Trillen bij warmdraaien motor 320i
-
320inspectie
Trillen bij warmdraaien motor 320i
Beste allemaal.
Als ik mijn auto (koud) start gaat de motor na 30sec dermate trillen dat de hele auto een tikkie schut, Dit houd op als ik ermee ga rijden als de motor warm genoeg is. Het warmdraaien doe ik als een religie.
Ik heb alleen geen idee in hoeverre dit schadelijk is. Bij het rijden levert het geen problemen op, ook niet als hij stationair draaid als ik ergens moet wachten.
Waar zou het aan kunnen liggen?
Alvast bedankt!
Als ik mijn auto (koud) start gaat de motor na 30sec dermate trillen dat de hele auto een tikkie schut, Dit houd op als ik ermee ga rijden als de motor warm genoeg is. Het warmdraaien doe ik als een religie.
Ik heb alleen geen idee in hoeverre dit schadelijk is. Bij het rijden levert het geen problemen op, ook niet als hij stationair draaid als ik ergens moet wachten.
Waar zou het aan kunnen liggen?
Alvast bedankt!
Re: Trillen bij warmdraaien motor 320i
Het stationair laten draaien tot dat de motor op temperatuur is is af te raden. Beter is het om gewoon rustig weg te rijden, de auto komt dan veel sneller op temperatuur wat beter is voor de motor.
Het trillen kan veroorzaakt worden door foutieve meetwaardes van de sensoren. Bij een koude start zal het mengsel rijker gemaakt worden om hem mooi te laten lopen. Hier gaat bij jou dus iets mis. Gezien het feit dat bij warme motor het probleem zich niet voordoet moet het waarschijnlijk in een temperatuursensor zitten.
Het trillen kan veroorzaakt worden door foutieve meetwaardes van de sensoren. Bij een koude start zal het mengsel rijker gemaakt worden om hem mooi te laten lopen. Hier gaat bij jou dus iets mis. Gezien het feit dat bij warme motor het probleem zich niet voordoet moet het waarschijnlijk in een temperatuursensor zitten.
KONI FSD + EIBACH PRO-KIT + LPI = SUPER
check even je vacuumslangetjes voor op de motor
bij mij waren deze gaar en lek , dit veroorzaakte bij mij de zelfde klachten als bij jou
wie weet
bij mij waren deze gaar en lek , dit veroorzaakte bij mij de zelfde klachten als bij jou
wie weet
dat een motor sneller op temperatuur komt als je gelijk gaat rijden is maar hoe je het bekijkt. Als je de motor gewoon 1 a 2 minuten stationair laat draaien kan de motor niet (weer) afkoelen door rijwind koeling. De motor langer dan 4, 5 minuten stationair laten draaien is niet goed. De verbranding is niet optimaal. Toch gun ook ik de motor even de opwarming in stilstand. Heb wel eens vaker op de temperatuurmeter gekeken en die ging toch sneller naar bedrijfstemperatuur dan bij het direkte wegrijden. Dat duurde vele malen langer. Steek maar eens je hand uit het raam in de winter tijdens het rijden.
E36 320i Coupé 1994 verkocht
News from the new owner: the car is a total loss after a crash 
Bij mij was het lichte schudden de uitlaatnokkenassensor. kon uitlezen dat deze niet foutloos was.
wellicht even uitlezen om sensoren uit te sluiten of juist te weten welke niet goed is.
wellicht even uitlezen om sensoren uit te sluiten of juist te weten welke niet goed is.
Het enige verschil tussen mij en een krankzinnige, is dat ik niet krankzinnig ben...
Quintet-33 1.5(TI carbs)-Civic–Lancer-MX3 V6-Scorpio V6-Cosworth V6 -A6 V6-A4 1.6-V40 1.9D(chip)–Megane 1.9D(chip)-E46 330i (chip)-156SW1.9JTD(chip)-Chevy2.0TDCI(chip)
Quintet-33 1.5(TI carbs)-Civic–Lancer-MX3 V6-Scorpio V6-Cosworth V6 -A6 V6-A4 1.6-V40 1.9D(chip)–Megane 1.9D(chip)-E46 330i (chip)-156SW1.9JTD(chip)-Chevy2.0TDCI(chip)
-
320inspectie
Bedankt voor de tips!
Ik ga de auto vrijdag laten uitlezen. Mochten we de oorzaak en een oplossing vinden, dan post ik de resultaten.
Grtz Thomas
Ik ga de auto vrijdag laten uitlezen. Mochten we de oorzaak en een oplossing vinden, dan post ik de resultaten.
Grtz Thomas
- looneytune
En wat was de oplossing
April 2013 was het laatste bezoek van deze gebruiker, denk niet dat je nog antwoord krijgt