Vandaag bij Unlimitedtuning geweest.

Chiptuning, turbo's, onderstel, remmen, banden? Bespreek het hier.
tophaar.nl
Berichten: 84
Lid geworden op: 19 jul 2012, 22:29

Vandaag bij Unlimitedtuning geweest.

Bericht door tophaar.nl » 30 jul 2012, 16:29

Om 9:30 stond ik al bij ze aan de deur, en Jeroen stond me al op te wachten.
Ik ben daar hartelijk ontvangen en heb nog gezellig zitten kletsen met 2 jongens die dit jaar in Utrecht alweer een 4de filiaal gaan openen.

Ik kreeg meteen complimenten over mijn Bimmer en ze waren onder de indruk van het geluid en de 8 cylinders.
Nadat Jeroen na een uutje of 2 klaar was met solderen en programeren hebben we samen de auto getest op eventuelle storingen en de prestaties.

Het resultaat? de auto reageerd voelbaar beter op het gas en kruipt hoger in de toeren als voorheen. Een top van 280 echte km per uur (weet iemand nog waar ik een tellerplaat kan krijgen die tot de 320 gaat?) moet nu haalbaar zijn omdat de begrenzer eraf is, dit hebben we maar niet getest ;)

Op weg naar huis merkte ik duidelijk dat er nu nog harder aan de auto getrokken wordt! Jammer wel dat wanneer je vanuit stilstand volgas geeft de antislip nu zelfs al bij droog weer in actie komt wat een snelle tijd in de weg zit!! Weet iemand of je deze 100% kan uitschakelen?

Al met al is de auto nu echt een beest van een machine, een echte Wolf in schaapskleren omdat van de buitenkant het ook goed een 520 kan zijn :shine:

Unlimitedtuning goed werk en mijn dank hiervoor :amen:
BMW Blijf - Maar - Werken tjaaa was toch niet anders geweest ook al heb je geen BMW dan zorgen ze er in Den Haag wel voor!

Gebruikersavatar
Björn
Berichten: 505
Lid geworden op: 21 jun 2011, 22:39

Re: Vandaag bij Unlimitedtuning geweest.

Bericht door Björn » 30 jul 2012, 20:03

Mooi he.
sinds ik de mijne heb laten chippen, een maandje geleden, gooi ik de dsc er ook af bij 't stoplicht anders knijpt ie de power alsnog af. Meestal is 1x drukken genoeg, wil je het volledig uitgeschakeld hebben, dan moet je het een aantal seconden ingedrukt houden.
Wil je helemaal afgeschoten worden, kun je nog met je linkervoet de rem ingetrapt houden en met je rechtervoet op 1000-1500 toeren houden :h:

Gebruikersavatar
Björn
Berichten: 505
Lid geworden op: 21 jun 2011, 22:39

Re: Vandaag bij Unlimitedtuning geweest.

Bericht door Björn » 30 jul 2012, 20:06

dubbel geplaatst :s
Laatst gewijzigd door Björn op 31 jul 2012, 14:39, 1 keer totaal gewijzigd.

tophaar.nl
Berichten: 84
Lid geworden op: 19 jul 2012, 22:29

Re: Vandaag bij Unlimitedtuning geweest.

Bericht door tophaar.nl » 31 jul 2012, 10:32

Dus dan moet ik dat doen met de DST knop in het midden?
BMW Blijf - Maar - Werken tjaaa was toch niet anders geweest ook al heb je geen BMW dan zorgen ze er in Den Haag wel voor!

Gebruikersavatar
Björn
Berichten: 505
Lid geworden op: 21 jun 2011, 22:39

Re: Vandaag bij Unlimitedtuning geweest.

Bericht door Björn » 31 jul 2012, 14:40

yes

tophaar.nl
Berichten: 84
Lid geworden op: 19 jul 2012, 22:29

Re: Vandaag bij Unlimitedtuning geweest.

Bericht door tophaar.nl » 31 jul 2012, 17:26

voor de 3de keer :| (forum gaat niet helemaal lekker)

Net heb ik het uitgeprobeerd op een plek waar dit verantwoord was en ik geen medeweggebruikers of mijzelf in gevraar kon brengen. ;)

En wat een power je voelt nu echt dat het harder gaat en blijft gaan! ik zat net onder de 5 sec. naar de 100.
Daarna bleef het maar gaan maar was zo onder de indruk dat ikna de derde versnelling maar het gas losliet.

Het is echt een beest van een auto geweldig!
BMW Blijf - Maar - Werken tjaaa was toch niet anders geweest ook al heb je geen BMW dan zorgen ze er in Den Haag wel voor!

Ballistic
Berichten: 25
Lid geworden op: 06 sep 2010, 09:24

Re: Vandaag bij Unlimitedtuning geweest.

