aanschaf 545i
Re: aanschaf 545i
niet kopen!
heb bij me vorige auto het zelfde gehad, was een 645ci
alle 2 carterventilatie's vervangen, probleem bleef. 9 van de 10 keer zijn de klepsteel rubbers kapot, is een redelijk kostbare reparatie.
Ik heb bijna 2 jaar met de 645ci gereden en ik zou niemand een 5,6 of 7 serie aanraden met deze motor.
Heb er zeer veel problemen mee gehad, kepsteel rubbers lekker, gaan ze vroeg of laat allemaal doen, resultaat is blauw roken bij stationair en dus overmatig olie verbuik/verlies
waterlekkage van de centrale koelbuis, heb ik ook gehad, behoorlijk ingrijpende reparatie waarbij de have motor uit elkaar moet om de boel correct te vervangen.
Versnellingsbakken gaan rond de 2/2,5 stuk , opzich zijn de bakken wel goed er is echter niet een mogelijkheid hier een fatsoenlijk service beurt aan te geven, word in ieder geval bij de dealer niet gedaan, zijn inmiddels wel enkele bedrijven die dit wel doen.
heb bij me vorige auto het zelfde gehad, was een 645ci
alle 2 carterventilatie's vervangen, probleem bleef. 9 van de 10 keer zijn de klepsteel rubbers kapot, is een redelijk kostbare reparatie.
Ik heb bijna 2 jaar met de 645ci gereden en ik zou niemand een 5,6 of 7 serie aanraden met deze motor.
Heb er zeer veel problemen mee gehad, kepsteel rubbers lekker, gaan ze vroeg of laat allemaal doen, resultaat is blauw roken bij stationair en dus overmatig olie verbuik/verlies
waterlekkage van de centrale koelbuis, heb ik ook gehad, behoorlijk ingrijpende reparatie waarbij de have motor uit elkaar moet om de boel correct te vervangen.
Versnellingsbakken gaan rond de 2/2,5 stuk , opzich zijn de bakken wel goed er is echter niet een mogelijkheid hier een fatsoenlijk service beurt aan te geven, word in ieder geval bij de dealer niet gedaan, zijn inmiddels wel enkele bedrijven die dit wel doen.
Re: aanschaf 545i
Dit was voor mij na onderzoek ook de reden dat er zeer zeker geen 545i kwam en zelfs niet de toch al betere 550i.
Ik ben op safe gegaan met de 530i LCI en daar ben ik nog steeds heel blij mee.
Uiteraard heeft die wel een pak minder vermogen maar met 272pk hoef ik toch niet achteraan te rijden.
Ik ben op safe gegaan met de 530i LCI en daar ben ik nog steeds heel blij mee.
Uiteraard heeft die wel een pak minder vermogen maar met 272pk hoef ik toch niet achteraan te rijden.
F31 340i M-Sport SHOWROOM
Bmw geschiedenis : E36 325i '93 / E30 327i Touring '90 / E21 323i '79 / E36 328i Cabrio '98 / E46 330i Touring '03 / E30 327i M-Tech2 Racer '89 / E46 M3 '02 / E30 327i '86 / E61 530i '08 / E46 M3 '04 / F31 340i Edition M-Sport
Bmw geschiedenis : E36 325i '93 / E30 327i Touring '90 / E21 323i '79 / E36 328i Cabrio '98 / E46 330i Touring '03 / E30 327i M-Tech2 Racer '89 / E46 M3 '02 / E30 327i '86 / E61 530i '08 / E46 M3 '04 / F31 340i Edition M-Sport
- lekkerwijf1
- Berichten: 1217
- Lid geworden op: 28 jun 2010, 16:14
- Locatie: Ommen
Re: aanschaf 545i
Heren bedankt,ik koop de 545 niet echt om af te trappen maar de v8 klinkt zo fijn, omdat ik toch bijja niet rijdt wil ik een funmachine die de caravan gewoon goed kan trekken, heb nml de sleurhut getrokken om te testen met een 330i maar valt tegen vergeleken met de diesel. Plus de 545 had alle opties die ik in mn diesel ook had, active cruise stoelventilatie standkachel logic 7 etc ik heb na wat verder speuren op het net de 545 toch maar laten staan
- lekkerwijf1
- Berichten: 1217
- Lid geworden op: 28 jun 2010, 16:14
- Locatie: Ommen
Re: aanschaf 545i
Heren bedankt,ik koop de 545 niet echt om af te trappen maar de v8 klinkt zo fijn, omdat ik toch bijja niet rijdt wil ik een funmachine die de caravan gewoon goed kan trekken, heb nml de sleurhut getrokken om te testen met een 330i maar valt tegen vergeleken met de diesel. Plus de 545 had alle opties die ik in mn diesel ook had, active cruise stoelventilatie standkachel logic 7 etc ik heb na wat verder speuren op het net de 545 toch maar laten staan
Re: aanschaf 545i
ik zou proberen een 550i te zoeken, die motoren zijn op enkele vlakken verbeterd
x45i gaat zoeizo problemen geven, ik durf te wedden dat zeker 50% dat meer dan 150dkm heeft gelopen blauw gaat roken als je ze wat langer stationair laat draai als ze warm zijn.
