Zeer onregelmatig lopen en veel rook

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
DeDikkeBeer

Zeer onregelmatig lopen en veel rook

Bericht door DeDikkeBeer » 09 nov 2012, 15:35

Joow BMW-vrienden,

Nadat ik mijn auto vier dagen had laten staan, wilde deze niet meer starten. Bij het starten leek het alsof die even aan wilde slaan, maar daarna deed die dat niet meer. Door het proberen te starten ging de accu vrij snel leeg. Dus ik heb vandaag een nieuwe accu gekocht en ben het opnieuw gaan proberen. Na een poosje proberen te starten hoorde ik een vreemde "plop". Daarna heb ik het nog een keer geprobeerd en toen sloeg die aan. Maar hij liep zeer onregelmatig, trilde (te)veel en er kwam (te)veel rook uit de uitlaat. Als ik een klein beetje gas gaf en ik liet het gas daarna los dan viel het toerental naar beneden en na wat stotteren kroop die weer omhoog naar stationair.

Heeft een van jullie enig idee waar dit aan zou kunnen liggen? Het gekke is dat de auto goed rijdend is weggezet.

Groeten,
Berend

BMWE39FREAK

Re: Zeer onregelmatig lopen en veel rook

Bericht door BMWE39FREAK » 09 nov 2012, 15:55

Zou handig zijn om ook even te vermelden om wat voor type het gaat..benzine of diesell.. ;)

Er vanuit gaande dat het een bezine is zal de vele rook door het onverbrande benzine komen omdat er een probleem in het onsteking,lucht traject gezocht moet worden..
Weet niet wat de staat van onderhoud is maar loop anders alles even na en vernieuw (of reinigen) het..

Bougies,luchtfilter,lucht massa meter,stappen motor,luchtbalg ....
BMW L.A.CarParts
Voor diverse E34 ,E36,Z3,E39 en E46 Onderdelen

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Techniek”