320d Limousine / Nieuwe zomerbanden kiezen
320d Limousine / Nieuwe zomerbanden kiezen
3de keer goede keer....
Hallo,
Bij de volgende wissel van winter-naar zomerschoeisel zal ik nieuwe zolen nodig hebben.
Op dit moment zitten er Runflats Bridgestone Potenza op in de maat 225x50x16.
Zijn er wat deze afmeting betreft alternatieven voor deze Bridgestone's ?
Stel ik kies ervoor om een set wielen en banden te kopen.
Welke velg/wielcombinatie zouden jullie kiezen met inbegrip van voldoende rijcomfort ?
Hoeveel moet ik investeren ?
Kun je met deze wielen naar de autokeuring ?
Dank voor uw hopelijk talrijke reacties.
Henri
Hallo,
Bij de volgende wissel van winter-naar zomerschoeisel zal ik nieuwe zolen nodig hebben.
Op dit moment zitten er Runflats Bridgestone Potenza op in de maat 225x50x16.
Zijn er wat deze afmeting betreft alternatieven voor deze Bridgestone's ?
Stel ik kies ervoor om een set wielen en banden te kopen.
Welke velg/wielcombinatie zouden jullie kiezen met inbegrip van voldoende rijcomfort ?
Hoeveel moet ik investeren ?
Kun je met deze wielen naar de autokeuring ?
Dank voor uw hopelijk talrijke reacties.
Henri
E91 - 320d Touring Automaat
- largeproject
- Contacteer:
Re: 320d Limousine / Nieuwe zomerbanden kiezen
Bij mijn liggen er Vredesteins onder (lag er al op), op zich niet verkeerd,alleen het heeft zo'n wazig profiel dat net lijkt of 1 kant van de auto de banden er verkeerd opliggen.
Rechtuit prima,grip ook ,maar als ik bochten naar rechts maak dan begint het links voor te janken,als of der een wiellager kapot is, dat dacht ik ook,ik heb deze vervangen,maar het geluid is der nog steeds, dus wijt ik dat aan het profiel van de banden.
Bochten naar links hoor je niets.
Rechtuit prima,grip ook ,maar als ik bochten naar rechts maak dan begint het links voor te janken,als of der een wiellager kapot is, dat dacht ik ook,ik heb deze vervangen,maar het geluid is der nog steeds, dus wijt ik dat aan het profiel van de banden.
Bochten naar links hoor je niets.
Het lijkt er op dat je utlijning niet goed is.
Heb je onlangs nog een uitlijning laten doen?
Heb je onlangs nog een uitlijning laten doen?
Laatst gewijzigd door Gast op 30 apr 2012, 14:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Citaat van voorgaand bericht verwijderd, zie forumregels m.b.t. citeren
Reden: Citaat van voorgaand bericht verwijderd, zie forumregels m.b.t. citeren
Ik denk dat je eerste keuze moet zijn of je runflats wilt behouden of niet. Ik vind runflats echt bijzonder "k" rijden. Herrie, verminderde grip, duur. Echter, als je auto OEM geleverd is met Runlats, dan heb je waarschijnlijk ook geen reservewiel zoals ik, en dan moet je wel even overwegen of je het een probleem vind om langs de kant van de weg te staan zonder manier om je wiel te wisselen.
Als je die keuze gemaakt hebt, zou ik inderdaad altijd gaan voor A merk. Ik ben zelf helemaal verknocht aan Dunlop, maar bridgetone, continental (sportcontact) en Michelin (Pilot Sport) zijn ook super. Wel aan de prijs, zoek ze eens op op http://www.autobandenmarkt.nl" onclick="window.open(this.href);return false; in jouw maat en veel goedkoper dan daar zul je ze niet vinden. Dan heb je een goede richting.
Dan of je nieuwe velgen wilt of niet. Ik zou dat laten afhangen of je ook winterbanden wil gaan aanschaffen. Zo ja, dan een nieuw set velgen met zomerbanden en winterbanden onder je huidige set (flink geld uitgeven wordt dat, maar je hoeft je huidige velgen niet weg te doen EN je kunt zelf je zomer / winter wissel gaan doen wat je elk jaar weer flink centjes scheelt. Geen winterbanden, laat ons dan maar eens een fotootje van je velgen zien en dan beslissen wij wel voor je
Als je die keuze gemaakt hebt, zou ik inderdaad altijd gaan voor A merk. Ik ben zelf helemaal verknocht aan Dunlop, maar bridgetone, continental (sportcontact) en Michelin (Pilot Sport) zijn ook super. Wel aan de prijs, zoek ze eens op op http://www.autobandenmarkt.nl" onclick="window.open(this.href);return false; in jouw maat en veel goedkoper dan daar zul je ze niet vinden. Dan heb je een goede richting.
Dan of je nieuwe velgen wilt of niet. Ik zou dat laten afhangen of je ook winterbanden wil gaan aanschaffen. Zo ja, dan een nieuw set velgen met zomerbanden en winterbanden onder je huidige set (flink geld uitgeven wordt dat, maar je hoeft je huidige velgen niet weg te doen EN je kunt zelf je zomer / winter wissel gaan doen wat je elk jaar weer flink centjes scheelt. Geen winterbanden, laat ons dan maar eens een fotootje van je velgen zien en dan beslissen wij wel voor je
De Runflats staan er af fabriek op.
En als de vrouw onderweg is met de wagen is het zeer handig.
Dus een reservewiel + krik aanschaffen is niet echt een werkbare oplossing.
En als de vrouw onderweg is met de wagen is het zeer handig.
Dus een reservewiel + krik aanschaffen is niet echt een werkbare oplossing.
Als je vrouw ook in de auto rijdt zou ik geen nieuwe velgen doen, en gewoon een setje nieuwe conti of bridgetones eronder
Probleem is inmiddels opgelost.
Ik heb 17" wielen en banden gekocht waar er een auto aan vast zat.
Ik heb 17" wielen en banden gekocht waar er een auto aan vast zat.