Aandachts punten

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
gta'er
Berichten: 23
Lid geworden op: 18 nov 2012, 20:50

Aandachts punten

Bericht door gta'er » 18 nov 2012, 21:03

Ik en een maat van me staan op het punt een E36 aan te schaffen om af en toe vrij rijden mee te doen. Zijn er nog punten waar we op moeten letten? Koppeling is pas vervangen en wat ik begreep was dat de ketting in zo;n ding redelijk lang mee gaat? De BMW heeft al wel 260000KM op de teller, is het blok in de 328i een beetje betrouwbaar?

Verder willen we rustig aan zo veel mogelijk (low budget) te vervangen. Zijn de standaard remmen en vering in de E36 oke, of moeten die er gelijk onderuit ?

Groet Olivier

Gebruikersavatar
Dcreator
Berichten: 6692
Lid geworden op: 22 jan 2011, 22:35
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Aandachts punten

Bericht door Dcreator » 18 nov 2012, 21:14

tsja... standaard remmen en vering, tis goedgekeurd voor de weg als het goed is, dus 'oke' zullen ze zijn!

maar als je wat meer prestatie wil op het circuit, andere schokdempers (misschien een schroefset), en wat betere remmen. en kleine aanpassingen zoals een stabilisator onder de motorkap enzo, is dan geen overbodige luxe!!

gta'er
Berichten: 23
Lid geworden op: 18 nov 2012, 20:50

Re: Aandachts punten

Bericht door gta'er » 18 nov 2012, 22:55

Eerst gaan we zoveel mogelijk gewicht er uit strippen en komen er kuipstoeltjes en gordels in. Als er dan genoeg geld is idd remmerij en vering dempers. Ik doe nu zo'n 5 jaar aan vrij rijden met de auto en motor en meestal met redelijk standaard auto's, maar als hier wordt gezegd de E36 remmen zijn bar slecht tjsa dan moeten we daar eerst naar kijken. Het is mijn eerste BMW dus ik weet niet wat de mindere punten zijn.

Gebruikersavatar
Dcreator
Berichten: 6692
Lid geworden op: 22 jan 2011, 22:35
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Aandachts punten

Bericht door Dcreator » 19 nov 2012, 00:00

Tsjah zover ik weet, zijn er geen nare dingen over de remmerij, zolang alles goed onderhouden is natuurlijk!!
maar er zijn hier meerdere tracktool eigenaren, die kunnen je vast wat meer vertellen over de ins en outs!

plus als jij flink wat gewicht gaat verwijderen, zou hij in theorie al beter moeten gaan remmen natuurlijk! aangezien de remmen dan voor een zwaarder gewicht berekend zijn! :)

kijk anders even wat tussen de showrooms! misschien doe je leuke ideeën op van andere tracktools?

gta'er
Berichten: 23
Lid geworden op: 18 nov 2012, 20:50

Re: Aandachts punten

Bericht door gta'er » 22 nov 2012, 15:08

Hoe kom ik in die showrooms? Als ik op die van jouw druk dan kom ik gewoon uit in dat bimmerportal (met die concept car in de woestijn ) ik neem aan dat dat niet die van jouw is ;)

AtteTjaPNurD
Berichten: 583
Lid geworden op: 22 jan 2011, 22:12

Re: Aandachts punten

Bericht door AtteTjaPNurD » 22 nov 2012, 23:45

Hoi Gta'er
een 328i is een goede motor valt ook best simpel wat meer vermogen uit te halen
maar de 2.8 is niet echt een race motor (correct me if a'm wrong)
misschien een 2.5 een optie ?
verder zijn onderdelen van bmw vrij makkelijk uit te wisselen
bijv remmen zou je al kunnen pakken van een e46 330i
en zoals danny ook al zegt een schroefsetje is denk ik wel een must!
Die zijn er al vanaf de 200 euries!
Hieronder een linkje naar de showrooms
http://info.bimmerportal.nl/forum/viewforum.php?f=75
Succes met het project

Gebruikersavatar
Ramon 325 Vanos
Berichten: 2277
Lid geworden op: 04 jul 2011, 18:59
Locatie: Sint Joost

Re: Aandachts punten

Bericht door Ramon 325 Vanos » 23 nov 2012, 10:32

En als je bmw komt met een 2.5 m50 blok wel zonder vanos dan ;)
Dat is beter.

gta'er
Berichten: 23
Lid geworden op: 18 nov 2012, 20:50

Re: Aandachts punten

Bericht door gta'er » 24 nov 2012, 10:41

Oke goed om te weten van die remmen! We hebben (ik en een maatje) al een 328 gekocht waarom zou een 325 beter zijn voor het circuit? De 328 heeft bijna 40NM meer en levert zijn kracht al bij lagere toeren waar ik vandaan kom zijn dat allemaal plus punten :P

De 328 schijn afgeleverd te zijn met Mtech onderstel dus als daar nog wat van over is na 17 jaar dan kijken we eerst ff aan hoe hij rijdt met deze vering.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Techniek”