Begin van het einde van de turbo?
Begin van het einde van de turbo?
Sinds een aantal wkn heb ik een soort fluittoon in de auto die volgens mij van de turbo afkomstig is. Als de motor warmer is word de fluittoon minder en uiteindelijk is het weg. Het gaat om een 320d touring uit 10-2002 met 220.000 km op de teller. Bij 160.000 km is hij gechipt van 150 naar 180 pk. Aangezien ik niet precies weet wat de vervolgschade is van het opblazen of kapot gaan van de turbo vraag ik me af het gebruikelijk is om het preventief te vervangen. Nu kan ik voor een redelijke prijs een nieuwe turbo kopen, wat is wijsheid??? Komen er naast de turbo nog extra kosten behalve het arbeidsloon bij en hoe lang is een monteur er ongeveer mee bezig?
Mvg,
Stefan.
Mvg,
Stefan.
Re: Begin van het einde van de turbo?
Mogelijk kan het de turbo zijn. Een turbo vervangen zal aardig in de kosten lopen. Ik durf bijna zeker te zeggen dat dit tussen de 1000 en 2000 euro zal kosten. Een andere mogelijkheid is reviseren. Ondanks het geen nieuwe turbo is zal ook dat gemakkelijk een 1000 euro kosten.
Maak anders eens een geluidsfragment van het probleem.
Maak anders eens een geluidsfragment van het probleem.
Een wijs man zei ooit: Eens BMW, altijd BMW. Alleen kon ik mij daar even niet aan houden..
E36 316I Compact - (1995) - Is no more
E36 318IS Coupe - (1997) - verkocht
Exx? - (200x) - Wordt gezocht..
E36 316I Compact - (1995) - Is no more
E36 318IS Coupe - (1997) - verkocht
Exx? - (200x) - Wordt gezocht..
Re: Begin van het einde van de turbo?
Tussen de €1000 en €2000, waarom dat enorme verschil? Ik kan een nieuwe turbo kopen voor €450.
Re: Begin van het einde van de turbo?
Da's gewoon een andere manier van zeggen:
"ik weet niet precies wat het kost maar is wel heel duur"
Doe mij dat adresje aub! , voor als mijn PFL turbo de geest geeft
"ik weet niet precies wat het kost maar is wel heel duur"
Doe mij dat adresje aub! , voor als mijn PFL turbo de geest geeft
320dMtech Y2K.11 | lid #100 | |
Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
Re: Begin van het einde van de turbo?
@Optimus: Komen er naast de turbo nog extra kosten behalve het arbeidsloon bij en hoe lang is een monteur er ongeveer mee bezig?
Re: Begin van het einde van de turbo?
+1Opt1mus schreef: "ik weet niet precies wat het kost maar is wel heel duur"
+2Opt1mus schreef: Doe mij dat adresje aub! , voor als mijn PFL turbo de geest geeft
Helemaal gelijk. 450 euro voor een turbo is wel erg laag. Dan nog het monteren, afstellen etc.. Daar gaan redelijk wat uren in zitten. Je kunt zeker uit gaan van 1000 euro.
Een wijs man zei ooit: Eens BMW, altijd BMW. Alleen kon ik mij daar even niet aan houden..
E36 316I Compact - (1995) - Is no more
E36 318IS Coupe - (1997) - verkocht
Exx? - (200x) - Wordt gezocht..
E36 316I Compact - (1995) - Is no more
E36 318IS Coupe - (1997) - verkocht
Exx? - (200x) - Wordt gezocht..
-
- Berichten: 147
- Lid geworden op: 11 mar 2009, 00:22
- Locatie: winterswijk
Re: Begin van het einde van de turbo?
ik heb het zelfde bij mijn 330d van 2004 met 174000km op de klok.
dit zijn de lagers in de turbo zij de dealer er zit een beetje speling op.
hij kan t nog wel een jaar mss wel 2 uithouden, kan ook volgende week al einde zijn.
ik wacht t wel ff af tot ie overlijd.
