Luchtmassameter kapot

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
dannybmw
Berichten: 167
Lid geworden op: 03 mar 2008, 19:42

Re: Luchtmassameter kapot

Bericht door dannybmw » 09 jun 2008, 19:30

heb mij ook terug een andere aangeschaft ditmaal de volledige van bosch naar het schijnt mag je volgens bosch zelfs de stift niet uithalen dan zou je jou waarborg verliezen .

de vorige was imitatie van pierburg of zoiets en was al terug kapot ..........ben dat tweedehands gedoe beu daarom direkt nieuwe origineel bosch gestoken , kost wat meer ( was 285 euro )bij bmw was het 350 euro ,als de nummer van de lmm achteraan op 527 eindigt is deze reeds voorgeprogrameerd en hoef je dit in de garage niet meer te doen .

Na test bij bmw was mijn inhoud 754 wat volgens de garage super was

Gebruikersavatar
sinova
Berichten: 48
Lid geworden op: 10 jan 2008, 20:19
Locatie: Ede

Re: Luchtmassameter kapot

Bericht door sinova » 09 jun 2008, 23:37

Maarja nog geen 200 inclusief verzendkosten is toch wel een nette prijs voor een originele Bosch LMM (compleet met behuizing en de nieuwste versie 527) toch?

Als je ook nog eens zo handig bent om 'm zelf te vervangen rest er alleen nog maar de software update wat in mijn geval 35 euro kost. Scheelt toch weer ruim meer dan 100 euro als bij de BMW dealer, mits je perse voor de Bosch wilt gaan natuurlijk ;)

En ik zal zeker mijn bevindingen laten weten wat betreft het verschil tussen de Pierburg en de Bosch, mocht die er wezen ;)

Gebruikersavatar
Opt1mus
Berichten: 7302
Lid geworden op: 26 okt 2007, 22:29
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Luchtmassameter kapot

Bericht door Opt1mus » 10 jun 2008, 08:23

Mijn mening:
Ik zie niet echt het nut van het vervangen van de behuizing terwijl het alleen om de sensor gaat, imho doet de Pierburg 09 prima zijn werk voor een fractie van de kosten van het compleet vervangen van de OEM behuizing en Bosch LMMsensor (die overigens minder lang meegaat dan de Pierburg)
In dit geval is aftermarket een betere optie dan OEM en zeker geen 2e hands spul
Laatst gewijzigd door Opt1mus op 10 jun 2008, 13:43, 1 keer totaal gewijzigd.
320dMtech Y2K.11 | lid #100 | Afbeelding|
Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"

M-Power
Berichten: 38
Lid geworden op: 01 jun 2008, 11:19

Re: Luchtmassameter kapot

Bericht door M-Power » 10 jun 2008, 11:11

Geld zo,n luchtmassameter euvel nou alleen voor een diesel..?
Ik zie hier bij dit topic dieselmensen naar voren komen

Gebruikersavatar
sinova
Berichten: 48
Lid geworden op: 10 jan 2008, 20:19
Locatie: Ede

Re: Luchtmassameter kapot

Bericht door sinova » 10 jun 2008, 13:33

Opt1mus schreef:Mijn mening:
Ik zie niet echt het nut van het vervangen van de behuizing terwijl het alleen om de sensor gaat, imho doet de Pierburg o9 prima zijn werk voor een fractie van de kosten van het compleet vervangen van de OEM behuizing en Bosch LMMsensor (die overigens minder lang meegaat dan de Pierburg)
In dit geval is aftermarket een betere optie dan OEM en zeker geen 2e hands spul
Maarja er zijn zat mensen die perse OEM der in willen hebben en geen ander spul en daar doelde ik op eigenlijk.

En trouwens ben toch blij dat ik voor de Bosch LMM plus de update ben gegaan.

Ik moet zeggen dat er wel degelijk verschil heeft uitgemaakt bij mij i.i.g.
Ik had namelijk last van een dip bij de 2800 toeren, vandaar dat ik de oude Bosch LMM vervangen had door de Pierburg maar de dip bij 2800 toeren bleef ik houden helaas. Hij reageerde wel iets beter op het gas bij lagere toeren maar dat was ook de enige vooruitgang.

Nu met de nieuwe Bosch LMM plus de update is de dip bij de 2800 toeren helemaal verdwenen en bij lagere toeren reageerd ie ook gewoon goed op het gaspedaal.

Griffendahl

Re: Luchtmassameter kapot

Bericht door Griffendahl » 10 jun 2008, 17:04

Maar wat ik dan niet snap is wat de dealer er standaard in zet, dat ding wat erin ging bij mij was zeker anders als wat eruit kwam...

Gebruikersavatar
sinova
Berichten: 48
Lid geworden op: 10 jan 2008, 20:19
Locatie: Ede

Re: Luchtmassameter kapot

Bericht door sinova » 10 jun 2008, 19:12

Griffendahl schreef:Maar wat ik dan niet snap is wat de dealer er standaard in zet, dat ding wat erin ging bij mij was zeker anders als wat eruit kwam...
Hmmm :?

