Belabberde wegligging.. Met de handen in het haar!!
Re: Belabberde wegligging.. Met de handen in het haar!!
Ja de stuurbekrachtigingspomp
Heb je hem al terug en is het probleem nu opgelost? Of heb je alleen van Bas Roos vernomen dat dit het probleem is?
Ben ook wel benieuwd welk type pomp er nu geplaatst is, de Luk Lf20 schijnt vaak kapot te gaan maar de Lf30 is wel weer goed.
Ben ook wel benieuwd welk type pomp er nu geplaatst is, de Luk Lf20 schijnt vaak kapot te gaan maar de Lf30 is wel weer goed.
Ik had ook al zo'n idee. Alleen erg jammer dat de 'experts' daar niet wat eerder aan hadden gedacht, had je flink wat kosten bespaard. Maargoed, nu heb je wel een bijna nieuwe auto.
vrijdag naar gerrit jonkers geweest,dacht dat me dempers voor op waren, maar de dempers waren OK, het was iets anders...dus gelijk maar alles laten maken.
draagarm LV meyle HD
2 draagarmrubbers meyle HD
spoorstang RV oem
UITLIJNEN (nulstand stuur is 100%)
en gelijk de motorrubbers laten vervangen (ENORM VERSCHIL )
bij het starten geen getril, en bij stationair minimaal getril (tis niet helemaal trillingvrij helaas)
Was wel 670 euro lichter maar goed hij stuurt weer zoals het bedoeld is....
als service hebben ze me cd wisselaar gerepareerd en goed gemonteerd (had ik niet goed gedaan)
ik ga wel nog een klacht indienen bij me dealer...
ik heb namelijk amper 50.000 km geleden de draagarmrubbers laten vervangen door OEM en 1.5 jaar later alweer kapot... mag niet gebeuren zo snel...
draagarm LV meyle HD
2 draagarmrubbers meyle HD
spoorstang RV oem
UITLIJNEN (nulstand stuur is 100%)
en gelijk de motorrubbers laten vervangen (ENORM VERSCHIL )
bij het starten geen getril, en bij stationair minimaal getril (tis niet helemaal trillingvrij helaas)
Was wel 670 euro lichter maar goed hij stuurt weer zoals het bedoeld is....
als service hebben ze me cd wisselaar gerepareerd en goed gemonteerd (had ik niet goed gedaan)
ik ga wel nog een klacht indienen bij me dealer...
ik heb namelijk amper 50.000 km geleden de draagarmrubbers laten vervangen door OEM en 1.5 jaar later alweer kapot... mag niet gebeuren zo snel...
BMW e91 LCI 320da Individual
Op OEM BMW onderdelen zit twee jaar garantie dus zekers terug gaan.
KONI FSD + EIBACH PRO-KIT + LPI = SUPER
volgens de dealer is dit 1 jaar??? heb je meer info hierover?
http://www.bmw.nl/nl/nl/owners/service/ ... antie.html
Hierin staat letterlijk 2 jaar in voor onderdelen en accessoires.
Hierin staat letterlijk 2 jaar in voor onderdelen en accessoires.
soms kan je niet voorkomen dat er dingen goed gaan
Maar ze noemen dit een slijtage onderdeel.....
Ja zo lus ik er nog wel een paar, remblokjes zijn slijtagedelen van draagarmrubbers mag je als consument verwachten dat ze langer dan 1,5 jaar (50.000km) meegaan
Tis nu natuurlijk wel zo dat je ze zelf bij iemand anders hebt laten vervangen en daar is de dealer meteen minder happig op.
Tis nu natuurlijk wel zo dat je ze zelf bij iemand anders hebt laten vervangen en daar is de dealer meteen minder happig op.
KONI FSD + EIBACH PRO-KIT + LPI = SUPER
Meyle gaat net zo snel verrot hoor, of je krijgt last van trillingen in je stuur bij hogere snelheden. Dat had ik in elk geval na 25 dkm.izzy schreef: ik ga wel nog een klacht indienen bij me dealer...
ok Opmerkelijk..hanse46, wat heb je toen gedaan? vervangen? was dit garantie?
.ik ben net 2 weken verder en het stuurgedrag gaat nu al achteruit!!!
wat wel sterk verbeterd is:
gevoeligheid spoorvorming, ligt wel strakker en stuur springt niet alle kanten op
aquaplanning, stuur sloeg alle kanten op in de plassen, en nu blijft hij gewoon rechtdoor gaan
stuur beetje scheef bij rechtdoor (staat nu recht)
bochten gedrag, ik kan de ideale lijn aanhouden, eerst moest ik continu bij sturen in bochten werk.
