wegvallen vermogen, motor slaat af.
wegvallen vermogen, motor slaat af.
Ik heb al enige tijd een probleem met me auto, maar kom er maar niet meer uit. ben bij de dealer geweest en die kon ook niet echt zeggen wat het probleem was.
Als de storing zich voor doet dan voel ik dat ik geen vermogen meer heb om door te rijden. Als ik dan stil ga staan dan zakt de toerental zo ver terug dat de moter uitvalt. Vervolgens als ik hem dan weer start schommelt het toerental rond de 500 toeren en de moter is behoorlijk aan het schokken. Als ik hem even laat lopen schiet hij weer terug naar normale toeren en kan ik weer verder rijden.
Als de storing voorkomt dan kan ik hem tijdens die rit nog wel een paar keer verwachten, maar als ik de auto weg zet en bijv. een dag later weer ga rijden is er niks aan de hand en kan ik misschien weer een paar honderd km rijden voor deze storing zich weer voor doet. ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb uitgelegd, en anders kan je het vragen hoor.
Het gaat hier om een 318ci automaat op lpg, maar ook op benzine heeft hij de storing.
Ik rij voornamelijk lange afstanden.
Ik hoop dat iemand een oplossing heeft hiervoor want ik word er helemaal gek van, vertrouwen van de auto is weg op dit moment.
m.v.g en alvast bedankt
Danny
Als de storing zich voor doet dan voel ik dat ik geen vermogen meer heb om door te rijden. Als ik dan stil ga staan dan zakt de toerental zo ver terug dat de moter uitvalt. Vervolgens als ik hem dan weer start schommelt het toerental rond de 500 toeren en de moter is behoorlijk aan het schokken. Als ik hem even laat lopen schiet hij weer terug naar normale toeren en kan ik weer verder rijden.
Als de storing voorkomt dan kan ik hem tijdens die rit nog wel een paar keer verwachten, maar als ik de auto weg zet en bijv. een dag later weer ga rijden is er niks aan de hand en kan ik misschien weer een paar honderd km rijden voor deze storing zich weer voor doet. ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb uitgelegd, en anders kan je het vragen hoor.
Het gaat hier om een 318ci automaat op lpg, maar ook op benzine heeft hij de storing.
Ik rij voornamelijk lange afstanden.
Ik hoop dat iemand een oplossing heeft hiervoor want ik word er helemaal gek van, vertrouwen van de auto is weg op dit moment.
m.v.g en alvast bedankt
Danny
Re: wegvallen vermogen, motor slaat af.
318ci?! Meer info aub wat voor motor type en hand of automaat?
Re: wegvallen vermogen, motor slaat af.
is een M43 en automaat
-
- Berichten: 3712
- Lid geworden op: 11 jan 2010, 18:23
- Contacteer:
Re: wegvallen vermogen, motor slaat af.
bij mij was het met ongeveer gelijke klachten de nokkenassensor
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem
Re: wegvallen vermogen, motor slaat af.
Wanneer doen de klachten zich voor, rijden op lgp of benzine??
Re: wegvallen vermogen, motor slaat af.
al uitgelezen op storingen?
Het enige verschil tussen mij en een krankzinnige, is dat ik niet krankzinnig ben...
Quintet-33 1.5(TI carbs)-Civic–Lancer-MX3 V6-Scorpio V6-Cosworth V6 -A6 V6-A4 1.6-V40 1.9D(chip)–Megane 1.9D(chip)-E46 330i (chip)-156SW1.9JTD(chip)-Chevy2.0TDCI(chip)
Quintet-33 1.5(TI carbs)-Civic–Lancer-MX3 V6-Scorpio V6-Cosworth V6 -A6 V6-A4 1.6-V40 1.9D(chip)–Megane 1.9D(chip)-E46 330i (chip)-156SW1.9JTD(chip)-Chevy2.0TDCI(chip)
Re: wegvallen vermogen, motor slaat af.
nevile: meestal rijd ik op lpg maar op benzine komen de klachten ook.
Hugo M: ja heb hem uitlaten lezen door de dealer en daar kwam uit dat de luchtmassameter kapot is maar die is laatst al vervangen. op aanraden van hun heb ik toen wat luchtslangen vervangen omdat daar haarscheurtjes in zaten, maar de storing blijft.
Ook was er een storing van de nokkenassensor, maar die hebben ze genegeerd. Is het mogelijk dat het dan toch de nokkenassensor is??
Hugo M: ja heb hem uitlaten lezen door de dealer en daar kwam uit dat de luchtmassameter kapot is maar die is laatst al vervangen. op aanraden van hun heb ik toen wat luchtslangen vervangen omdat daar haarscheurtjes in zaten, maar de storing blijft.
Ook was er een storing van de nokkenassensor, maar die hebben ze genegeerd. Is het mogelijk dat het dan toch de nokkenassensor is??
Re: wegvallen vermogen, motor slaat af.
