Rare waarschuwing in dashboard
Rare waarschuwing in dashboard
Hoi,
Ik heb sinds een week of 2 een vreemde waarschuwing op mijn dashboard. Het plaatje dat ik te zien krijg is een autootje met een soort brug eronder als in auto moet op de brug nagekeken worden in de garage. Dit nu 2keer gehad bij het starten. Meteen daarna wordt de datum op 0 gezet en het km bereik daalt met ruim 100 km.
Na starten verdwijnt het symbool en heb ik er ruim 1week geen last van gehad.
Ik heb dus geen idee wat het kan zijn.
Iemand een idee( zo zonder het nog uit gelezen te hebben?)
Ik heb sinds een week of 2 een vreemde waarschuwing op mijn dashboard. Het plaatje dat ik te zien krijg is een autootje met een soort brug eronder als in auto moet op de brug nagekeken worden in de garage. Dit nu 2keer gehad bij het starten. Meteen daarna wordt de datum op 0 gezet en het km bereik daalt met ruim 100 km.
Na starten verdwijnt het symbool en heb ik er ruim 1week geen last van gehad.
Ik heb dus geen idee wat het kan zijn.
Iemand een idee( zo zonder het nog uit gelezen te hebben?)
Re: Rare waarschuwing in dashboard
Is dit niet de checkup service van de wagen ? Kijk eens in je service menu op de I-drive.
525d E61 2007 pre-LCI
Re: Rare waarschuwing in dashboard
Dan zou ik die waarschuwing elke keer moeten hebben toch? En dat verklaart nog niet de rijbereik nkorting en datum...
Re: Rare waarschuwing in dashboard
Ik heb een voorbeeld plaatje gevonden: http://www.google.nl/search?hl=nl&clien ... gYz61d3lCM:
Op een site staat er dat de auto in onderhoud/service beurt moet. Op een andere site lees ik dat de starter mogelijk defect is en de auto niet gerestart kan worden.
Nu heb ik via een instructiefilmpje geprobeerd te kijken of er iets geserviced moet worden en of ik service interval of melding, auto op de brug, kan terugzetten. Dat lukte dus niet want er valt niks terug te zetten alles was ok. Ook via idrive gecheckt.
Nu kreeg ik wel een melding, eenmalig, dat de accuspanning of ontlading te hoog was. Wat dat ook mag betekenen.
Ik tast dus nog in het duister.
Op een site staat er dat de auto in onderhoud/service beurt moet. Op een andere site lees ik dat de starter mogelijk defect is en de auto niet gerestart kan worden.
Nu heb ik via een instructiefilmpje geprobeerd te kijken of er iets geserviced moet worden en of ik service interval of melding, auto op de brug, kan terugzetten. Dat lukte dus niet want er valt niks terug te zetten alles was ok. Ook via idrive gecheckt.
Nu kreeg ik wel een melding, eenmalig, dat de accuspanning of ontlading te hoog was. Wat dat ook mag betekenen.
Ik tast dus nog in het duister.
Laatst gewijzigd door superalio op 24 okt 2012, 20:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Rare waarschuwing in dashboard
Staat er ook een melding in het service menu in de iDrive?
En anders eens uit laten lezen bij de dealer.
En anders eens uit laten lezen bij de dealer.
-
- Berichten: 280
- Lid geworden op: 14 nov 2010, 13:52
Re: Rare waarschuwing in dashboard
Deze auto houdt diverse dingen zelf bij.
Niet alleen de algemene onderhouds beurt interval, maar ook remvoering voor /remvoering achter/ verversen van de remvloeistof / wanneer de auto naar de apk moet/ algemene check.
Volgens mij is het autotje op een brug een aanduiding voor een algemene inspectie, of er is iets anders aan de hand waarvoor de auto naar een werkplaats moet. Dit word dan aangeduid doormiddel van het autotje op een brug.
Je kunt zelf zien wat er moet gebeuren in het idrive menu.

OK in het groen betekend goed. je kunt het nog selecteren en dan zie je wat meer details
Geel logo tje dan is het tijd om een afspraak te maken.
