Beste mede bimmers,
Sinds kort heb ik een raar fenomeen met mijn E39 uit 2001, te weten:
Afstandsbediening (nieuw type sleutel diamant) werkt niet goed meer, auto kan derhalve niet ontgrendeld worden.
Maar, let op, nu komt het:
Als ik de sleutel in het slot doe van de portier (bestuurderszijde) en geef hem 1 slag naar rechts, dan werkt alles ineens weer, weliswaar tijdelijk, want de volgende keer met instappen doet die weer niet zoals het hoort.
Aan de batterij kan het niet liggen, want dan zou die het helemaal niet meer doen.
Wie weet raad of heeft iets dergelijks zelf aan de hand gehad?
mvg
Willem
Afstandsbediening doet vreemd
- matthyssie
Re: Afstandsbediening doet vreemd
Ik snap niet helemaal waarom het niet aan de batterij zou kunnen liggen. Een batterij is nooit van het ene op andere moment leeg, dit gaat geleidelijk.
Rij je veel korte stukken?
Rij je veel korte stukken?
'E92, is dat een kleurstof of een conserveermiddel?'
-
Hoi Matthyssie,
Ik rijd idd veelal kortere stukjes, is dat een probleem dan?
mvg
Willem
Ik rijd idd veelal kortere stukjes, is dat een probleem dan?
mvg
Willem
- matthyssie
Dan heeft de batterij niet echt de tijd om weer op te laden.
'E92, is dat een kleurstof of een conserveermiddel?'
-
gewoon even een nieuwe battarij erin plaatsen..
Met de tijd als deze minder word reageerd hij alleen nog maar als je dichterbij komt staan wat afstand betreft..
En dit heeft niet met de redenering van "matt" te maken hoor..
Mijn reserve hangt al zo'n 3 maanden in huis aan een haakje en als ik naar me bmw ga reageerd hij gewoon
Met de tijd als deze minder word reageerd hij alleen nog maar als je dichterbij komt staan wat afstand betreft..
En dit heeft niet met de redenering van "matt" te maken hoor..
Mijn reserve hangt al zo'n 3 maanden in huis aan een haakje en als ik naar me bmw ga reageerd hij gewoon
BMW L.A.CarParts
Voor diverse E34 ,E36,Z3,E39 en E46 Onderdelen
Voor diverse E34 ,E36,Z3,E39 en E46 Onderdelen
-
Zoals gezegd doet de afstandsbediening vreemd. Het werkt wel weer 'normaal' op het moment dat ik de sleutel in mijn deurtslot steek en de sleutel een kwartslag naar rechts draai. In de auto zie je ook een lampje aangaan bij het middenconsole. Daarna werkt de afstandsbediening ook weer, al ga je 30 meter weg bij je auto, openen en sluiten geen probleem. Doch de volgende keer (ook na een paar uurtjes), werkt het weer niet en moet ik de procedure van hierboven herhalen. Een batterij vervangen bij deze sleutel (diamantvormig en volledig gesloten) is een hele operatie zoals ik heb kunnen vinden op youtube. Zelf denk ik nog steeds dat het niet aan de batterij kan liggen gelet op mijn verhaal. Andere vraag die bij mij opduikt: de batterij in de sleutel betreft een oplaadbare batterij die via het contactslot wordt opgeladen, dan kan ik me voorstellen dat bij telkens kleine ritjes de kracht in de loop der tijd afneemt. Moet je perse rijden met de auto of kan de sleutel ook zonder draaiende motor worden opgeladen?