530d chippen of niet en waar wel waar niet
- didrickydo
- Berichten: 368
- Lid geworden op: 14 okt 2011, 17:51
- Locatie: Bleiswijk
530d chippen of niet en waar wel waar niet
Ik zit er over te denken de e39 te laten chippen.
Heb mijn vorige auto's laten doen door v-tune
(Renault megane rs)
(Ml400 cdi)
Ondanks een flink gevoel aan extra vermogen
Wil ik toch hier is vragen wat julli ervaringen zijn
En met wie ..
Heb mijn vorige auto's laten doen door v-tune
(Renault megane rs)
(Ml400 cdi)
Ondanks een flink gevoel aan extra vermogen
Wil ik toch hier is vragen wat julli ervaringen zijn
En met wie ..
Re: 530d chippen of niet en waar wel waar niet
Ik heb er met mijn 530d geen ervaring mee. Maar de E39 530d van mijn vader is wel gechipt (in Dld ergens, zeer professioneel), de auto voelt wat vlotter aan. Vooral van 110 tot 130, alleen is de automatische bak al wel twee keer overleden.... Dus ja, voor de twee tiende winst met optrekken. Ik vind het onzinnig.
De automatische bak kan namelijk maar 400nm koppel aan. En laat dat nou net het maximum koppel zijn van de 530d. Zie ook de vele topics in het E46 gedeelte. De bak is nou niet het sterkste punt van de auto.
De automatische bak kan namelijk maar 400nm koppel aan. En laat dat nou net het maximum koppel zijn van de 530d. Zie ook de vele topics in het E46 gedeelte. De bak is nou niet het sterkste punt van de auto.
Re: 530d chippen of niet en waar wel waar niet
Ik wil de mijne ook altijd nog eens chippen (330d handbak) 184pk --> 220pk
Ik lees al een jaar mee op diverse fora waar je wel en niet heen moet... en ik zie door de bomen het bos bijna niet meer.
Waar ik wel vertrouwen in heb is JD engineering in Lochem, maarja dan ben je gelijk 600 euro lichter.
Het verschil vind ik dan weer zo groot met andere aanbieders die het vaak over een 250 - 300 euro hebben...
Dus tja...
Ik lees al een jaar mee op diverse fora waar je wel en niet heen moet... en ik zie door de bomen het bos bijna niet meer.
Waar ik wel vertrouwen in heb is JD engineering in Lochem, maarja dan ben je gelijk 600 euro lichter.
Het verschil vind ik dan weer zo groot met andere aanbieders die het vaak over een 250 - 300 euro hebben...
Dus tja...
x '95 BMW E36 328i Cabrio
x '98 BMW E38 728iA
x '97 BMW E36 318i T
x '81 BMW E23 735iA
x '00 BMW E39 530dA T
x '98 BMW E38 728iA
x '02 BMW E46 330d T
x '04 BMW E61 525iA T
x '04 BMW E46 318i T
x '00 BMW E38 735iA
✓ '08 BMW E61 525dA T
x '98 BMW E38 728iA
x '97 BMW E36 318i T
x '81 BMW E23 735iA
x '00 BMW E39 530dA T
x '98 BMW E38 728iA
x '02 BMW E46 330d T
x '04 BMW E61 525iA T
x '04 BMW E46 318i T
x '00 BMW E38 735iA
✓ '08 BMW E61 525dA T
- didrickydo
- Berichten: 368
- Lid geworden op: 14 okt 2011, 17:51
- Locatie: Bleiswijk
Re: 530d chippen of niet en waar wel waar niet
Dat is inderdaad waar.Vliet schreef:Ik heb er met mijn 530d geen ervaring mee. Maar de E39 530d van mijn vader is wel gechipt (in Dld ergens, zeer professioneel), de auto voelt wat vlotter aan. Vooral van 110 tot 130, alleen is de automatische bak al wel twee keer overleden.... Dus ja, voor de twee tiende winst met optrekken. Ik vind het onzinnig.
De automatische bak kan namelijk maar 400nm koppel aan. En laat dat nou net het maximum koppel zijn van de 530d. Zie ook de vele topics in het E46 gedeelte. De bak is nou niet het sterkste punt van de auto.
Maar is het niet zo dat de e39 2 type baks hebben?
En de facelift niet standaard op Ze max zit ?
Re: 530d chippen of niet en waar wel waar niet
Die van mij is pre facelift, maar die van mn vader is een januari 2004 E39 echt de allerlaatste zo'n btje. Die auto staat ook op het forum hier http://bimmerportal.nl/forum/viewtopic. ... 04&t=17179 Maar daar is de bak dus al 2 keer stuk gegaan, en goed ook. Kwam alleen maar gruis uit, geen tandwiel meer over. En die auto is "gemiddeld gechipt".
- didrickydo
- Berichten: 368
- Lid geworden op: 14 okt 2011, 17:51
- Locatie: Bleiswijk
Re: 530d chippen of niet en waar wel waar niet
Hmm .. Moeilijk verhaal .
Ligt het niet ook een beetje aan hoe je er mee rijd ?
Elk stoplicht weg sprinten zal die idd niet fijn
Vinden
Ligt het niet ook een beetje aan hoe je er mee rijd ?
Elk stoplicht weg sprinten zal die idd niet fijn
Vinden
- didrickydo
- Berichten: 368
- Lid geworden op: 14 okt 2011, 17:51
- Locatie: Bleiswijk
Re: 530d chippen of niet en waar wel waar niet
maar
WIE
zijn nou goede chiptuners ?
je word dood gegooid op het internet met chiptuners.
en ik denk dat er hier op het forum zat zitten die hun auto hebben laten chippen met wel of geen goede ervaring.
WIE
zijn nou goede chiptuners ?
je word dood gegooid op het internet met chiptuners.
en ik denk dat er hier op het forum zat zitten die hun auto hebben laten chippen met wel of geen goede ervaring.
Re: 530d chippen of niet en waar wel waar niet
ga naar een tuner die gespecialiseerd is in BMW. Zo'n tuner is PPE tuning, daar ben ik zelf geweest en de eigenaar is zelf BMW fanaat (heeft meerdere BMW's). Voor mij en na mij waren ook BMW's. Voordeel is 2 rollenbank sessies en dat er besproken wordt wat aanbevolen wordt. Auto is zelfs minimaal zuiniger geworden na tuning. Als je zegt dat je van het BMW forum bent krijg je leuke korting 

