Stuurbekrachtiger?
Stuurbekrachtiger?
Herkend iemand het volgende?
Stationair lopende motor en in de auto een zoemend geluid,wanneer ik het stuur op spanning zet(draai),verdwijnt dit.
Wanneer ik het stuur weer loslaat is het weer terug.
Lijkt me geen ernstig probleem,maar zou graag weten wat dit veroorzaakt!
Ton
Stationair lopende motor en in de auto een zoemend geluid,wanneer ik het stuur op spanning zet(draai),verdwijnt dit.
Wanneer ik het stuur weer loslaat is het weer terug.
Lijkt me geen ernstig probleem,maar zou graag weten wat dit veroorzaakt!
Ton
E46 323ci coupe 6 cilinder handgeschakeld
-
- Contacteer:
Re: Stuurbekrachtiger?
over een tijdje gaat je stuurbekrachtiging nog harder rammelen. pomp is kapot. Je kunt bij een garage vragen of ze met een stethoscoop kunnen luisteren of het daadwerkelijk de pomp is.
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem
Ai..das balen,bedankt iig zal vast gaan kijken naar een andere..
Schijnt dat die lf20 vaker problemen veroorzaakt,de lf30 schijnt heavy duty te zijn.
Maar eens verder zoeken
Maar eens verder zoeken
Ik heb precies ditzelfde verschijnsel al een tijdje.
Daar kwam ineens vorige week bij dat ik na de draai uit mijn oprit ineens KRAAAAK hoorde en dit nu soms ineens gebeurd, dit is mijn filmpje:
http://youtu.be/1piVDTL5bXQ
Ik ben maandag avond bij mijn garage geweest, op de heenweg deed hij het ineens weer prima, dat zul je altijd zien. Daar aangekomen het ATF reservoir van je stuurbekrachtiging bekeken, de olie was helemaal bruin met wat zwartige puntjes, een teken dat het er te lang in heeft gezeten en heel warm is geweest. Hij heeft toen deze ATF opgezogen en nieuwe ATF erin gedaan. Sindien geen last meer gehad, wel het gezoem wat jij ook beschrijft.
Ik denk dat jou stuurbekrachtigings systeem misschien ook wat verwaarloost is. Bekijk je ATF eens en anders houd er rekening mee dat de pomp misschien aan het kapotgaan is. Als je hem vervangt moet je echt voor een LUK30 gaan en niet meer voor de LUK20 zoals je zelf ook al aangeeft Succes er alvast mee en houd ons op de hoogte. Morgen gaat mijn auto naar de dealer en word hij helemaal nagekeken. Ik zal dit probleem ook nog even vragen aan de BMW monteur
Daar kwam ineens vorige week bij dat ik na de draai uit mijn oprit ineens KRAAAAK hoorde en dit nu soms ineens gebeurd, dit is mijn filmpje:
http://youtu.be/1piVDTL5bXQ
Ik ben maandag avond bij mijn garage geweest, op de heenweg deed hij het ineens weer prima, dat zul je altijd zien. Daar aangekomen het ATF reservoir van je stuurbekrachtiging bekeken, de olie was helemaal bruin met wat zwartige puntjes, een teken dat het er te lang in heeft gezeten en heel warm is geweest. Hij heeft toen deze ATF opgezogen en nieuwe ATF erin gedaan. Sindien geen last meer gehad, wel het gezoem wat jij ook beschrijft.
Ik denk dat jou stuurbekrachtigings systeem misschien ook wat verwaarloost is. Bekijk je ATF eens en anders houd er rekening mee dat de pomp misschien aan het kapotgaan is. Als je hem vervangt moet je echt voor een LUK30 gaan en niet meer voor de LUK20 zoals je zelf ook al aangeeft Succes er alvast mee en houd ons op de hoogte. Morgen gaat mijn auto naar de dealer en word hij helemaal nagekeken. Ik zal dit probleem ook nog even vragen aan de BMW monteur
2005 BMW 330i e90 N52
1994 Mercedes E280 M104
Ex- 2001 BMW 330i e46 M54
1994 Mercedes E280 M104
Ex- 2001 BMW 330i e46 M54
- mevlut0405
Trilt de auto ook bij net sturen icm dat brrrr geluid? Want ik heb een e46 318i waarbij ikmdit geluid soms krijg bij het sturen. De auto trilt hier ook iets van. Het lijkt alsof er een plastic kap oid loszit wat geluid maakt.
