voorruit kan/wil vervangen?
Even naar de BMW dealer gebeld die het een en het ander opzocht en me nadien terugbelde met het heugelijke nieuws dat het vervangen van de voorruit ca 900euro zou kosten.
De ruit op zich valt nog mee qua prijs, maar ook de licht-/regensensor moet vervangen worden (er zou een geleidende gel tussen zitten die voor de correcte werking van de sensoren zorgt, overplaatsen zou dus het correct functioneren van de sensor belemmeren). De prijs van de sensor viel ook nogal mee.
Dan moest er nog iets vervangen worden, maar weet niet juist meer wat. Dat viel ook mee qua prijs.
Maar tel de ruit, de sensor en dat ander bij elkaar, voeg nog wat werkuren en BTW toe en je krijgt het leuke bedrag van 900 euro.
Iemand die ik ken doet in auto-onderdelen en kan de onderdelen een pak goedkoper bezorgen, maar plaatsen doet hij niet en zelf begin ik er niet aan.
Weet iemand een goed adres in de Antwerpse kempen die een zelf aangeleverde voorruit kan/wil vervangen?
BMW 520d Touring (2008) - Als ik Mercedes wil rijden, bel ik wel een taxi.
Re: Voorruit vervangen
EUR 900! Dat is de stealer prijs. Carglas heeft vorig jaar ook mijn ruit vevrangen voor ik geloof rond de EUR 600. Het prijzige was idd de licht-regensensor.
Is ruitschade niet verzekerd?
Is ruitschade niet verzekerd?
Huidige: F11 535d M-sport APEC chipped 355PK / 740Nm
Vorige: E61 530dA M-tech PPE chipped 260PK / 583Nm
Vorige: E61 530dA M-tech PPE chipped 260PK / 583Nm
Ben blij dat ik niet alleen ben die dat veel geld vind!
Standaard zit glasbreuk niet bij in een verzekering in België. Maar omdat ik veel op de snelweg zit, had ik voor mijn vorige wagen geïnformeerd om 'm voor glasbreuk te laten verzekeren. Voor het bedrag dat ik zou moeten opleggen kon ik elk jaar mijn voorruit laten vervangen, dus heb ik die extra verzekering niet genomen. Had niet verwacht dat het vervangen van een ruit voor een BMW 5 zoveel duurder zou zijn dan voor een Citroën C5 die qua glasoppervlak toch groter is en ook voorzien van een licht/regensensor...
Standaard zit glasbreuk niet bij in een verzekering in België. Maar omdat ik veel op de snelweg zit, had ik voor mijn vorige wagen geïnformeerd om 'm voor glasbreuk te laten verzekeren. Voor het bedrag dat ik zou moeten opleggen kon ik elk jaar mijn voorruit laten vervangen, dus heb ik die extra verzekering niet genomen. Had niet verwacht dat het vervangen van een ruit voor een BMW 5 zoveel duurder zou zijn dan voor een Citroën C5 die qua glasoppervlak toch groter is en ook voorzien van een licht/regensensor...
Nog wat rondgebeld om prijzen op te vragen.
Bij de BMW dealer zou de prijs zakken tot ca 800 euro aangezien ze dachten dat de voorgeschreven 4u werk overdreven was en dat de klus zou geklaard kunnen worden op 2u.
Bij Carglass zou het grapje 996,37 euro kosten, maar aangezien ik niet verzekerd ben voor glasbreuk, konden ze mij 10% korting aanbieden en zou ik nog slechts 940,27 euro moeten betalen...
Bij Autoglass Clinic kost een geplaatste ruit, incl. vervangen van de sensor, plots maar 480 euro. Dat gaat al de goede richting uit.
Eens kijken of het nog goedkoper kan
EDIT: het kan nóg goedkoper!!
Net antwoord gekregen van Automobielglas.com in Nederland. Hun prijsofferte bedraagt slechts 325 euro incl. BTW. Even dubbelchecken of de regensensor hier ook bij in zit.
Bij de BMW dealer zou de prijs zakken tot ca 800 euro aangezien ze dachten dat de voorgeschreven 4u werk overdreven was en dat de klus zou geklaard kunnen worden op 2u.
Bij Carglass zou het grapje 996,37 euro kosten, maar aangezien ik niet verzekerd ben voor glasbreuk, konden ze mij 10% korting aanbieden en zou ik nog slechts 940,27 euro moeten betalen...
Bij Autoglass Clinic kost een geplaatste ruit, incl. vervangen van de sensor, plots maar 480 euro. Dat gaat al de goede richting uit.
Eens kijken of het nog goedkoper kan
EDIT: het kan nóg goedkoper!!