Huidige: F11 535d M-sport APEC chipped 355PK / 740Nm
Vorige: E61 530dA M-tech PPE chipped 260PK / 583Nm
Vorige: E61 530dA M-tech PPE chipped 260PK / 583Nm
- didrickydo
- Berichten: 368
- Lid geworden op: 14 okt 2011, 17:51
- Locatie: Bleiswijk
Re: 530d chippen of niet en waar wel waar niet
Bedankt voor je reactie.
Ppe zit mij iets te ver weg.bruxxel toch ?
Wat zijn nog meer bmw tuners ?
Wil de auto idd wel graag voor en na de tuning op de bank hebben.
Ppe zit mij iets te ver weg.bruxxel toch ?
Wat zijn nog meer bmw tuners ?
Wil de auto idd wel graag voor en na de tuning op de bank hebben.
Re: 530d chippen of niet en waar wel waar niet
Beste, ik zou het niet doen. In jouw BMW (diesel) zit een GM bak, dit is nou niet de sterkste bak om zomaar te gaan chiptunen. Er zijn ook ZF bakken die veel sterker zijn, maar die heb jij niet.
En waarom zou je gaan chiptunen, juist om sportiever te gaan rijden en niet om zuiniger te gaan rijden.
Als je perse vlotter wilt rijden zou ik gewoon een auto met een grotere en sterkere motor nemen, daar is meteen alle mechaniek in mee ontwikkeld. Verder beloven de tuners veel, vaak meer dan er in werkelijkheid uitkomt.
Succes met beslissen.
Groet, Jos
En waarom zou je gaan chiptunen, juist om sportiever te gaan rijden en niet om zuiniger te gaan rijden.
Als je perse vlotter wilt rijden zou ik gewoon een auto met een grotere en sterkere motor nemen, daar is meteen alle mechaniek in mee ontwikkeld. Verder beloven de tuners veel, vaak meer dan er in werkelijkheid uitkomt.
Succes met beslissen.
Groet, Jos

Re: 530d chippen of niet en waar wel waar niet
Hallo Didrickydo,
Wat Jos dus al aangeeft, daar sluit ik me geheel bij aan.
De GM bak is dus een stuk minder sterk en iets minder betrouwbaarder dan de ZF bak.
De BMW van u, in dit geval een diesel, die bezit een GM bak, ik zou die echt niet gaan tunen!
De kans is groot dat de bak zal sneuvelen.
Met vriendelijke groet,
Ad
Wat Jos dus al aangeeft, daar sluit ik me geheel bij aan.
De GM bak is dus een stuk minder sterk en iets minder betrouwbaarder dan de ZF bak.
De BMW van u, in dit geval een diesel, die bezit een GM bak, ik zou die echt niet gaan tunen!
De kans is groot dat de bak zal sneuvelen.
Met vriendelijke groet,
Ad
Re: 530d chippen of niet en waar wel waar niet
Die van mij is gechipt bij rond de 190K. Er staat nu bijna 260K op. Het betreft een E46 2l diesel met GM bak. Nog 0,0 problemen tot nu toe. Alleen iets zuiniger en een stuk sneller
.

