aanschaf 545i
- lekkerwijf1
- Berichten: 1217
- Lid geworden op: 28 jun 2010, 16:14
- Locatie: Ommen
aanschaf 545i
Beste forummers, ik sta op het punt een 545i te kopen. Auto heeft 180.000 gelopen en is van 2005. Na een lange proefrit de auto ff stationair laten draaien tijdens een gesprek met de verkoper. De wagen begon ineens gigantisch blauw te roken, olie oid. Na een stuk rijden was het weer weg maar het heeft mij erg aan het twijfelen gebracht. Vervolgens uitgelezen en geen storingen. Hebben hier meer v8 rijders last van gehad of een bekend probleem. Graag hoor ik meer ervaringen omtrent dit motortype zoals 545i en de 550i. Gr richard
Re: aanschaf 545i
In de amerikaanse forums waar je heel wat terug vind rond de 545 en 550 blijkt dat de 550 toch heel wat betrouwbaarder is en er veel probleempjes van de 545 zijn opgelost.
525d E61 2007 pre-LCI
Re: aanschaf 545i
Jup bekend probleem, kijk hier maar is:
http://bimmerportal.nl/forum/viewtopic. ... 60&t=24685
en
http://bimmerportal.nl/forum/viewtopic. ... 60&t=23719
http://bimmerportal.nl/forum/viewtopic. ... 60&t=24685
en
http://bimmerportal.nl/forum/viewtopic. ... 60&t=23719
- lekkerwijf1
- Berichten: 1217
- Lid geworden op: 28 jun 2010, 16:14
- Locatie: Ommen
Re: aanschaf 545i
bedankt voor de info,
De eerste link van mustaaa is eigenlijk vergelijkbaar met de bmw waar ik in proefgereden heb.
Na een anderhalve minuut kwam er dichte blauwe rook uit de uitlaat en bij wegrijdden kwam er een flinke bonk blauwe rook bij.
De eerste link van mustaaa is eigenlijk vergelijkbaar met de bmw waar ik in proefgereden heb.
Na een anderhalve minuut kwam er dichte blauwe rook uit de uitlaat en bij wegrijdden kwam er een flinke bonk blauwe rook bij.
Re: aanschaf 545i
Als ik jou was zou ik deze laten staan. Of hij moet zooo voordelig zijn dat je de gok wel kan nemen. Het kunnen verschillende problemen zijn, goedkope of dure.
After All It's Only A Weed That Turns To A Flower In Your Mind
- lekkerwijf1
- Berichten: 1217
- Lid geworden op: 28 jun 2010, 16:14
- Locatie: Ommen
Re: aanschaf 545i
Heren, ik had hem mee genomen als de wagen goed was, ik heb hem dan ook laten staan vanwege het roken.en inderdaad lees ik ook dat er goedkope en dure reparaties aan vast kunnen zitten. Ik koop an ook zonder garantie, zoals ik altijd mn autos koop. Maar mocht de duurste ingreep tog nog mee vallen kwa kosten durf ik de gok wel aan. Maar omdat ik twijfelde of het een bekend probleem was dit topic geopend
Re: aanschaf 545i
Dit zijn de bekende problemen waar ik ook tegenaan liep toen ik op zoek was naar een dikke E61.
Vanwege de meerdere dure kwalen van de 8-clinders en daarbij opgeteld de zowieso hogere onderhouds en verbruikskosten en een veel lagere restwaarde met een V8 waren voor mij absoluut de reden dat ik een 530i LCI heb gekocht. Die motoren verbruiken veel minder er hebben ook echt minder kwalen.
Vanwege de meerdere dure kwalen van de 8-clinders en daarbij opgeteld de zowieso hogere onderhouds en verbruikskosten en een veel lagere restwaarde met een V8 waren voor mij absoluut de reden dat ik een 530i LCI heb gekocht. Die motoren verbruiken veel minder er hebben ook echt minder kwalen.
F31 340i M-Sport SHOWROOM
Bmw geschiedenis : E36 325i '93 / E30 327i Touring '90 / E21 323i '79 / E36 328i Cabrio '98 / E46 330i Touring '03 / E30 327i M-Tech2 Racer '89 / E46 M3 '02 / E30 327i '86 / E61 530i '08 / E46 M3 '04 / F31 340i Edition M-Sport
Bmw geschiedenis : E36 325i '93 / E30 327i Touring '90 / E21 323i '79 / E36 328i Cabrio '98 / E46 330i Touring '03 / E30 327i M-Tech2 Racer '89 / E46 M3 '02 / E30 327i '86 / E61 530i '08 / E46 M3 '04 / F31 340i Edition M-Sport
- lekkerwijf1
- Berichten: 1217
- Lid geworden op: 28 jun 2010, 16:14
- Locatie: Ommen
Re: aanschaf 545i
De verkoper heeft gemeld dat het roken over moet zijn, carterventilatie zat verstopt. Zou dit kunnen kloppen ? Hij rookte behoorlijk blauw nml Rest mij nog een vraag bij constante snelheid van rond de 60 kmh schommelt het toerental 1 maal en gaat dan weeer omhoog dit bij mijn weten niet helemaal goed. Ik vermoed de bak.:...... verder lees ik ook over koelwaterproblemen, is dit te checken ? Of is dit afwachten en koelvloeistof pijl in de gaten houden
Re: aanschaf 545i
Beste richard,
dat roken klopt wel over carterventilatie mijn neef heeft precies het zelfde gehad.
hij rookte als een gek naar vervangen van carven was het over.
dat roken klopt wel over carterventilatie mijn neef heeft precies het zelfde gehad.
hij rookte als een gek naar vervangen van carven was het over.