Griffendahl

Re: Luchtmassameter kapot

Bericht door Griffendahl » 10 jun 2008, 19:15

Ik heb mijne bij de dealer laten vervangen, stond er gewoon bij... Ik kan je garanderen dat de LMM die eruit ging duidelijk anders was als die erin ging. Een van de grote verschillen was volgens de monteur de behuizing, want daar zat volgens hem de bottleneck.

't Is wel zeker dat er een Bosch uit ging, maar volgens mij een verbeterd model Bosch (??) erin, moest daarna in ieder geval wel weer ingeleerd worden mbv de computer.

Gebruikersavatar
Opt1mus
Berichten: 7302
Lid geworden op: 26 okt 2007, 22:29
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Luchtmassameter kapot

Bericht door Opt1mus » 10 jun 2008, 19:37

In de link van Sinova, als je dit filtert:

1. KFZ-Hersteller BMW
2. Modell BMW 3 (E46)
3. PS/Kw 136 PS (100 KW)
4. Baujahr 11.00-09.01

krijg je 2 LMM behuizingen die er significant anders uitzien, wellicht heb jij een van die 2
320dMtech Y2K.11 | lid #100 | Afbeelding|
Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"

Griffendahl

Re: Luchtmassameter kapot

Bericht door Griffendahl » 10 jun 2008, 19:44

Moeilijk te zeggen, ze zijn beide van een andere kant gefotografeerd zie ik...

Ik zie dat er bij BMW ook twee bestelnummers zijn voor LMM waarbij 1 discontinued is... Bij de behuizing van de volgens de monteur betere LMM was de sensor zelf ook overigens duidelijk beter beschermd tov de oude.

M-Power
Berichten: 38
Lid geworden op: 01 jun 2008, 11:19

Re: Luchtmassameter kapot

Bericht door M-Power » 11 jun 2008, 16:01

versie II
Geld zo,n luchtmassameter euvel nou alleen voor een diesel..?
Ik zie hier bij dit topic dieselmensen naar voren komen

Niels
Berichten: 1099
Lid geworden op: 20 mei 2008, 12:24
Locatie: vlakbij Groningen

Re: Luchtmassameter kapot

Bericht door Niels » 11 jun 2008, 18:41

Een benzine motor werkt ook met een LMM maar meestal zijn daar minder problemen mee. De VR6 van VW heeft wel eens LMM problemen maar dat moet je weten voordat je het herkent. Bij een diesel gaan de prestaties veel verder achteruit met een defecte LMM dan met een benzine motor volgens mij.

jantjehayabusa
Berichten: 53
Lid geworden op: 31 mei 2008, 11:36

Re: Luchtmassameter kapot

Bericht door jantjehayabusa » 16 jun 2008, 07:19

Heren,

Heb in het weekend een pierburg 0.9 LMM in mijn 320D uit 10/2000 gemonteerd. Ik moet zeggen dat de prestaties behoorlijk vooruit zijn gegaan, maar nog niet optimaal. Ook zie ik dat het verbruik in de BC behoorlijk gestegen is. Normaal is die ongeveer 6.5 / 7.0 nu staat hij op 9.5 / 10.0 !!!! Heb de dagteller op nul gezet na het tanken om te kijken of hij echt zo schadelijk loopt.

Ik hou jullie wel op de hoogte.

AlpinaDrachten
Berichten: 1549
Lid geworden op: 04 nov 2007, 21:04

Re: Luchtmassameter kapot

Bericht door AlpinaDrachten » 16 jun 2008, 15:35

jantjehayabusa schreef:Heren,

Heb in het weekend een pierburg 0.9 LMM in mijn 320D uit 10/2000 gemonteerd. Ik moet zeggen dat de prestaties behoorlijk vooruit zijn gegaan, maar nog niet optimaal. Ook zie ik dat het verbruik in de BC behoorlijk gestegen is. Normaal is die ongeveer 6.5 / 7.0 nu staat hij op 9.5 / 10.0 !!!! Heb de dagteller op nul gezet na het tanken om te kijken of hij echt zo schadelijk loopt.

Ik hou jullie wel op de hoogte.
ben benieuwd. wat was je werkelijke verbruik verschilde die ook van je bc? MIsschien klopt de BC nu weer met werkelijk??
320d (150pk) onderdelen nodig? PM of klik
Wil je echt een goede BMW specialist? Sikkema

jantjehayabusa
Berichten: 53
Lid geworden op: 31 mei 2008, 11:36

Re: Luchtmassameter kapot

Bericht door jantjehayabusa » 16 jun 2008, 16:07

AlpinaDrachten schreef:
jantjehayabusa schreef:Heren,

Heb in het weekend een pierburg 0.9 LMM in mijn 320D uit 10/2000 gemonteerd. Ik moet zeggen dat de prestaties behoorlijk vooruit zijn gegaan, maar nog niet optimaal. Ook zie ik dat het verbruik in de BC behoorlijk gestegen is. Normaal is die ongeveer 6.5 / 7.0 nu staat hij op 9.5 / 10.0 !!!! Heb de dagteller op nul gezet na het tanken om te kijken of hij echt zo schadelijk loopt.

Ik hou jullie wel op de hoogte.
ben benieuwd. wat was je werkelijke verbruik verschilde die ook van je bc? MIsschien klopt de BC nu weer met werkelijk??
Dat weet ik dus nog niet... Ga eerst deze tank leeg rijden. Einde van de week weet ik meer..

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”