Rood dan zit je over de voorgeschreven tijd heen.
Niet alleen de algemene onderhouds beurt interval, maar ook remvoering voor /remvoering achter/ verversen van de remvloeistof / wanneer de auto naar de apk moet/ algemene check.
Volgens mij is het autotje op een brug een aanduiding voor een algemene inspectie, of er is iets anders aan de hand waarvoor de auto naar een werkplaats moet. Dit word dan aangeduid doormiddel van het autotje op een brug.
Je kunt zelf zien wat er moet gebeuren in het idrive menu.

OK in het groen betekend goed. je kunt het nog selecteren en dan zie je wat meer details
Geel logo tje dan is het tijd om een afspraak te maken.
Rood dan zit je over de voorgeschreven tijd heen.
Re: Rare waarschuwing in dashboard
Dank voor de reactie. Alleen heb ik dus ook dit schermpje bekeken en alles staat ruim op groen. Verder geen meldingen behalve dan dat er een te hoge accuspanning of ontlading was. Deze melding was ook meteen weer weg en komt niet meer terug...voorlopig dan.
Re: Rare waarschuwing in dashboard
If it aint broken don't fix it! Ik wijd het aan de accuspanning, maar als je verder geen meldingen krijgt en de auto loopt storingsvrij, zou ik het maar negeren tot er echt wat aan de hand is. Succes.
BMW E61 530i 2007 (LCI)
Re: Rare waarschuwing in dashboard
Vandaag naar een bmw specialist geweest. Uitgelezen en er waren 3opties:
1. Slechte/oude accu
2. Dynamo regelaar.
3. Kabel X (ben ff de naam vergeten) die aan de accu vastzit, ik d8 vast aan de minpool.
Accu was ok, regelaar is kapot.
Werd mij geadviseerd om meteen ook die kabel te vervangen. De regelaar schijnt heel vaak kapot te gaan waardoor je spookmeldingen krijgt.
Daarnaast zag ik nog eens een plas water in de accubak ruimte staan. Dus morgen maar ff droogmaken en de afvoer nakijken.
Kost een hoop geld zo.
1. Slechte/oude accu
2. Dynamo regelaar.
3. Kabel X (ben ff de naam vergeten) die aan de accu vastzit, ik d8 vast aan de minpool.
Accu was ok, regelaar is kapot.
Werd mij geadviseerd om meteen ook die kabel te vervangen. De regelaar schijnt heel vaak kapot te gaan waardoor je spookmeldingen krijgt.
Daarnaast zag ik nog eens een plas water in de accubak ruimte staan. Dus morgen maar ff droogmaken en de afvoer nakijken.
Kost een hoop geld zo.
Re: Rare waarschuwing in dashboard
525d E61 2007 pre-LCI
Re: Rare waarschuwing in dashboard
superalio schreef:Vandaag naar een bmw specialist geweest. Uitgelezen en er waren 3opties:
1. Slechte/oude accu
2. Dynamo regelaar.
3. Kabel X (ben ff de naam vergeten) die aan de accu vastzit, ik d8 vast aan de minpool.
Accu was ok, regelaar is kapot.
Werd mij geadviseerd om meteen ook die kabel te vervangen. De regelaar schijnt heel vaak kapot te gaan waardoor je spookmeldingen krijgt.
Daarnaast zag ik nog eens een plas water in de accubak ruimte staan. Dus morgen maar ff droogmaken en de afvoer nakijken. Aan de achterzijde van de slede lopen twee rubber buisjes.
Die lopen door de achterste ruitstijlen en eindigen in de ruimte achter de achterwielen.
Aan die buisjes zitten ventielen die verstopt raken met vuil.
Als dat gebeurt komt er op den duur overal water uit de hemelbekleding.
De dealer adviseerde mij de ventielen gewoon te verwijderen.
Daarvoor moet je een deel van de wielkuip (dus binnenkant achterscherm) los schroeven, en op de tast de ventielen lokaliseren en verwijderen.
Dan met een flexibele staaf (ik gebruikte een kunststof trekveer) de buis doorprikken.
google maar afvoer regenwater bmw e60