Re: 530d chippen of niet en waar wel waar niet
Hallo Quadrantz,
Ja als er voor gewaarschuwd word door de vaklieden, dan vertel ik gewoon door wat men mij daar verteld heeft.
Men gaat er ook van uit dat de meesten het hele vermogen gebruiken, daar laat men dus ook meestal de auto voor chippen om het vermogen omhoog te brengen.
Nu zijn er ook een aantal mensen, die nu niet het vermogen gebruiken, maar enkel om zuiniger te rijden.
En die zijn er niet zoveel!
Gezien dat de meesten dus het pedaal recht door de bodem plaat heen willen trappen om steeds maar de snelste te zijn bij de stoplichten, deze groep krijgt dan echt wel te maken met defecte automaten van GM.
De GM bakken zijn echt een stuk minder betrouwbaar en een stuk minder stevig, dat is algemeen bekend, velen hebben er reeds al voor gewaarschuwd, om dat zij slechte ervaringen er mee hebben, of gezien hebben.
Een gewaarschuwd mens telt nog steeds voor 2.
Mij maakt het echt niet uit, ik heb er geen last van, en heb dus een ZF bak, en hand geschakeld.
Verder heeft de BMW ook meer dan voldoende vermogen, en vind niet dat deze gechipt hoeft te worden.
Het is maar net wat men wilt, het is voor sommigen nooit genoeg.
Ik ben er uiteraard ook niet op tegen, men moet het helemaal zelf weten, het is hun auto.
Met vriendelijke groet,
Ad
Ja als er voor gewaarschuwd word door de vaklieden, dan vertel ik gewoon door wat men mij daar verteld heeft.
Men gaat er ook van uit dat de meesten het hele vermogen gebruiken, daar laat men dus ook meestal de auto voor chippen om het vermogen omhoog te brengen.
Nu zijn er ook een aantal mensen, die nu niet het vermogen gebruiken, maar enkel om zuiniger te rijden.
En die zijn er niet zoveel!
Gezien dat de meesten dus het pedaal recht door de bodem plaat heen willen trappen om steeds maar de snelste te zijn bij de stoplichten, deze groep krijgt dan echt wel te maken met defecte automaten van GM.
De GM bakken zijn echt een stuk minder betrouwbaar en een stuk minder stevig, dat is algemeen bekend, velen hebben er reeds al voor gewaarschuwd, om dat zij slechte ervaringen er mee hebben, of gezien hebben.
Een gewaarschuwd mens telt nog steeds voor 2.
Mij maakt het echt niet uit, ik heb er geen last van, en heb dus een ZF bak, en hand geschakeld.
Verder heeft de BMW ook meer dan voldoende vermogen, en vind niet dat deze gechipt hoeft te worden.
Het is maar net wat men wilt, het is voor sommigen nooit genoeg.
Ik ben er uiteraard ook niet op tegen, men moet het helemaal zelf weten, het is hun auto.
Met vriendelijke groet,
Ad
Re: 530d chippen of niet en waar wel waar niet
Ik geloof meteen dat een GM bak minder is dan een ZF bak. Ik geef alleen aan dat het niet onmogelijk is om met een getunede diesel (met GM bak) zonder problemen te rijden
.
Daarnaast is het zeker belangrijk hoe een persoon met de auto omgaat, elke ochtend vol gas weg net als bij ieder stoplicht dan kun je je auto binnen de korste keren naar de sloop brengen
.

Daarnaast is het zeker belangrijk hoe een persoon met de auto omgaat, elke ochtend vol gas weg net als bij ieder stoplicht dan kun je je auto binnen de korste keren naar de sloop brengen

Re: 530d chippen of niet en waar wel waar niet
En je hebt bovendien een 2.0D die toch wat minder versnellingsbak-verwoestend koppel heeft dan de 3.0D.
Bij een 320d zou ik het wel aandurven om te chippen.
Bij een 320d zou ik het wel aandurven om te chippen.