BMW Bayerische Motoren Werke
- lekkerwijf1
- Berichten: 1217
- Lid geworden op: 28 jun 2010, 16:14
- Locatie: Ommen
Re: aanschaf 545i
Erhan , bedankt , ik heb dyon.de groeten gedaan jij krijgt ze terug. Nu de vraag over de bak nog....
Re: aanschaf 545i
Ik heb geen ervaring met de v8 van BMW maar kan het niet zo zijn dat hij even terugschakeld bij de 60km/u en dat daardoor de toeren veranderen ??
Maar als ik GEEN goed gevoel bij een auto heb,laat ik hem lekker staan. Zeker bij een auto waar je financieel op leeg kan lopen qua reparatie's.
Gr/ Joop
Maar als ik GEEN goed gevoel bij een auto heb,laat ik hem lekker staan. Zeker bij een auto waar je financieel op leeg kan lopen qua reparatie's.
Gr/ Joop
BMW E39-528I /Sold
BMW E60-530i -2003
Chevrolet Camaro -1967
BMW E60-530i -2003
Chevrolet Camaro -1967
- GenuinePaul
- Berichten: 213
- Lid geworden op: 30 jan 2011, 11:45
Re: aanschaf 545i
Hey BMW318i
Ik heb zelf een 545i 12/04 bouwjaar. Nu 120.000km op de teller. Blauwe rook heb ik nog niet gehad.
Ik heb nog geen problemen gehad alleen een defecte parkdistance controle sensor.
Dat bonken met de versnellingsbak heb ik een enkele keer gehad. Maar dit was toen ik de auto intensief gebruikt had (circuit). Blijkbaar hebben die computers een geheugen functie als je flink sportief rijd. Dit was alleen toen ik wegreed. (had dit nagevraagd bij n bmw specialist.)
Voor de rest tsjah je moet een goed gevoel krijgen bij een auto. Zoals Joop hier boven ook zegt.
Succes groeten Paul.
Ik heb zelf een 545i 12/04 bouwjaar. Nu 120.000km op de teller. Blauwe rook heb ik nog niet gehad.
Ik heb nog geen problemen gehad alleen een defecte parkdistance controle sensor.
Dat bonken met de versnellingsbak heb ik een enkele keer gehad. Maar dit was toen ik de auto intensief gebruikt had (circuit). Blijkbaar hebben die computers een geheugen functie als je flink sportief rijd. Dit was alleen toen ik wegreed. (had dit nagevraagd bij n bmw specialist.)
Voor de rest tsjah je moet een goed gevoel krijgen bij een auto. Zoals Joop hier boven ook zegt.
Succes groeten Paul.
Driving an BMW makes you smile everyday!
Re: aanschaf 545i
Hoi paul, maar die van jou heeft weinig gedraaid 120.000 km is gewoon nieuw.
vergeleken met 180.000 is 60.000 meer maar dat is zelfs niks voor een BMW motor.
maarja onderhoud is belangrijk wat voor olie enz... speelt heel veel rol.
maar je weet (OM VAN JE BMW TE GENIETEN MOET JE AF EN TOE JE MAAND LOON UITGEVEN)
HAHA... HET ZIJN NET VROUWEN !
vergeleken met 180.000 is 60.000 meer maar dat is zelfs niks voor een BMW motor.
maarja onderhoud is belangrijk wat voor olie enz... speelt heel veel rol.
maar je weet (OM VAN JE BMW TE GENIETEN MOET JE AF EN TOE JE MAAND LOON UITGEVEN)
HAHA... HET ZIJN NET VROUWEN !
BMW Bayerische Motoren Werke
Re: aanschaf 545i
Ik heb precies hetzelfde gehad bij de mijne. Is 100% carterventilatie. Bij stationair draaien, dus bv ook in de file, en je geeft daarna gas, dan liet ie me toch een rookgordijn achter! Carterventilatie is toen aangepakt, bleek oa een lek memraam te zijn, verder is er ook een klep vernieuwd in het inlaatspruitstuk en om het af te sluiten, is de oliedruksensor vervangen, lekte ook. Met name de 45i motoren krijgen hier last van tussen de 100k-160k km. Door de olielekkage was er ook olie op/in de dynamo gekomen, ook een gereviseerde erin. Kosten me alles bij elkaar ongeveer 1200 euro in 9 maanden, wel allemaal gedaan door een handig, lees goedkoop, "mannetje". Sinsdien geen problemen meer, wagen is een genot om in te sturen, gechipt op lpg 911's pesten op de deutsche autobahn:-P het olieverbruik blijft wel hoog vind ik, circa 1:3000km.
Als ik jou was zou ik voor een 550i gaan, die hebben er niet/minder last van. Zet je wel je lci achterlichten over? Haha. Succes!
Hierbij trouwens een link die bovenstaande meer in detail beschrijft. Je vindt ook genoeg op google als je zoekt op 545i oil usage
http://blog.bavauto.com/9477/bmw-n62-v8 ... 0li-x5-x6/
overigens heb ik geen koelvloeistofproblemen gehad, ook geen schommelend toerental of een bokkende automaat
Als ik jou was zou ik voor een 550i gaan, die hebben er niet/minder last van. Zet je wel je lci achterlichten over? Haha. Succes!
Hierbij trouwens een link die bovenstaande meer in detail beschrijft. Je vindt ook genoeg op google als je zoekt op 545i oil usage
http://blog.bavauto.com/9477/bmw-n62-v8 ... 0li-x5-x6/
overigens heb ik geen koelvloeistofproblemen gehad, ook geen schommelend toerental of een bokkende automaat