Nat in de Auto.
Nat in de Auto.
Hey Mensen.
Ik kom vandaag bij de auto.
En heb hem van binnen ff'tjes schoongemaakt.
En nu kwam ik tot de ontdekking dat de passagiers kant nat is.
Onder de mat is het vochtig ! heel vreemd.
Want de auto stond al stil vanaf zondag avond.
Dus zou je zeggen dat het ergens van boven af zou moeten komen.
Heeft iemand misschien een idee of zelf meegemaakt en weet de oorzaak ??
Hoor het graag want maak me wel zorgen.
Ik kom vandaag bij de auto.
En heb hem van binnen ff'tjes schoongemaakt.
En nu kwam ik tot de ontdekking dat de passagiers kant nat is.
Onder de mat is het vochtig ! heel vreemd.
Want de auto stond al stil vanaf zondag avond.
Dus zou je zeggen dat het ergens van boven af zou moeten komen.
Heeft iemand misschien een idee of zelf meegemaakt en weet de oorzaak ??
Hoor het graag want maak me wel zorgen.
Bmw E46 320D 170 PK. Pakket
Re: Nat in de Auto.
Het vochtscherm achter de interieurdelen. Zelf ook achter gehad.
http://img183.imageshack.us/img183/1534/img2257ud6.jpg
Welke kit je hier voor kunt gebruiken ben ik nog niet achter, heb in het verleden polymax gebruikt, maar dit hechte niet goed aan het scherm.
Bij de dealer hebben ze rollen gehad met "plaktape". Maar deze zouden niet meer leverbaar zijn omdat bij de nieuwe modellen een volledig nieuw vochtscherm geplaatst zou worden.
http://img183.imageshack.us/img183/1534/img2257ud6.jpg
Welke kit je hier voor kunt gebruiken ben ik nog niet achter, heb in het verleden polymax gebruikt, maar dit hechte niet goed aan het scherm.
Bij de dealer hebben ze rollen gehad met "plaktape". Maar deze zouden niet meer leverbaar zijn omdat bij de nieuwe modellen een volledig nieuw vochtscherm geplaatst zou worden.
-
haal bij de dealer zo een nieuw foam schermpje, kost iets van 20 euro ofzo.
Verwijder je deurpaneel, oude tochtscherm weg, oude kitlaag verwijderen, mooie egale kitlaag aanbrengen rondom en nieuwe schermpje er netjes op.
Verwijder je deurpaneel, oude tochtscherm weg, oude kitlaag verwijderen, mooie egale kitlaag aanbrengen rondom en nieuwe schermpje er netjes op.
Oké dit had ik niet verwacht dat het dit euvel zou zijn.
In iedergeval bedankt voor de reactie's.
Kan ik zeker wel iets mee.
In iedergeval bedankt voor de reactie's.
Kan ik zeker wel iets mee.
Bmw E46 320D 170 PK. Pakket
Ik heb het zelfde probleem, ik denk dat ik het gewoon ga kitten met polymax, dit heb ik ook gedaan bij mijn vorige auto (skoda )
E46 320D sedan
E36 328I cabrio
Goed dat ik dit Lees. Ik heb dit namelijk ook. Alleen dan aan de bestuurderskant. Wie weet hoe ik het deurpaneel fatsoenlijk los krijg? Ik krijg hem bij het raam niet los..
Heb je alle schroeven al los? 2 onder de interieurlijst, 2 onder de armsteun en 1 onder je joystick van de zijspiegelbediening.
Daarna kun je het beste vanuit een hoek onderin het paneel lostrekken. Bovenin zit het ook geklikt, even naar voren trekken en dan omhoog over de deurvergrendeling pen heen.
Daarna kun je het beste vanuit een hoek onderin het paneel lostrekken. Bovenin zit het ook geklikt, even naar voren trekken en dan omhoog over de deurvergrendeling pen heen.
[E46 318i sedan ///M] Sold
[E90 320i sedan high executive]
thanks! Ja ik had alles los alleen het stuk bij het raam lukte niet. Ga het nog een keer proberen.
Zou geen kit gebruiken, als je er een volgende keer bij wil (bv om je ruitmechanisme te vervangen) moet je alle kit er weer af zien te krijgen. Bij de dealer verkopen ze butyltape, dit zat er origineel ook op. Dit blijft flexibel, en kan je er ook weer makkelijk af krijgen. Heb toevallig gister zelf ook een rol gehaald, 10m voor rond de 20 euro.
Ik vond de auto de laatste tijd wat muf ruiken, en ja vocht in de auto...
Ik heb de nattigheid ook bij de passagiers kant.
Net het deurpaneel erafgehaald en met de deur dicht de tuinslanger op.
En ja hoor, op het deurrubber gaat het water liggen totdat het zo hoog komt dat het eroverheen de auto in loopt.
Ik had die afdekfoam gekit op de plekken waar de originele kit niet meer afdoende was.(na reparatie raammechanisme)
Maar het water zag ik nu uit het gaatje komen waar het drukkertje rechtsonder in komt....
Het rubber ringetje was niet meer heel.
Heb er nu een dikke dot vloeibare siliconenpakking opgelegd, en de boel weer vastgemaakt.
Volgende week maar weer eens testen.
Dus ook nieuwe ringetjes en drukkertjes als je het gelijk echt goed wil doen.