De koelvloeistof lekkages is ook een heel vaak voorkomend probleem.
x45i gaat zoeizo problemen geven, ik durf te wedden dat zeker 50% dat meer dan 150dkm heeft gelopen blauw gaat roken als je ze wat langer stationair laat draai als ze warm zijn.
De koelvloeistof lekkages is ook een heel vaak voorkomend probleem.
Re: aanschaf 545i
Ik heb zelf ook heel lang gekeken en gezocht tussen de verschillende motoren van de e60.
Ik ben zelf ook uitgekomen bij de 530i,waren het minst snel kapot toch relatief zuing nog een leuk vermogen en daarbij blijven beter in waarde,heb ook naar de diesels gekeken want die benzine prijs en belasting maakte mijn niet zo veel uit.Bij de diesel zou ik een 535d genomen hebben maar die hadden toch nog wat kwaaltjes.
En een caravan trekken met een 530i dat gaat prima als het daar niet mee gaat lukken komen veel mensen niet aan,tov een diesel is de trekkracht wat minder onder in maar gaat prima.Het is alleen idd moeilijk om een 530i te vinden met veel opties,een 545i of 550i vind je veel sneller met meer opties.Ik heb er met veel zoeken wel een gevonden met veel opties weinig km s en 200% maar was de prijs ook naar.
Veel succes met je zoektocht
Ik ben zelf ook uitgekomen bij de 530i,waren het minst snel kapot toch relatief zuing nog een leuk vermogen en daarbij blijven beter in waarde,heb ook naar de diesels gekeken want die benzine prijs en belasting maakte mijn niet zo veel uit.Bij de diesel zou ik een 535d genomen hebben maar die hadden toch nog wat kwaaltjes.
En een caravan trekken met een 530i dat gaat prima als het daar niet mee gaat lukken komen veel mensen niet aan,tov een diesel is de trekkracht wat minder onder in maar gaat prima.Het is alleen idd moeilijk om een 530i te vinden met veel opties,een 545i of 550i vind je veel sneller met meer opties.Ik heb er met veel zoeken wel een gevonden met veel opties weinig km s en 200% maar was de prijs ook naar.
Veel succes met je zoektocht
Vorige e60 530i,530d lci huidige f10 530d
- lekkerwijf1
- Berichten: 1217
- Lid geworden op: 28 jun 2010, 16:14
- Locatie: Ommen
Re: aanschaf 545i
Ik zal nog wel ééns rondkijken wat ik precies wil.
Kennis van mij heeft een 330i en daar hebben we de caravan achter gehangen. maar de wagen blijft maar schakelen en telkens in de vierde versnelling en soms zelfs nog terug naar de 3/2.
Probleem is dat wij momenteel een grotere caravan hebben aangeschaft als in mijn showroom getoont.
Maar ik mag graag als eerste boven zijn in de bergen haha.
Ik heb zelf een diesel bmw 530d e60 gehad (zie showroom) maar voor mij geen diesel meer van bmw (veel problemen)
Ik wil dus een wat betrouwbaardere auto als mijn 530d vandaar de vragen omtrent de 545i
Ik kijk rustig verder een auto is voor mij geen must nml (wel een mooie hobby)
Bedankt voor info van allen
Kennis van mij heeft een 330i en daar hebben we de caravan achter gehangen. maar de wagen blijft maar schakelen en telkens in de vierde versnelling en soms zelfs nog terug naar de 3/2.
Probleem is dat wij momenteel een grotere caravan hebben aangeschaft als in mijn showroom getoont.
Maar ik mag graag als eerste boven zijn in de bergen haha.
Ik heb zelf een diesel bmw 530d e60 gehad (zie showroom) maar voor mij geen diesel meer van bmw (veel problemen)
Ik wil dus een wat betrouwbaardere auto als mijn 530d vandaar de vragen omtrent de 545i
Ik kijk rustig verder een auto is voor mij geen must nml (wel een mooie hobby)
Bedankt voor info van allen
Re: aanschaf 545i
Ik heb in december een 545i aangeschaft, en gister m'n olieverbruik becijferd. Ik zit ook precies op 1:3000km dus misschien is dat wel normaal.
De kosten van het onderhoud vallen me eigenlijk ook best wel mee, vorige week grote beurt laten doen, was 375,- kwijt. Da's dan wel min de motorolie, die had ik meteen bij aankomst in Nederland laten vervangen, daar wil je geen risico mee nemen.
Ook geen koelvloeistofproblemen, nog schommelend toerental, maar wel heel af en toe een bonkende automaat als ik het gaspedaal snel en hard intrap. Net of ie dan tijdens het optrekken nog een keertje terugschakeld, zit je wel bijna tegen de voorruit aan.
De kosten van het onderhoud vallen me eigenlijk ook best wel mee, vorige week grote beurt laten doen, was 375,- kwijt. Da's dan wel min de motorolie, die had ik meteen bij aankomst in Nederland laten vervangen, daar wil je geen risico mee nemen.
Ook geen koelvloeistofproblemen, nog schommelend toerental, maar wel heel af en toe een bonkende automaat als ik het gaspedaal snel en hard intrap. Net of ie dan tijdens het optrekken nog een keertje terugschakeld, zit je wel bijna tegen de voorruit aan.