Net antwoord gekregen van Automobielglas.com in Nederland. Hun prijsofferte bedraagt slechts 325 euro incl. BTW. Even dubbelchecken of de regensensor hier ook bij in zit.
- MaasMaster
- Contacteer:
Soms vraag ik me toch echt af waar die prijsverschillen in zitten hoor... We spreken hier toch over een slordige 500 euro verschil tussen dealer/Carglass en Automobielglas...
Ik heb dus wel die glasbreukverzekering en heb er ook al twee keer gebruik van moeten maken.
Ik heb dus wel die glasbreukverzekering en heb er ook al twee keer gebruik van moeten maken.
- The proof of intelligent life on other planets lies within the fact that NONE of them bothered to contact us.
- Gun control means: using BOTH hands!
E61 525D 2005 "Luther"
Correct Craft Ski Nautique 2001 "Yasmine"
- Gun control means: using BOTH hands!
E61 525D 2005 "Luther"
Correct Craft Ski Nautique 2001 "Yasmine"
- Kingfisher
- Contacteer:
Bij mij is vorig jaar op mijn verzoek ook de voorruit vervangen en dit was de specificatie:
Voorruit vervangen (arbeid) € 317,75
Ruitrubber € 11,77
Ontwasemsensor € 74,09
Sticker Airbag € 7,42 ( Die wil ik helemaal niet!)
Voorruitrubber € 13,21
Voorruitkitset € 45,92
Voorruit € 356,31
Subtotaal € 826,47
Btw 19% € 157,03
Totaal € 983,50
Gelukkig ben ik daarvoor verzekerd en kostte het me 150 euro eigen risico, waarvan ik weer 75 van terugkreeg van de dealer (loyaliteitskorting).
Een groot deel van de kosten zit dus in de arbeid. Die sensor is wel duur, maar ook weer niet schokkend. Overigens wilde ik alleen maar een originele BMW ruit en geen imitatie, vandaar dat ik naar de dealer ben gegaan.
Ik kan me niet voorstellen dat er een bedrijf is die bovenstaande kan leveren en plaatsen voor slechts 325 inc. BTW. Dat is dus 273 ex. BTW. Stel dus dat ze 3,0 uur bezig zijn met het vervangen van die ruit (een uur sneller dan de dealer rekent), en ze vragen slechts een onwaarschijnlijke 30 euro per uur, dan zou de ruit inclusief kit, sensor en rubber slechts 183 euro kosten.
Maar zou mooi voor je zijn als het echt zo is.
Voorruit vervangen (arbeid) € 317,75
Ruitrubber € 11,77
Ontwasemsensor € 74,09
Sticker Airbag € 7,42 ( Die wil ik helemaal niet!)
Voorruitrubber € 13,21
Voorruitkitset € 45,92
Voorruit € 356,31
Subtotaal € 826,47
Btw 19% € 157,03
Totaal € 983,50
Gelukkig ben ik daarvoor verzekerd en kostte het me 150 euro eigen risico, waarvan ik weer 75 van terugkreeg van de dealer (loyaliteitskorting).
Een groot deel van de kosten zit dus in de arbeid. Die sensor is wel duur, maar ook weer niet schokkend. Overigens wilde ik alleen maar een originele BMW ruit en geen imitatie, vandaar dat ik naar de dealer ben gegaan.
Ik kan me niet voorstellen dat er een bedrijf is die bovenstaande kan leveren en plaatsen voor slechts 325 inc. BTW. Dat is dus 273 ex. BTW. Stel dus dat ze 3,0 uur bezig zijn met het vervangen van die ruit (een uur sneller dan de dealer rekent), en ze vragen slechts een onwaarschijnlijke 30 euro per uur, dan zou de ruit inclusief kit, sensor en rubber slechts 183 euro kosten.
Maar zou mooi voor je zijn als het echt zo is.
Huidig: F31 320i M Sport Edition HE, Ex: E61 530dA M
- DJLeonardo
Volgens mij kan je ook elders originele BMW ruiten krijgen. Ik had laatst de e46 voorruit laten vervangen door een bevriende ruitenman en ik zag tot mijn verbazing dat er gewoon een BMW ruit in zat van Pilkington, hetzelfde merk als alle andere ruiten (en met BMW logo)
BMW E90 330iA, BMW E87 118i
- Kingfisher
- Contacteer:
Het schijnt dat ze ze ook gewoon kunnen leveren (ook bij Carglass of Autotaalglas), maar dan moet je er vaak wel specifiek om vragen. Aangezien het een bevriende ruitenman was en hij waarschijnlijk weet dat jij een liefhebber bent heeft ie wellicht meteen het origineel besteld?
