Water bij passagierszijde

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
320inspectie

Water bij passagierszijde

Bericht door 320inspectie » 04 okt 2012, 14:57

Hey mensen,

Ook ik heb een laagje vocht bij de matten van de passagierszijde staan na regenval. Het komt niet van de airco en is ook niet van het bekende probleem van een lek bij de deuren. Deze zijn namelijk kurkdroog en de airco hoeft bij mij nooit hard te werken.
Ik heb het plastic paneel tussen voorruit en motorkap losgemaakt en schoongemaakt. Daarna alles weer strak teruggezet en een pan met water over de voorruit gegoten. Alles loopt goed door, behalve onderaan de auto. Er sijpelt een deel langs de wielkast naar beneden, maar het overgrootte deel van het water lijkt vast te blijven hangen onder vloer van de passagierszijde. Er hangen druppels aan de plastic bodemplaat onder de passagierszijde.

Ik vermoed dat er bij de afvoer van regenwater roestvorming is ontstaan door verstopping waardoor het onderin de auto blijft staan.
Weten jullie of / hoe ik dit paneel los kan maken en dit probleem kan verhelpen?
Ik hoor het graag! Groeten, Thomas

yorrr
Contacteer:

Re: Water bij passagierszijde

Bericht door yorrr » 08 okt 2012, 20:33

Ik heb het zelfde probleem,
Heb ook sinds kort vocht aan de passagierszijde.

Wie kan mij helpen?

mechanic01

Re: Water bij passagierszijde

Bericht door mechanic01 » 08 okt 2012, 20:38

verwijder je dashboard kastje een dan heb je beter zicht.
controleer ook de kabeldoorvoer onder de motorkap, die gaat daar door het schutbord heen en komt dan boven het dashboardkastje uit daar zit namelijk de zekeringkast.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”