Harman Kardon upgrade?
Harman Kardon upgrade?
Je ziet wel eens van die Harman Kardon speakers op marktplaats voorbij komen, soms compleet soms alleen speakers en soms speakers met subwoofer (coupe).
Kan dit aangesloten worden op de standaard kabelboom met cd business professional als headunit? Dan heb ik het over alleen de speakers (deurpanelen en hoedenplank). En hoe zit het als je de subwoofer erbij wilt? Kan deze ook met de versterker op de standaard kabelboom of heb je dan echt een HK kabelboom nodig?
Het liefst wil ik niet heel mijn auto overhoop halen om een nieuwe kabelboom te leggen, maar alleen de speakers (plus subwoofer) aan te sluiten op de huidige standaard kabelboom.
Kan dit aangesloten worden op de standaard kabelboom met cd business professional als headunit? Dan heb ik het over alleen de speakers (deurpanelen en hoedenplank). En hoe zit het als je de subwoofer erbij wilt? Kan deze ook met de versterker op de standaard kabelboom of heb je dan echt een HK kabelboom nodig?
Het liefst wil ik niet heel mijn auto overhoop halen om een nieuwe kabelboom te leggen, maar alleen de speakers (plus subwoofer) aan te sluiten op de huidige standaard kabelboom.
Re: Harman Kardon upgrade?
Zou even Mantis of Richel88 vragen die hebben zoiets ook gedaan.
M3 e46 Individual Estoril Blue| Eissenman sport 4x76| KW v2 | Porsche 4pot klauwen | csl schijven | powerflex zwart in subframe/diff/RTABS | Michelin cup +
Ik heb vandaag een hele HK set op de kop getikt, mis alleen nog de kabelboom. Heb de hoedenplankspeakers even uitgetest, dit werkt gewoon op de huidige aansluitingen, maar voor de versterker en subwoofer heb je wel de speciale HK kabelboom nodig. Dus daar ga ik nu naar op zoek ![smile :)](./images/smilies/smile.gif)
![smile :)](./images/smilies/smile.gif)
Interessant! Mis ook wel een HK setje in mijn wagen, vind als audiofiel de standaard set maar slecht klinken ![frown :(](./images/smilies/frown.gif)
![frown :(](./images/smilies/frown.gif)
Van een HK set krijg je echt GEEN spijt, in mijn e46 zit het ook en klinkt echt super !! ![:D :D](./images/smilies/biggrin.gif)
![:D :D](./images/smilies/biggrin.gif)
Before: E46 330i sedan individual
Current: E83 X3 3.0si M-Sport
Current: E83 X3 3.0si M-Sport
alleen voor sedan is er bijna nooit wat te vinden. meestal worden de coupe's uit elkaar gesloopt lijkt 't wel.
E46 316i 1999 EIBACH PRO verkocht
E46 316i 2002 EIBACH PRO
E90 318D 2008
E46 316i 2002 EIBACH PRO
E90 318D 2008
Ik heb de HK wel in de M3, het is goed geluid hoor, zeker voor een af-fabriek optie, maar een échte audiofiel gaat er niet tevreden mee zijn.
@bullus, alleen al 1100 euro voor de luidsprekers met versterker. En dan komt de kabelboom er nog overheen plus montage...
![smile :emo:](./images/smilies/emo.gif)
![smile :emo:](./images/smilies/emo.gif)
E46 316i 1999 EIBACH PRO verkocht
E46 316i 2002 EIBACH PRO
E90 318D 2008
E46 316i 2002 EIBACH PRO
E90 318D 2008
Of een Gladen one setje
met sub en versterker..dat klonk al veel beter dan standaard.
![:whistle: :whistle:](./images/smilies/smiley_whistle.gif)
Zo zeg ... schrok wel van de prijzen. Hoeveel ik ook van mooi geluid houd, dat bedrag ga ik niet in een E46 uit 1998 stoppen voor alleen speakers
Blijven uiteraard wel mooie setjes ja.. maar zoals McShine al zegt, voor een echte audiofiel misschien nog wel net iets te 'flets'.
![smile ;)](./images/smilies/wink.gif)
Zelf heb ik 2 maal een E46 met een Harman Kardon speakersysteem gehad, best aardig geluid, alleen het laag vond ik maar zo zo. Dus had ik in mijn laatste E46 de standaard hk woofers vervangen door pasklare signat woofers, wat een verschil, lekker diep en schoon laag, niet meer dat gebonk. Toevallig heb ik ze nu te koop staan omdat ik een andere BMW heb gekocht, een E90 en daar passen ze helaas niet in.
viewtopic.php?f=595&t=30869#p436603
viewtopic.php?f=595&t=30869#p436603
Zoals hier besproken wordt ik had hetzelfde idee om te gaan doen.
Maar ik ben toch overgestapt naar Audio System.
Echt wat een geluid komt daar uit superr mooi.
Zo wel lage als hoge tonen perfect gecombineerd.
uiteraard wel met een goede versterker er tussen.
Heb voorin gekozen voor een composet.
En achterin ook een Composet.
En de tweeters achterin in de deur gemonteerd.
Dus voor de mensen die nog anders willen.
Zou zeker gaan kijken voor Audio System.
En achterin zeker een composet monteren.
Maar ik ben toch overgestapt naar Audio System.
Echt wat een geluid komt daar uit superr mooi.
Zo wel lage als hoge tonen perfect gecombineerd.
uiteraard wel met een goede versterker er tussen.
Heb voorin gekozen voor een composet.
En achterin ook een Composet.
En de tweeters achterin in de deur gemonteerd.
Dus voor de mensen die nog anders willen.
Zou zeker gaan kijken voor Audio System.
En achterin zeker een composet monteren.
Bmw E46 320D 170 PK.
Pakket
![///M :///m:](./images/smilies/M.png)
-
Ik heb ook een signat setje gekocht van een forum lid.
Hoop dat dit gaat passen in mijn sedan...
Hoop dat dit gaat passen in mijn sedan...