Huidig: F31 320i M Sport Edition HE, Ex: E61 530dA M
- DJLeonardo
Tja zou kunnen. Ik had er niet om gevraagd omdat ik niet wist dat het kon. Wel blij mee zo. De vorige ruit was een aftermarket en die was erg snel bekrast. Eens kijken hoelang deze het uithoudt.
BMW E90 330iA, BMW E87 118i
4 uur arbeidsloon Een 5-serie voorruit heb ik in max anderhalf uur volledig klaar.. Wat doen ze in die 4 uur nog meer?
Verkocht: BMW E36 318i sedan.
Rijdt op dit moment een Seat Cordoba Cupra 1.8 20VT
Rijdt op dit moment een Seat Cordoba Cupra 1.8 20VT
Vandaag dan uiteindelijk toch mijn voorruit laten vervangen.
Tegelijk alle ruiten achter de B-stijl laten tinten met 20% folie.
De ruit zou 345 kosten en het tinten 300. Als ik beide samen liet doen, kwam het op 600 euro.
De totale klus zou 3u duren stond in de offerte.
Vanmorgen om 8u had ik een afspraak. Om 9u40 ben ik weer buitengereden!
Heb dit alles bij http://www.aaautoglasmobile.be/ in Borsbeek (bij Antwerpen) laten uitvoeren.
Vriendelijke bediening, snel en professioneel werk, een echte aanrader!
Ben zeer tevreden over de uitgevoerde werken!
Tegelijk alle ruiten achter de B-stijl laten tinten met 20% folie.
De ruit zou 345 kosten en het tinten 300. Als ik beide samen liet doen, kwam het op 600 euro.
De totale klus zou 3u duren stond in de offerte.
Vanmorgen om 8u had ik een afspraak. Om 9u40 ben ik weer buitengereden!
Heb dit alles bij http://www.aaautoglasmobile.be/ in Borsbeek (bij Antwerpen) laten uitvoeren.
Vriendelijke bediening, snel en professioneel werk, een echte aanrader!
Ben zeer tevreden over de uitgevoerde werken!
Zoals hierboven gemeld, heb ik vorige week mijn voorruit laten vervangen.
Nu vandaag smeet ik de inrijvergunning van mijn werk op het dashboard naar de linkeronderhoek van de voorruit, zoals ik dat voordien ook deed.
Echter verdween de kaart nu tussen de opening tussen voorruit en dashboard... Die opening was er bij mijn weten niet. Heb ondertussen contact opgenomen met autoglasmobile en hoewel de man zei dat die opening normaal was, komt hij morgen op mijn werk langs om te kijken of hij het kan oplossen.
Kunnen jullie eens even kijken of er bij jullie een opening tussen voorruit en dashboard is zodat ik tegen morgen weet of dit al dan niet normaal is en dit eventueel kan melden aan de brave man?
Thx!
Nu vandaag smeet ik de inrijvergunning van mijn werk op het dashboard naar de linkeronderhoek van de voorruit, zoals ik dat voordien ook deed.
Echter verdween de kaart nu tussen de opening tussen voorruit en dashboard... Die opening was er bij mijn weten niet. Heb ondertussen contact opgenomen met autoglasmobile en hoewel de man zei dat die opening normaal was, komt hij morgen op mijn werk langs om te kijken of hij het kan oplossen.
Kunnen jullie eens even kijken of er bij jullie een opening tussen voorruit en dashboard is zodat ik tegen morgen weet of dit al dan niet normaal is en dit eventueel kan melden aan de brave man?
Thx!
Opening tussen voorruit en dashboard? Extra ventilatie? Is geen standaardoptie Komt bij mij dus niet voor. Succes!
BMW E61 530i 2007 (LCI)
Pfff... nu heb ik net gemerkt dat het chassisnummer in de voorruit niet meer te zien is. Blijkbaar werd de lijm mooi over het "venstertje" aangebracht.
Ben benieuwd hoe de installateur daar op gaat reageren wanneer ik hem erop wijs.
Ben benieuwd hoe de installateur daar op gaat reageren wanneer ik hem erop wijs.
Dit topic werd een 50-tal keer bekeken sinds ik mijn vraag gesteld heb of jullie eens wilden kijken of er bij jullie ook een opening is tussen voorruit en dashboard.
Slechts 1 iemand heeft de moeite genomen om dit na te kijken. Waarvoor mijn dank!
Jammer dat er zo weinig respons is op zo een simpele vraag!
Slechts 1 iemand heeft de moeite genomen om dit na te kijken. Waarvoor mijn dank!
Jammer dat er zo weinig respons is op zo een simpele vraag!