[E46] Accu spontaan leeg ineens
Re: Accu spontaan leeg ineens.
Nee helemaal niks extra, alleen een Parrot carkit meer niet, de rest is af fabriek zoals stoelverwarming enzo.
Geluid hoor je trouwens alleen nu met stationair of hele laag toerental (onder de 1000 tpm)
Je wordt er zo moe van, kost veel tijd en geld en je krijgt elke keer weer tegenslag.
Geluid hoor je trouwens alleen nu met stationair of hele laag toerental (onder de 1000 tpm)
Je wordt er zo moe van, kost veel tijd en geld en je krijgt elke keer weer tegenslag.
Zo heb de nieuwe dynamo er weer uit, ligt 100% aan de nieuwe dynamo, als ik de grote plus los maak dan is ie zo stil als een zonnetje, nieuwe imitatie weer erin gedaan, ook stil alleen bij stationair met gas geven weer de fluittoon, breng deze lekker terug maandag, kost mij te veel geld.
Is een Bosch 120A niet beter dan Valeo ?
Is een Bosch 120A niet beter dan Valeo ?
Vandaag is er een splinternieuwe Bosch 120A voor mij besteld bij Bosch in Duitsland, de Valeo mag ik terugbrengen en omruilen voor de Bosch, wel goede service.
Ga hem in het weekend monteren, zal mij benieuwen
Ga hem in het weekend monteren, zal mij benieuwen
De fluittoon is het resoneren van stroom door je wikkelingen. Zo klinkt laadstroom in het meest ongunstige geval voor een dynamo: stationair draaien. Geef je gas is het een fluitje voor hem en hoor je niks. Draait hij stationair wil hij toch proberen 120A te leveren continue.
Misschien dat de bosch zijn wikkelingen wat beter uitgelegd zijn dan de valeo. Ik hoop het voor je.
Misschien dat de bosch zijn wikkelingen wat beter uitgelegd zijn dan de valeo. Ik hoop het voor je.
E36 320i Coupé 1994 verkocht News from the new owner: the car is a total loss after a crash
Vandaag de nieuwe, originele bosch 120A dynamo ingebouwd en deze is echt top, netjes 14.2 volt en geen gefluit en gebrom eindelijk, helemaal
Zo het is weer zover, vanmorgen weer met een lege accu, nou breekt mijn klomp.
Heb hem op de snel lader staan nu in de garage, kan toch niet normaal zijn
Nieuwe accu/nieuwe dynamo/nieuwe kachelweerstand/nieuwe DWA sensor
Heb hem op de snel lader staan nu in de garage, kan toch niet normaal zijn
Nieuwe accu/nieuwe dynamo/nieuwe kachelweerstand/nieuwe DWA sensor
als je 13,6- 14,6V meet tijden het stationair draaien laadt de accu.
Meet je 13,5V als de motor uit staat op je accu, is je accu vol.
Dit zijn waardes die het moeten zijn.
Je kampt met een stroomlek. Een elektrisch onderdeel in je auto is niet in orde of blijft aan terwijl het uit moet zijn. Met een nacht is je accu daardoor plat.
Kofferbakverlichting die niet uit is en blijft branden (er zit maar een schakelaar tussen. Functioneert deze slecht brandt gewoon je kofferbakverlichting). Slechte massa op je radio. Karkits die een permanente voeding hebben en door vervuilde contacten een verbinding maken die er niet hoort te zijn (door de hoge weerstand van stof is dit geen kortsluiting maar een fout circuit geworden), etc. Dat kan in ieder systeem zitten. Alarm, cv, etc.
Dus: lampje kofferbakverlichting eruit nemen. Interieurverlichting UITschakelen met de schakelaar, Radio loskoppelen, karkit losnemen. Zo beginnen aan je kleine zoektocht. En af en toe steeksproef gewijs meten of je accu op 13,5 V blijft.
Vind je het niet moet je met de amperemeter aan de gang gaan en zekeringen trekken en terugsteken om de foute groep op te sporen.
Meet je 13,5V als de motor uit staat op je accu, is je accu vol.
Dit zijn waardes die het moeten zijn.
Je kampt met een stroomlek. Een elektrisch onderdeel in je auto is niet in orde of blijft aan terwijl het uit moet zijn. Met een nacht is je accu daardoor plat.
Kofferbakverlichting die niet uit is en blijft branden (er zit maar een schakelaar tussen. Functioneert deze slecht brandt gewoon je kofferbakverlichting). Slechte massa op je radio. Karkits die een permanente voeding hebben en door vervuilde contacten een verbinding maken die er niet hoort te zijn (door de hoge weerstand van stof is dit geen kortsluiting maar een fout circuit geworden), etc. Dat kan in ieder systeem zitten. Alarm, cv, etc.
