Verhoogde accu ontlading
Verhoogde accu ontlading
Dag dames en heren,
ik heb een bmw e60, bwjr 2004 high executive. Al twee jaar rij ik met plezier in de wagen. Vanochtend kreeg ik een melding "verhoogde accu ontlading". Ik heb de klep achter losgehaald en gekeken of er loskoppelingen/ vocht/ etc. was. Helemaal niks. Vorig jaar had ik in die ruimte (naast de accu) wat water en had toen met een schroevendraaier het zwarte rubbertje op de bodemplaat lekgeprikt, waardoor het water (circa 5 cm hoog) weg stroomde. Sindsdien nooit wat van gemerkt. Wat kan de reden zijn van de melding? Accu leeg?
Graag jullie reactie.
Groeten,
Sjaak
ik heb een bmw e60, bwjr 2004 high executive. Al twee jaar rij ik met plezier in de wagen. Vanochtend kreeg ik een melding "verhoogde accu ontlading". Ik heb de klep achter losgehaald en gekeken of er loskoppelingen/ vocht/ etc. was. Helemaal niks. Vorig jaar had ik in die ruimte (naast de accu) wat water en had toen met een schroevendraaier het zwarte rubbertje op de bodemplaat lekgeprikt, waardoor het water (circa 5 cm hoog) weg stroomde. Sindsdien nooit wat van gemerkt. Wat kan de reden zijn van de melding? Accu leeg?
Graag jullie reactie.
Groeten,
Sjaak
Re: Verhoogde accu ontlading
Heb je toevallig bluetooth in je wagen om handsfree te kunnen bellen en werkt deze bluetooth optie nog steeds?
Re: Verhoogde accu ontlading
Ja, die heb ik...en die werkt nog ja...hoezo?Mooggie schreef:Heb je toevallig bluetooth in je wagen om handsfree te kunnen bellen en werkt deze bluetooth optie nog steeds?
Gr,
Sjaak
Re: Verhoogde accu ontlading
Ik heb die melding een tijdje terug ook gehad en toen bleek de bluetooth module de boosdoener die defect was vervangen moest worden, vandaar. 

Re: Verhoogde accu ontlading
En als ik die nou uitzet dan?? Wat kost zo'n geintje?Mooggie schreef:Ik heb die melding een tijdje terug ook gehad en toen bleek de bluetooth module de boosdoener die defect was vervangen moest worden, vandaar.
Gr,
Sjaak
Re: Verhoogde accu ontlading
Ik moet zeggen dat mijn portemonnee niet echt kon lachen om dat geintje, want het kostte dus € 570,-
Wel een redelijk vaak voorkomend probleem trouwens.
Maar als je bluetooth het verder gewoon doet, dan zal dat niet de veroorzaker zijn van je melding en heeft het dus ook geen zin om hem uit te zetten.

Wel een redelijk vaak voorkomend probleem trouwens.
Maar als je bluetooth het verder gewoon doet, dan zal dat niet de veroorzaker zijn van je melding en heeft het dus ook geen zin om hem uit te zetten.
Re: Verhoogde accu ontlading
Net in de auto gekeken. Bluetooth doet het niet meer..dan zal dat denk ik dus de boosdoener zijn. €570,- !!?? Hebben ze geen tweede hands?
Ik ga effe op marktplaats kijken.
Gr,
Sjaak
Ik ga effe op marktplaats kijken.
Gr,
Sjaak
Re: Verhoogde accu ontlading
Met een beetje geluk vind je een 2e handsje op Marktplaats. Alhoewel je dan natuurlijk niet zeker weet of je niet een module koopt die ook op het punt staat de geest te geven.
De BT module kost nieuw in ieder geval € 376,- excl. BTW en dan moet er nog wat worden gecodeerd na het plaatsen, dus vandaar dat je op € 570,- uit komt.
Maar let wel, het hoeft het niet perse de BT module te zijn! Er loopt namelijk een gesloten kring van kabels en modules door je auto en theoretisch zou iedere module (die de kring dus onderbreekt) de melding kunnen veroorzaken. Alhoewel het natuurlijk wel erg voor de hand liggend is dat de BT module de boosdoener is.
Deed je bluetooth (telefoon) het tot vanochtend wel nog gewoon trouwens?

