CIC retrofit

Alles met betrekking tot iDrive, bluetooth, audio/video, iPod aansluitingen en navigatie.
kos.be

CIC retrofit

Bericht door kos.be » 05 nov 2012, 20:41

Aangezien er hier al een aantal de stap gewaagd hebben om een CIC retrofit uit te (laten) voeren en ik al een tijdje aan het denken ben om meer multimedia in mijn wagen te krijgen, ben ik nu ook serieus aan het overwegen om de stap naar CIC te zetten.

Nu zit ik nog wel met een aantal vragen die ik eerst beantwoord wil zien alvorens ik hiermee verderga:
- Hoe zit het nu met de mindere geluidskwaliteit waarover elders op dit forum gesproken werd? Is die nu echt slechter dan bij de CCC?
- Hoe zit het als je met zo'n retrofitted CIC op onderhoud gaat bij de BMW dealer? Geeft dat geen problemen?
- Kan je met CIC via Bluetooth muziek streamen?
- Wat doe ik met mijn "oude" CCC Professional LCI?
- Kan je nadien nog zelf coderen aan je wagen?
- Kan de CIC films afspelen vanaf USB of vanaf zijn harde schijf?
Laatst gewijzigd door kos.be op 06 nov 2012, 10:48, 1 keer totaal gewijzigd.
BMW 520d Touring (2008) - Als ik Mercedes wil rijden, bel ik wel een taxi.

kos.be

Re: CIC retrofit

Bericht door kos.be » 06 nov 2012, 10:29

Zijn er hier eventueel geïnteresseerden om bij de firma BMW-Navigatie.nl een groepsaankoop te starten voor de ombouw naar CIC?
Op het BMW3Series forum hebben ze dat ook gedaan en daar is de prijs per ingebouwde CIC unit gedaald van 1680 euro naar 1500 euro bij aankoop van 3-4 units. Waarmee ik niet wil zeggen dat dit voor ons evenveel zou zijn, maar we kunnen maar proberen.

Als dit zou doorgaan, heb ik uiteraard een CCC Pro LCI te koop. Geïnteresseerden hiervoor mogen zich ook melden :)

Ralph

Bericht door Ralph » 06 nov 2012, 12:53

Ook al koop je 1, meer als 1500 hoef je niet te betalen bij mij.
BMW Blijf Maar Werken; maar dan is je geld goed besteedt!

kos.be

Bericht door kos.be » 06 nov 2012, 14:18

Interessant!
Voer jij vooraf ook een volledige software update uit van de huidige configuratie en neem je de oude CCC over?
Kan jij mss de vragen uit mijn eerste post hier beantwoorden?

BMW_Lover
Contacteer:

Bericht door BMW_Lover » 06 nov 2012, 19:47

Ik zie complete pro navigatie ccc verkocht worden op marktplaats voor rond de 1000 euro dus je kan wat geld terug verdienen....
Ik heb de cic bij Ralph gezien en is echt vet, zit er zelf nog steeds over te twijfelen.
Light travels faster than sound...
which is why most people appear brilliant until you hear them.

Afbeelding

Ralph

Bericht door Ralph » 07 nov 2012, 09:39

Ik zal een poging wagen om je vragen te beantwoorden:

- Hoe zit het nu met de mindere geluidskwaliteit waarover elders op dit forum gesproken werd? Is die nu echt slechter dan bij de CCC?
Ik heb CCC, LCI en CIC gehad. Heb nooit kwalititeitsverlies gehoord van LoGic7 Sound system.

- Hoe zit het als je met zo'n retrofitted CIC op onderhoud gaat bij de BMW dealer? Geeft dat geen problemen?
Ik ben een herkeuring gegaan van het alarm waarbij ze wat sensoren moesten wissen en ook een kleine beurt. Geen enkel probleem bij de dealer.

- Kan je met CIC via Bluetooth muziek streamen?
Geen idee. Er zijn meerdere mensen die rondrijden met een CIC, misschien dat zij deze vraag kunnen beantwoorden
- Wat doe ik met mijn "oude" CCC Professional LCI?
Daar mag je zelf over nadenken. Ik ben het eens met BMWLover. Als je het verkoopt op MP heb je het meeste voordeel.
- Kan je nadien nog zelf coderen aan je wagen?
Als je dat kon voordat de CIC erin zat, kan je dat ook erna.
- Kan de CIC films afspelen vanaf USB of vanaf zijn harde schijf?
DVD films afspelen via de DVD drive
BMW Blijf Maar Werken; maar dan is je geld goed besteedt!

kos.be

Bericht door kos.be » 07 nov 2012, 11:28

Thx voor de antwoorden, Ralph!

tom_il

Bericht door tom_il » 07 nov 2012, 15:43

Geluidsproblemen meer bepaald problemen met de woofers hangt af van welk systeem er in je wagen zit. Op http://forums.5series.net/e60-parts-acc ... log-99495/ vind je hier meer over.

Indien de dealer moet coderen aan je wagen ga je problemen hebben met een CIC retrofit, idem bij een dension of andere uitgebreide mods.
525d E61 2007 pre-LCI

suyker

Bericht door suyker » 08 nov 2012, 06:39

Mocht de mijne zijn overleden doen we een groeps aankoop bij Raplh :duim:
- M - 19" Vertini magic concave - Eibach Pro kit -
- golden brake calipers - M5 Brakes - Carbon details - SMG Shift paddles

Dark knight edition
Afbeelding

edtje25

Bericht door edtje25 » 13 nov 2012, 19:47

Ik rij nu ruim 2 maanden met een CIC ( van Ralph) en ik zeg:

DOEN!

