Stationair zakt na mate..

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Jestar

Stationair zakt na mate..

Bericht door Jestar » 09 okt 2012, 18:34

Maand of 3 geleden nog goed af laten stellen maar lijkt alsof hij zichzelf indraait.

Heb een automaat en dus gaat hij schokken en hobbelen.

Wil graag zelf weer op het goede toerental komen en niet iedere 3 maanden bij de garage langs rijden.

welke bout/moer moet ik verder opendraaien?
It all comes down, to the kickdown!

dw70

Re: Stationair zakt na mate..

Bericht door dw70 » 09 okt 2012, 19:39

dan is er toch wat anders aan de hand. Het enige wat je kunt regelen zijn je kleppen. Die worden nog gesteld met het handje. Je kunt stationair niks regelen. Dat doet je Motronic, in combinatie met een stationaire regelklep (die altijd zoemt).

Ik heb geen ervaring met automaat problemen. Misschien iemand anders binnen het forum.

Heeft het niks met je automaat te maken: benzinefilter wisselen en alles van de ontsteking laten controleren inclusief hoogspanningskabels naar de bougies.

En natuurlijk alle luchtleidingen controleren op valse lucht. Alles.
Tip: je carterventilatieslang van je 325i uit de vorige eeuw zal potdicht zitten. Koop daar maar alvast een nieuwe voor. Als de vorige eigenaar hier nog nooit een nieuwe opgezet heeft heb je hier nog net geen beton inzitten.
E36 320i Coupé 1994 verkocht :zwaai: News from the new owner: the car is a total loss after a crash :|

bjornc
Bouwer van BimmerPortal

Re: Stationair zakt na mate..

Bericht door bjornc » 12 okt 2012, 17:46

Ik zou het in eerste instantie zoeken bij de stappenmotor. (de stationaire regelklep)
Deze kan je prima reinigen met remreiniger, en goed uitspuiten met een compressor.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E30) Techniek”