BMW E90 320D 2006 AUTOMAAT
BMW E90 318i 2007 HANDSCHAKEL
-
- Contacteer:
dat was bij mij ook. het leek net of er iets aan liep. maar dan stond ik gewoon stil. probleem deed zich vaak voor bij langzaam rijden of stilstaan. nooit bij normaal rijden.
- mevlut0405
Dat klopt inderdaad! Heb jij hier een oplossing voor? Kan het aan mijn lage niveau atf liggen? Staat nu net boven het minimum
Laatst gewijzigd door Rene08 op 16 nov 2012, 19:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote van voorgaand bericht verwijderd
Reden: Quote van voorgaand bericht verwijderd
BMW E90 320D 2006 AUTOMAAT
-
- Contacteer:
Bij mij was het na het vervangen van de pomp over. Pomp had gewoon de geest gegeven. Eerst zoemde hij maar we konden er niet achterkomen wat het was, dus gewoon gewacht tot het echt de geest gaf.
Daarna pomp vervangen en nu is het over. Pomp kost rond de 150 euro.
Daarna pomp vervangen en nu is het over. Pomp kost rond de 150 euro.
Olie bij de vorige beurt nog bekeken,niks mee aan de hand.
Luk30 is idd de beste optie schat ik,even wachten nog tot de klachten een niveau bereiken waarmee ik niet kan leven en dan vervangen die handel.
Luk30 is idd de beste optie schat ik,even wachten nog tot de klachten een niveau bereiken waarmee ik niet kan leven en dan vervangen die handel.
deze klachten duiden op het overlijdens proces van je stuurbekrachtigings pomp.
ik heb deze klachten een jaar geleden ook gehad, het was indd net of er een kap aanliep oid.
echter enkele weken later had ik ineens geen bekrachtiging meer. (en dan baal je behoorlijk zeker als je 235 breed erop hebt liggen).
wat bleek: de as van mijn pomp was gebroken (bekend probleem bij de LF20 pomp)
ik naar de garage, nieuwe pomp besteld(LF30)(350,-) echter moest ik toen ook nog een nieuwe drukdarm (slang van pomp naar stuurhuis)(180,-) omdat de aansluitingen op de LF30 pomp anders zitten dan op de LF20.
heb toen ook maar gelijk een nieuwe riem erop gelegd.
al met al een duur grapje, maar dan heb je wel weer stuurbekrachtiging.
dus houd er rekening mee dat hij binnenkort de geest zal geven
ik heb deze klachten een jaar geleden ook gehad, het was indd net of er een kap aanliep oid.
echter enkele weken later had ik ineens geen bekrachtiging meer. (en dan baal je behoorlijk zeker als je 235 breed erop hebt liggen).
wat bleek: de as van mijn pomp was gebroken (bekend probleem bij de LF20 pomp)
ik naar de garage, nieuwe pomp besteld(LF30)(350,-) echter moest ik toen ook nog een nieuwe drukdarm (slang van pomp naar stuurhuis)(180,-) omdat de aansluitingen op de LF30 pomp anders zitten dan op de LF20.
heb toen ook maar gelijk een nieuwe riem erop gelegd.
al met al een duur grapje, maar dan heb je wel weer stuurbekrachtiging.
dus houd er rekening mee dat hij binnenkort de geest zal geven
-
Even dit topic omhoog plaatsen ,
Als ik mijn stuur draait richting garagebox ,dus uiterst links of rechts draait lijkt het wel of het stuur op slot slaat maar met wat kracht komt het stuur uit het slot zal ik maar zeggen, het lijkt net of het stuur /stuurhuis over een hobbel komt .
Kan iemand mij hier over berichten of dit meer voorkomt bij de E46 Coupè bj 2000?
Ik hoor het graag.
Als ik mijn stuur draait richting garagebox ,dus uiterst links of rechts draait lijkt het wel of het stuur op slot slaat maar met wat kracht komt het stuur uit het slot zal ik maar zeggen, het lijkt net of het stuur /stuurhuis over een hobbel komt .
Kan iemand mij hier over berichten of dit meer voorkomt bij de E46 Coupè bj 2000?
Ik hoor het graag.
Varen is fijner dan je denkt