Wat nu nog niet 100% is
bij rechtdoor in de middenstand moet ik toch wel veel corrigeren, tikje links en tikje rechts, daar raak je vermoeid van.,...
Waar komt dit vandaan? ga ik verder onderzoeken..
.ik ben net 2 weken verder en het stuurgedrag gaat nu al achteruit!!!
wat wel sterk verbeterd is:
gevoeligheid spoorvorming, ligt wel strakker en stuur springt niet alle kanten op
aquaplanning, stuur sloeg alle kanten op in de plassen, en nu blijft hij gewoon rechtdoor gaan
stuur beetje scheef bij rechtdoor (staat nu recht)
bochten gedrag, ik kan de ideale lijn aanhouden, eerst moest ik continu bij sturen in bochten werk.
Wat nu nog niet 100% is
bij rechtdoor in de middenstand moet ik toch wel veel corrigeren, tikje links en tikje rechts, daar raak je vermoeid van.,...
Waar komt dit vandaan? ga ik verder onderzoeken..
Izzy, ik denk dat dat laatste echt met deze twee dingen te maken heeft:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=32&fg=30
Nummer 1 en 2.
Natuurlijk kan er ook slijtage onderaan bij de tandwieltjes zitten.
Ik heb precies hetzelfde als jou, ik wil dit al langer aanpakken maar zit even met wat andere dingen dus nog niet gebeurd. Het is jammer dat je zo ver weg van mij woont anders hadden we het even samen kunnen testen
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=32&fg=30
Nummer 1 en 2.
Natuurlijk kan er ook slijtage onderaan bij de tandwieltjes zitten.
Ik heb precies hetzelfde als jou, ik wil dit al langer aanpakken maar zit even met wat andere dingen dus nog niet gebeurd. Het is jammer dat je zo ver weg van mij woont anders hadden we het even samen kunnen testen
2005 BMW 330i e90 N52
1994 Mercedes E280 M104
Ex- 2001 BMW 330i e46 M54
1994 Mercedes E280 M104
ok bedankt voor je info...
Lijkt me trouwens een duur grapje,..
heb afgelopen 2 maanden al 1000 euro gestoken in de wegligging,wordt er gek van...
Lijkt me trouwens een duur grapje,..
heb afgelopen 2 maanden al 1000 euro gestoken in de wegligging,wordt er gek van...
Je kan eerst die guibo proberen, als je de auto voor opkrikt en op assteunen zet hoef je volgensmij alleen het wiel er linksvoor af te halen en dan kan je er al bij, zijn twee bouten, ff een losdraaien, daarna stuur draaien en de andere losdraaien en vervangen. Die guibo kost iets van 35 euro bij de dealer.
Magoed kijk maar idd, ik begrijp je helemaal ik heb dus hetzelfde ook al bijna 2200 euro dit jaar ffs
Heb nu de voorkant bijna goed, alleen dat stuurding nog, alleen ben ik nu bang dat de achterkant subframe bevestiging schade heeft. Vrijdag gaat ie naar BMW dealer in Enschede gaan ze de hele auto checken inclusief subframe bevestiging schade, fingers crossed
Magoed kijk maar idd, ik begrijp je helemaal ik heb dus hetzelfde ook al bijna 2200 euro dit jaar ffs
Heb nu de voorkant bijna goed, alleen dat stuurding nog, alleen ben ik nu bang dat de achterkant subframe bevestiging schade heeft. Vrijdag gaat ie naar BMW dealer in Enschede gaan ze de hele auto checken inclusief subframe bevestiging schade, fingers crossed
2005 BMW 330i e90 N52
1994 Mercedes E280 M104
1994 Mercedes E280 M104
Ik heb ze vervangen, alleen de silent blocs. De rest van de draagarm is nog van Meyle. Trillingen daarna weg, maar ik heb het niet voor garantie kunnen krijgen (ook niet eens geprobeerd).izzy schreef:ok Opmerkelijk..hanse46, wat heb je toen gedaan? vervangen? was dit garantie?
Ik heb overigens nog wel zo'n stuurdeel liggen, vrij van speling. Dus mocht iemand interesse hebben, kun je hem overnemen van mij. Ik heb hem preventief vervangen, maar dit was achteraf echt niet nodig bij mij.
Nummer 1 dus van bovenstaande link!