Bericht door Ballistic » 09 okt 2012, 21:19

Ik ben zelf ook ooit eens met mijn oude E60 530d bij Unlimited Tuning geweest. Goede service maar erg slechte mappings.
Mijne begon als een malle te roken bij het intrappen van het gas. Enkele dagen later ben ik met de auto op de rollenbank geweest en bleek er maar liefst meer dan 292pk uit te komen! (tov 231) Resultaat: gescheurd uitlaatspruitstuk.

Teruggeweest om hem opnieuw te coden met; volgens Jeroen "aanpassingen" maar bracht totaal geen resultaat.
Toen als de sodemieter standaard mappings weer terug laten zetten en volgas daar weg gereden om nooit meer terug te komen.

Achteraf bleek, om het even simpel uit te leggen; Elke auto heeft een max kunnen. De fabrikant creeert te software om een bepaald percentage daarvan ook daadwerkelijk te gebruiken. Dit om de leverduur niet al te verkorten. Chiptuners veranderen deze waardes. De ene chiptuner tot 90%, de andere tot 95% en de andere weer tot 100%.
Wat heeft Unlimited Tuning gedaan; GEEN MAX waarde. De motor/turbo/etc presteerde dus boven zijn eigenlijk kunnen. Dit was ook heel duidelijk zichtbaar op de rollenbank uitdraai. Bijvoorbeeld veel vermogen op 3500 toeren, bij 4000 toeren zakte het in en daarna liep het weer geleidelijk omhoog. Geen geleidelijk omhoog lopende lijn.

Ik was dus niet erg te spreken. Tevens las ik ergens dat Jeroen bij Ziptuning vandaan komt dus zal me niks verbazen als je dezelfde mappings kan verwachten.

Gebruikersavatar
edtje25
Berichten: 214
Lid geworden op: 07 sep 2011, 15:13

Re: Vandaag bij Unlimitedtuning geweest.

Bericht door edtje25 » 10 okt 2012, 20:52

@tophaar:
Hoeveel paarden had je voor de tuning en hoeveel hierma?

E.

Gebruikersavatar
Tourer
Berichten: 222
Lid geworden op: 14 nov 2011, 10:48

Re: Vandaag bij Unlimitedtuning geweest.

Bericht door Tourer » 11 okt 2012, 08:29

@ Ballistic

dat is precies de reden waarom ik na lang wikken en wegen naar een gerenommeerde tuner ben gegaan volgens Belgische BMW fora.
Vooraf wat email communicatie gehad over mijn verwachtingen (met name souplesse bij tussenaccelaraties).
Een goed gevoel en daarna 2 uur :driving: richting Belgie.

Bij aankomst blijkt meteen waarom deze tuner (de eigenaar deed mijn auto zelf en zelf noemt ie het trouwens optimalisatie) onder BMW rijders zo bekend is: er stonden 2 van zijn race M3's (E30) en zijn splinternieuwe M3 (V8) met CSL velgen. Even samen naar gekeken en gekwijld...

Grafiek van de rollenbank voor tuning, samen even doorgenomen tot hoever hij wilde gaan. De Nm toename werd wat minder dan zijn indicatie vooraf omdat mijn Bimmer al meer dan 30 Nm boven fabrieksopgave zat.
Na de tuning nog een grafiek, waarbij hij een dipje bij 3000 toeren eruit had gehaald. Kort proefritje door hem en vervolgens door mij.

Ik ging er tevreden naar huis.

Heb het gevoel dat tegenwoordig er een wildgroei is aan IT's met een MS-DOS cursus die een laptop en een programma tje kopen en maar wat parameters verhogen. Vervolgens dan claimen een tuner te zijn met alleen maar lovende recensies op hun sites. Sommige vermogenswinsten/topsnelheden die ze op hun sites vermelden zijn voor mij al genoeg om af te haken.
Huidige: F11 535d M-sport APEC chipped 355PK / 740Nm
Vorige: E61 530dA M-tech PPE chipped 260PK / 583Nm

superalio

Re: Vandaag bij Unlimitedtuning geweest.

Bericht door superalio » 11 okt 2012, 12:20

Ik zat ook te kijken naar een goede betaalbare tuner.....maar jah....niet zo makkelijk...d8 ik.

Kronos
Berichten: 57
Lid geworden op: 08 feb 2012, 20:18

Re: Vandaag bij Unlimitedtuning geweest.

Bericht door Kronos » 26 okt 2012, 13:59

Kijk eens in Marum bij VVT. Ik heb daar mijn 525d heen gebracht en op de dyno 175,9pk met 408,6NM en achteraf 222,8pk met 483,4NM

Tot nu toe nog geen enkel probleem mee gehad en rijd er al bijna 3/4 jaar mee rond. Ook mijn vorige auto daar laten tunen. Uiteraard de auto wel netjes onderhouden en niet als een dolle mee gaan scheuren.

Ze hebben daar echt verstand van zaken en nemen absoluut de tijd voor je. Een aanrader
BWM F11 520d Touring
Lotus Elise S2

Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Performance en tuning”