Ik heb de nattigheid ook bij de passagiers kant.
Net het deurpaneel erafgehaald en met de deur dicht de tuinslanger op.
En ja hoor, op het deurrubber gaat het water liggen totdat het zo hoog komt dat het eroverheen de auto in loopt.
Ik had die afdekfoam gekit op de plekken waar de originele kit niet meer afdoende was.(na reparatie raammechanisme)
Maar het water zag ik nu uit het gaatje komen waar het drukkertje rechtsonder in komt....
Het rubber ringetje was niet meer heel.
Heb er nu een dikke dot vloeibare siliconenpakking opgelegd, en de boel weer vastgemaakt.
Volgende week maar weer eens testen.
Dus ook nieuwe ringetjes en drukkertjes als je het gelijk echt goed wil doen.
Het enige verschil tussen mij en een krankzinnige, is dat ik niet krankzinnig ben...
Quintet-33 1.5(TI carbs)-Civic–Lancer-MX3 V6-Scorpio V6-Cosworth V6 -A6 V6-A4 1.6-V40 1.9D(chip)–Megane 1.9D(chip)-E46 330i (chip)-156SW1.9JTD(chip)-Chevy2.0TDCI(chip)
Quintet-33 1.5(TI carbs)-Civic–Lancer-MX3 V6-Scorpio V6-Cosworth V6 -A6 V6-A4 1.6-V40 1.9D(chip)–Megane 1.9D(chip)-E46 330i (chip)-156SW1.9JTD(chip)-Chevy2.0TDCI(chip)
Ik heb hetzelfde probleem, alleen aan de bestuurderskant.
Waar kan ik nog zoeken waar het water vanaf komt, als het niet via de deur komt?
Water is vooral "zichtbaar " onder aan de plastic waar je je voet plaatst naast de koppelingspedaal.
Waar kan ik nog zoeken waar het water vanaf komt, als het niet via de deur komt?
Water is vooral "zichtbaar " onder aan de plastic waar je je voet plaatst naast de koppelingspedaal.
bij mij nog steeds water...
ik zie vocht in de naad tussen het platteafdekplaat wat over het deurrubber ligt en de driehiek verder naar voren.
volgende week maar eens met de deur open met de tuinslang over het raam spuiten en dan zien of t onder de afdekplaat vandaan komt.
pokke probleem...
ik zie vocht in de naad tussen het platteafdekplaat wat over het deurrubber ligt en de driehiek verder naar voren.
volgende week maar eens met de deur open met de tuinslang over het raam spuiten en dan zien of t onder de afdekplaat vandaan komt.
pokke probleem...
Het enige verschil tussen mij en een krankzinnige, is dat ik niet krankzinnig ben...
Het is toch goed opgelost.
Het vocht wat er nog lag (was echt nat) was nog van voor reparatie en had nog niet de tijd gehad te verdampen vanwege daarna niet gereden met de auto dus geen airco en warmte erover...
En dat vocht in de naad was van t uitstappen van bijrijder in de regen.
Na een paar goeie buien en een grondige wasbeurt vandaag GEEN nattigheid meer.
Bij mij was het dus vocht via een slechte afdichting bij de drukkertjes van het deurpaneel.
Het vocht wat er nog lag (was echt nat) was nog van voor reparatie en had nog niet de tijd gehad te verdampen vanwege daarna niet gereden met de auto dus geen airco en warmte erover...
En dat vocht in de naad was van t uitstappen van bijrijder in de regen.
Na een paar goeie buien en een grondige wasbeurt vandaag GEEN nattigheid meer.
Bij mij was het dus vocht via een slechte afdichting bij de drukkertjes van het deurpaneel.
Laatst gewijzigd door Rene08 op 15 okt 2012, 20:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote van voorgaand bericht verwijderd
Reden: Quote van voorgaand bericht verwijderd
Passagier op de achterbank stapte laatst bij mij uit de auto en had natte voeten. Was droge dag... Behoorlijk wat water onder de mat. Hoe komt dat daar in hemelsnaam? Via de deur?
E46 uit 2002.
gr
E46 uit 2002.
gr
Lijkt mij de enige lekkage mogelijkheid.
Misschien even met de tuinslang aan de buitenkant op je raam water laten lopen met de deur open.
Als hij lekt dan zul je dat zien bij de rand waar je deurpaneel eindigt (tussen deurpaneel en deur komt het door)
Als je deur dicht zit dan lekt het op je deurrubber en loopt er dan overheen en via dat naadje tussen die zwarte stukken die op je rubber liggen loopt het op je tapijt onder de mat.
Goed te verhelpen bij deze BMW.
Hiervoor een Megane gehad en daar heb ik heel wat gaten in geboord, in de achterbak en de kaartenbakken, dat was echt een vergiet.
Misschien even met de tuinslang aan de buitenkant op je raam water laten lopen met de deur open.
Als hij lekt dan zul je dat zien bij de rand waar je deurpaneel eindigt (tussen deurpaneel en deur komt het door)
Als je deur dicht zit dan lekt het op je deurrubber en loopt er dan overheen en via dat naadje tussen die zwarte stukken die op je rubber liggen loopt het op je tapijt onder de mat.
Goed te verhelpen bij deze BMW.
Hiervoor een Megane gehad en daar heb ik heel wat gaten in geboord, in de achterbak en de kaartenbakken, dat was echt een vergiet.