De BT module kost nieuw in ieder geval € 376,- excl. BTW en dan moet er nog wat worden gecodeerd na het plaatsen, dus vandaar dat je op € 570,- uit komt.
Maar let wel, het hoeft het niet perse de BT module te zijn! Er loopt namelijk een gesloten kring van kabels en modules door je auto en theoretisch zou iedere module (die de kring dus onderbreekt) de melding kunnen veroorzaken. Alhoewel het natuurlijk wel erg voor de hand liggend is dat de BT module de boosdoener is.
Deed je bluetooth (telefoon) het tot vanochtend wel nog gewoon trouwens?
Re: Verhoogde accu ontlading
Ik had laatst ook zo' n melding bleek het de dynamo regelaar te zijn. Het kon ook IBS kabel zijn die voor dit soort meldingen zorgt. Schijnt normaal te zijn voor e60 rond 2006 met 140-180 dkm.
Check ff mijn topics.
Check ff mijn topics.
Re: Verhoogde accu ontlading
Dank je wel voor je uitgebreide info. Gisteren deed hij het wel. Net op beeldscherm gekeken...bluetooth tekentje is er niet, terwijl die er voorheen gewoon was..Het klinkt mij logisch..maar ik twijfel ook nog aan de startdynamo. Het laatste jaar hoorde ik wat "extra" getik bij (denk ik) de dynamo, dat na een minuut of twee over ging.Mooggie schreef:Met een beetje geluk vind je een 2e handsje op Marktplaats. Alhoewel je dan natuurlijk niet zeker weet of je niet een module koopt die ook op het punt staat de geest te geven.![]()
De BT module kost nieuw in ieder geval € 376,- excl. BTW en dan moet er nog wat worden gecodeerd na het plaatsen, dus vandaar dat je op € 570,- uit komt.
Maar let wel, het hoeft het niet perse de BT module te zijn! Er loopt namelijk een gesloten kring van kabels en modules door je auto en theoretisch zou iedere module (die de kring dus onderbreekt) de melding kunnen veroorzaken. Alhoewel het natuurlijk wel erg voor de hand liggend is dat de BT module de boosdoener is.
Deed je bluetooth (telefoon) het tot vanochtend wel nog gewoon trouwens?
Gr,
Sjaak
Re: Verhoogde accu ontlading
kun je zoiets uit laten lezen?superalio schreef:Ik had laatst ook zo' n melding bleek het de dynamo regelaar te zijn. Het kon ook IBS kabel zijn die voor dit soort meldingen zorgt. Schijnt normaal te zijn voor e60 rond 2006 met 140-180 dkm.
Check ff mijn topics.
Gr,
Sjaak
- Schmiedmann530
- Berichten: 406
- Lid geworden op: 23 nov 2012, 02:10
Re: Verhoogde accu ontlading
Hoi heb het zelfde probleem gehad, bij mij lag het aan de dynamo een veel voorkomend probleem volgens de revisibedrijf, schijnt een relais of iets dergelijks erin te zitten die na een bepaald tijd kappot gaat. dit kan je o.a weten door, heel vaak dat je accu leeg is, en soms dat hij tijdens het rijden uitvalt. ik had de eerste om de 2 dagen lege accu.voor de rest kunnen ze niets met de dynamo, alleen meten hoeveel volt hij aangeeft en via dit meten kan je er niet achterkomen of de relais nu wel of niet werkt, moet echt losgemaakt worden, had 2x mijn accu moeten vervangen en een nieuwe dynamo gekocht, nu zijn alle problemen verdwenen.
Re: Verhoogde accu ontlading
Wat je ook kan doen is het volgende:
Bypass stekker kopen bij de dealer en de MOST aansluiting op de Bluetooth module loskoppelen en doorlussen middels het stekkertje. Als je dan nog problemen hebt.. dan weet je zeker dat het niet aan de bluetooth ligt.
Bypass stekker kopen bij de dealer en de MOST aansluiting op de Bluetooth module loskoppelen en doorlussen middels het stekkertje. Als je dan nog problemen hebt.. dan weet je zeker dat het niet aan de bluetooth ligt.
BMW Blijf Maar Werken; maar dan is je geld goed besteedt!
Re: Verhoogde accu ontlading
uitlezen geeft dezelfde melding. melding komt en gaat soms maar 1 keer. dit geeft diverse 'vreemde' storingen in heel je elektra. Ligt dus inderdaad aan je dynamo regelaar....heb ik allemaal van horen zeggen.
Re: Verhoogde accu ontlading
Wat kost zo'n geintje denk je?superalio schreef:uitlezen geeft dezelfde melding. melding komt en gaat soms maar 1 keer. dit geeft diverse 'vreemde' storingen in heel je elektra. Ligt dus inderdaad aan je dynamo regelaar....heb ik allemaal van horen zeggen.
Gr,
Sjaak