2000 euro ben ik zowiezo kwijt.
eerst mijn remmen aanpakken alle schijven en blokken vervangen.
dit zijn de lagers in de turbo zij de dealer er zit een beetje speling op.
hij kan t nog wel een jaar mss wel 2 uithouden, kan ook volgende week al einde zijn.
ik wacht t wel ff af tot ie overlijd.
2000 euro ben ik zowiezo kwijt.
eerst mijn remmen aanpakken alle schijven en blokken vervangen.
- largeproject
- Berichten: 2219
- Lid geworden op: 11 nov 2007, 19:01
- Locatie: Ergens tussen Arnhem en Nijmegen
- Contacteer:
Re: Begin van het einde van de turbo?
Stefan schreef:Tussen de €1000 en €2000, waarom dat enorme verschil? Ik kan een nieuwe turbo kopen voor €450.
Ik hoop niet voor je dat het zo'n chinees ding is,die als nieuw verkocht worden.
Dan kun je beter je eigen turbo laten reviseren.
Re: Begin van het einde van de turbo?
Het lijkt me sowieso niet zinnig om je turbo te wisselen omdat hij fluit. Fluiten kan heel normaal zijn bij een turbo en kan duiden op een lekkage van lucht. Je weet wat het kost om een turbo te vervangen, dat is het zelfde bedrag als bij een finaal kapotte turbo. Turbo reviseren kan lastig zijn als hij helemaal kapot geslagen is, maar dat is ook het enige nadeel lijkt mij? Als je motor beroerd gaat lopen of de motor gaat heel erg roken continu (duidt op olie lekkage) dan zou ik de turbo eens gaan vervangen. Anders niet? Zeker niet als je verlegen zit om geld en reparaties. Ik zou gewoon doorrijden en kijken wat er gebeurd maar wel in de tussentijd gaan sparen.
De zin: nu vervangen want dalijk loopt je hele motor kapot zou ik hier niet plaatsen. Want er gaan zoveel turbo`s kapot en ik heb nog niet vaak gehoord dat daardoor de hele motor kapot ging. Natuurlijk kan altijd alles en zullen er wellicht mensen nu gaan posten dat ze het mee gemaakt hebben..
De zin: nu vervangen want dalijk loopt je hele motor kapot zou ik hier niet plaatsen. Want er gaan zoveel turbo`s kapot en ik heb nog niet vaak gehoord dat daardoor de hele motor kapot ging. Natuurlijk kan altijd alles en zullen er wellicht mensen nu gaan posten dat ze het mee gemaakt hebben..
BMW 520i te koop, zie BMW Markt.
Re: Begin van het einde van de turbo?
Ik ga 'm niet kopen dus dan maar ff de link voor mensen die geinterreseerd zijn: http://auto-onderdelen.marktplaats.nl/b ... 4VB4M&df=1
Re: Begin van het einde van de turbo?
Zijn er hier inmiddels al mensen bij wie hun huilende turbo (bij koude motor) de geest heeft gegeven, ben benieuwd hoe lang het ding nog mee gaat als hij daar mee begint, als hij warmer is klinkt hij die van mij heel normaal.
-
- Berichten: 147
- Lid geworden op: 11 mar 2009, 00:22
- Locatie: winterswijk
Re: Begin van het einde van de turbo?
mijne huilt na 1,5 jaar bij koud blok nog steeds...
maar geen constante blauwe damp en geen vermogens verlies...
kan ook nog niet zeggen dat t erger word....
maar geen constante blauwe damp en geen vermogens verlies...
kan ook nog niet zeggen dat t erger word....
Re: Begin van het einde van de turbo?
de mijne huilt al 2 jaar als hij koud is en hij werkt prima.
Re: Begin van het einde van de turbo?
En die van mij huilt ook, is getuned, rond de 2 ton, laat maar lekker fluiten.
Gewoon wel ff rustig de auto warm rijden voor je de snelweg op knalt, dan zal het wel loslopen.
Gewoon wel ff rustig de auto warm rijden voor je de snelweg op knalt, dan zal het wel loslopen.