Dus: lampje kofferbakverlichting eruit nemen. Interieurverlichting UITschakelen met de schakelaar, Radio loskoppelen, karkit losnemen. Zo beginnen aan je kleine zoektocht. En af en toe steeksproef gewijs meten of je accu op 13,5 V blijft.
Vind je het niet moet je met de amperemeter aan de gang gaan en zekeringen trekken en terugsteken om de foute groep op te sporen.
E36 320i Coupé 1994 verkocht News from the new owner: the car is a total loss after a crash
Accu is nu weer volledig opgeladen, had uitgelezen en een hele waslijst met storingsmeldingen, maar dat kan ook komen door de lege accu, alles gereset en maar weer afwachten.
Zet nu me airco paneel ook uit als ik de straat in rijd (tip gelezen op een ander forum) had 6 foutmeldingen alleen al op me AC unit.
Kofferbak schakelaar doet het goed, als ik die indruk gaat het licht uit, ga nog een op me gemak verder kijken.
Zet nu me airco paneel ook uit als ik de straat in rijd (tip gelezen op een ander forum) had 6 foutmeldingen alleen al op me AC unit.
Kofferbak schakelaar doet het goed, als ik die indruk gaat het licht uit, ga nog een op me gemak verder kijken.
- DJLeonardo
Ik heb hetzelfde probleem weer. Met een 2e accu van 10 maanden oud. Vorige na 11 maanden vervangen. Kofferbak verlichting werkt ook goed. Roestige aarde op de achterlicht stekker is ge-bypassed maar nog niet losgekoppeld dus die kan nog veroorzaker zijn. Ik ga ook eens op het AC paneel letten. En wellicht dat ik de zekering van de sigaretten eruit trek en de ULF afkoppel aangezien er ook een Parrot aan hangt.
BMW E90 330iA, BMW E87 118i
- DJLeonardo
Mijn probleem lijkt opgelost. Een roestige stekker verbinding gebypassed. Ook ondekte ik dat de cassettespeler achter de monitor blijkbaar aan het draaien was (zonder bandje) ook gereset. (scherm open en dicht gedaan)
Het ventilatortje achter het clima paneel stopte wel netjes na een paar minuten dus dat was het niet.
Het ventilatortje achter het clima paneel stopte wel netjes na een paar minuten dus dat was het niet.
Hoop dat het daarmee is opgelost, ik heb tot nu toe geen problemen meet gehad, zet elke keer netjes het ac paneel op uit als ik ergens aan kom, weet niet of dat helpt maar het kan nooit kwaad lijkt mij.
- DJLeonardo
Het gekke was dat ik de accu een dag en nacht aan de lader had gehangen. De volgende ochtend wilde hij niet starten alsof ie nog steeds leeg was. Hij wilde wel starten vanaf de oude accu (die ik bewaard had)
Daarna de accu's omgewissled en de meest recente accu, die dus 24 uur aan de lader had gestaan toch weer even aan de lader gehangen en toen was ie ineens in 10 minuten vol. Nu zit ie er weer in een geen problemen zover. Oude accu was dus ook niet echt kapot want die kon gewoon opgeladen worden.
Daarna de accu's omgewissled en de meest recente accu, die dus 24 uur aan de lader had gestaan toch weer even aan de lader gehangen en toen was ie ineens in 10 minuten vol. Nu zit ie er weer in een geen problemen zover. Oude accu was dus ook niet echt kapot want die kon gewoon opgeladen worden.
Ik heb er nu een nieuwe Varta accu in sinds ongeveer 6 maanden en recent een nieuwe originele Bosch 120a dynamo.
Tot op heden start ie weer als een trein, maar je zit elke dag met de vraag "hoe lang"
Heb achterin ook zo een voltage stabilizer zitten, die blijft ook permanent aan en geeft ook de accuspanning niet juist aan (altijd 0,5 volt teveel) denk dat ik die er ook maar eens uit ga halen, officieel moet deze ook uit gaan na 30 seconden.
Tot op heden start ie weer als een trein, maar je zit elke dag met de vraag "hoe lang"
Heb achterin ook zo een voltage stabilizer zitten, die blijft ook permanent aan en geeft ook de accuspanning niet juist aan (altijd 0,5 volt teveel) denk dat ik die er ook maar eens uit ga halen, officieel moet deze ook uit gaan na 30 seconden.
Laatst gewijzigd door Hompie op 05 nov 2012, 22:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Vanmorgen weer een lege accu, heb wel gisteravond me AUTO functie gebruikt van me blower (gebruikt ik eigenlijk nooit) en nu sta ik leeg, kan ik daar ergens een verband in zoeken ?
- DJLeonardo
Ik zou daar wel rekening mee houden ja. Misschien toch dat fannetje in het paneel dat niet uit wil.