Elke euro dubbel n dwars waard!
Lees mijn post maar in "showroom", mocht je nog vragen hebben, PM me maar.

Gr
E.

bvdhoogen

Bericht door bvdhoogen » 15 nov 2012, 08:02

Ook zit erg te twijfelen wat ik met mijn huidige systeem in mijn auto ga doen. Ik heb momenteel de business navi (met multimedia interface en DVD speler) en dito standaard geluid in mijn auto. Het geluid is echt bedroevend voor zo'n relatief prijzige auto. Ik zit al wat maandjes te dubben over;
1. de aanschaf van een nieuwe geluidsinstallatie (en dan vooral het Gladen One 200 pakket á € 800,-). Maar dat zal ik wel in een andere topic aanzwengelen;-)
2. het ombouwen van mijn navi naar een CIC.

Maar misschien kunnen jullie me hierbij nog helpen om mijn vragen te beantwoorden
- wanneer ik besluit om een CIC te plaatsen, dan wil ik uiteraard mijn Business navi verkopen, maar komt de "oude" set compleet eruit (dus met kabelboom)? Dit heeft uiteraard consequenties voor de eventuele verkoop van de navi.
- zoals Kos.be hierboven ook al heeft afgevraagd: Kan de CIC films afspelen vanaf USB of vanaf zijn harde schijf? of moet ik hiervoor mijn huidige multimedia interface laten inbouwen?
- en Last but not least: ik heb contact gehad met BMW-navigatie.nl en die wisten mij te vertellen dat wanneer ik mijn systeem door hun laat ombouwen, dan zou ik mijn functie van gescheiden ventilatie kwijtraken en alles zeg maar in 1-stand-uitblaas krijgen. Heeft hier iemand ervaring mee of dat dit klopt?
Geld moet rollen, anders hadden ze het wel vierkant gemaakt!!!

kos.be

Bericht door kos.be » 15 nov 2012, 08:49

Volgens mij wordt de kabelboom niet uitgebouwd en wordt er toch minstens een deel hergebruikt.
Ik heb ook contact gehad met BMW-navigatie, maar van die 1-stand uitblaas hebben ze mij niets verteld...
CIC kan enkel films afspelen via zijn dvd-speler en dan ook nog eens in het dvd-formaat, je kan dus niet een aantal divx'en op een dvd schijfje zetten, daar kan hij niks mee. Je zal dus je multimedia interface weer laten inbouwen (als die compatibel is met CIC).

bvdhoogen

Bericht door bvdhoogen » 15 nov 2012, 09:45

Ze hebben me letterlijk gezged in een email "het enige probleem met de cic is dat de klimaat niet te verdelen is in de manual stand", "dus meer lucht bij voeten, gezicht of raam"

Misschien weet Ralph wel een antwoord op?

tom_il

Bericht door tom_il » 15 nov 2012, 11:47

bvdhoogen schreef:Ook zit erg te twijfelen wat ik met mijn huidige systeem in mijn auto ga doen. Ik heb momenteel de business navi (met multimedia interface en DVD speler) en dito standaard geluid in mijn auto. Het geluid is echt bedroevend voor zo'n relatief prijzige auto. Ik zit al wat maandjes te dubben over;
1. de aanschaf van een nieuwe geluidsinstallatie (en dan vooral het Gladen One 200 pakket á € 800,-). Maar dat zal ik wel in een andere topic aanzwengelen;-)
2. het ombouwen van mijn navi naar een CIC.

Maar misschien kunnen jullie me hierbij nog helpen om mijn vragen te beantwoorden
- wanneer ik besluit om een CIC te plaatsen, dan wil ik uiteraard mijn Business navi verkopen, maar komt de "oude" set compleet eruit (dus met kabelboom)? Dit heeft uiteraard consequenties voor de eventuele verkoop van de navi.
- zoals Kos.be hierboven ook al heeft afgevraagd: Kan de CIC films afspelen vanaf USB of vanaf zijn harde schijf? of moet ik hiervoor mijn huidige multimedia interface laten inbouwen?
- en Last but not least: ik heb contact gehad met BMW-navigatie.nl en die wisten mij te vertellen dat wanneer ik mijn systeem door hun laat ombouwen, dan zou ik mijn functie van gescheiden ventilatie kwijtraken en alles zeg maar in 1-stand-uitblaas krijgen. Heeft hier iemand ervaring mee of dat dit klopt?
Hoe ga je de geluidsinstallatie verbeteren door inbouw van CIC ? Tenzij je luidsprekers en/of versterker bijplaatst veranderd er niets.

Een business nav ga volgens mij moeilijk kwijtgeraken, er zijn er zoveel te koop.
525d E61 2007 pre-LCI

bvdhoogen

Bericht door bvdhoogen » 16 nov 2012, 20:21

Ik weet niet waar je reactie vandaan komt en wat je hebt gelezen, maar beide modificaties staan los van elkaar op mijn wensenlijst

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Audio, navigatie en iDrive”