Iemand een oplossing voor BT probleem ??

Alles met betrekking tot iDrive, bluetooth, audio/video, iPod aansluitingen en navigatie.
Johannetje

Iemand een oplossing voor BT probleem ??

Bericht door Johannetje » 10 nov 2012, 15:58

Hallo,

Ik heb een BMW E91 bouwjaar 2009. Hij is voorzien van I-drive en er zit Bluetooth in.
Via het VIN nummer ook even gechecked. Mijn gsm, een Blackberry (RIM) Bold 9780 staat ook in de lijst van gsm's die door BMW wordt ondersteund.

In het begin kreeg ik mijn BB wel gepaired, maar enkele minuten gooide hij hem eruit en meldde dat er geen geschikte telefoon was gevonden. :s
Ik heb verschillende locaties gezocht om te pairen om te voorkomen dat er bv stralingen zouden zijn van andere apparaten. Ik heb ook diverse malen mijn BB herstart, maar elke keer zonder resultaat. :gek:

Wat kan er aan de hand zijn, wat kan ik nog doen ?
Iemand???

Dankjewel

Groetjes

Johan
BMW E91 - 320D bj. 2009- BMW R1150RT bj. 2005

Dcreator

Re: Iemand een oplossing voor BT probleem ??

Bericht door Dcreator » 10 nov 2012, 18:39

De BB weggooien en een goede telefoon kopen! :whistle:

Zonder gekheid, Welkom op dit forum! Wij hebben hier een aantal basis regels, 1 daarvan is dat je jezelf eventjes netjes voorstelt in het daarvoor bestemde voorstel topic. Voor de regels verwijs ik je door: http://www.bimmerportal.nl/bimmerportal-huisregels

Mvg,
Danny
Bimmerportal Team

Ribbe82

Bericht door Ribbe82 » 13 nov 2012, 12:41

Nou BB weggooien is ook weer zo rigoureus, maar er zit wat in: probeer eens een andere telefoon..

IQM

Bericht door IQM » 13 nov 2012, 20:54

Wellicht een workaround: gooi je contacten leeg en probeer verbinding te maken. (wel eerst een backup van je contacten maken!!!) Bij mij is het iets met het synchroniseren van de contacten dat de verbinding verbreekt.

DJLeonardo

Bericht door DJLeonardo » 14 nov 2012, 08:26

Bij de ULF is het zo dat je niet meer dan 100 smsjes kan hebben staan anders gaat hij constant verbinden en weer verbreken. Misschien dat dat probleem in de nieuwere versies ook speelt. Kan je proberen. Wifi uitzetten, kan ook verschil maken.

Het echte probleem is toch wel de BB zelf. Ik had in de F20 ook gedoe met m'n BB's totdat ik over ben gestapt op de iphone.
BMW E90 330iA, BMW E87 118i

peter1972

Bericht door peter1972 » 20 nov 2012, 14:39

Inderdaad heel verstandig om eens te kijken of hij het met een iPhone of een Galaxy wel goed doet. Als hij het daar ook niet mee doet dan weet je in ieder geval dat het probleem ook in je auto zit en niet enkel in je telefoon.

KhloeMason

Bericht door KhloeMason » 23 nov 2012, 15:27

Als eerste controleren of je telefoon vrijgegeven is door BMW. Dus dan moet je softwarestand van je telefoon overeenkomen met de softwarestand waarbij die is getest door bmw. Die kan je vinden op www.bmw.nl. Ook zou je dan de softwarestand van je auto moeten controleren met de stand die ook in de website te vinden is. Is dit allemaal goed, dan zit de fout in de auto....

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E90 / E91 / E92 / E93) Audio, navigatie en iDrive”