Lees hem nog eens uit, zeer waarschijnlijk toch je nokkenassensor.
Re: wegvallen vermogen, motor slaat af.
Idd nokkenassensor,met uitlezen moet duidelijk worden welke nokkenassensor.
Re: wegvallen vermogen, motor slaat af.
zelfde gehad met mijn m54, was nokkenassensor idd
2005 BMW 330i e90 N52
1994 Mercedes E280 M104
Ex- 2001 BMW 330i e46 M54
1994 Mercedes E280 M104
Ex- 2001 BMW 330i e46 M54
Re: wegvallen vermogen, motor slaat af.
ik heb vanavond de computer even uitgelezen met bmw 1.4.0 maar daar kwam geen fout melding van de nokkenassensor in voor.
Het volgende kwam er uit:
Oxygen-sensor control, control limit
Catalytic-converter conversion
Signal, oxygen sensor after cat.conv.
Signal, hot-film air-mass flow sensor
Anti-tampering protection EWS 3.3
Betekent dit dat de nokkenassensor dan nog goed is, of geeft deze niet altijd een foutmelding.
Ik heb zelf het idee dat dit bijkomende storingen zijn?
Het volgende kwam er uit:
Oxygen-sensor control, control limit
Catalytic-converter conversion
Signal, oxygen sensor after cat.conv.
Signal, hot-film air-mass flow sensor
Anti-tampering protection EWS 3.3
Betekent dit dat de nokkenassensor dan nog goed is, of geeft deze niet altijd een foutmelding.
Ik heb zelf het idee dat dit bijkomende storingen zijn?
Re: wegvallen vermogen, motor slaat af.
heb je meldingen op je dashboard??
Re: wegvallen vermogen, motor slaat af.
ja, check engine light brand
Re: wegvallen vermogen, motor slaat af.
Wat kost het om dit te laten maken?
Is dit zelf te doen?
Is dit zelf te doen?
Re: wegvallen vermogen, motor slaat af.
Hey,
Een van je lamdasondes is kapot, waardoor je volgens mij een te arm mengsel hebt, en dat je daardoor dat horten en stoten krijgt.
Ik heb het bij mijn 328 ook eens aan de hand gehad, ik reed op een te rijk mengsel waardoor het verbruik hoger lag dan normaal.
Je hebt in totaal twee lamdasondes een in je spruitstuk (als ik het goed zeg), en een ergens onderaan bij de pijp die na het spruitstuk komt, voor deze moet je auto ff opeen brug.
Toen die van mij kapot was gaf hij aan de sonde op bank 1 deze zit in het (spruitstuk) die kan je zien zitten als je de kap open hebt en er recht voor staat aan de linkerzijde een beetje in het midden naast het blok.
de andere sonde op bank 2 is lastiger te doen omdat je er niet goed bij kunt.
Sowieso heb je speciaal gereedschap nodig 20 euro heb je zo een lamdasonde dop google maareens.
Als je motor lampje brandt dan is het altijd iets met je sonde, kijkmaar eens in je boekje onder het motorlampje, zie je dat het te maken heeft met uitstoot.
het vervangen is een kwestie van losdraaien, stekker loshalen en wisselen en eventueel bedrading even aanpassen, de sommige lamdasondes worden nl niet geleverd met stekker, dus de oude overzetten en dan weer monteren.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Oja als je nokkenas sensor nog niet stuk is geweest, zal deze ook wel een keer komen zwak bij de E46 zo ook de bobine, maar is allemaal te overzien, geen drama.
Succes!!
Een van je lamdasondes is kapot, waardoor je volgens mij een te arm mengsel hebt, en dat je daardoor dat horten en stoten krijgt.
Ik heb het bij mijn 328 ook eens aan de hand gehad, ik reed op een te rijk mengsel waardoor het verbruik hoger lag dan normaal.
Je hebt in totaal twee lamdasondes een in je spruitstuk (als ik het goed zeg), en een ergens onderaan bij de pijp die na het spruitstuk komt, voor deze moet je auto ff opeen brug.
Toen die van mij kapot was gaf hij aan de sonde op bank 1 deze zit in het (spruitstuk) die kan je zien zitten als je de kap open hebt en er recht voor staat aan de linkerzijde een beetje in het midden naast het blok.
de andere sonde op bank 2 is lastiger te doen omdat je er niet goed bij kunt.
Sowieso heb je speciaal gereedschap nodig 20 euro heb je zo een lamdasonde dop google maareens.
Als je motor lampje brandt dan is het altijd iets met je sonde, kijkmaar eens in je boekje onder het motorlampje, zie je dat het te maken heeft met uitstoot.
het vervangen is een kwestie van losdraaien, stekker loshalen en wisselen en eventueel bedrading even aanpassen, de sommige lamdasondes worden nl niet geleverd met stekker, dus de oude overzetten en dan weer monteren.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Oja als je nokkenas sensor nog niet stuk is geweest, zal deze ook wel een keer komen zwak bij de E46 zo ook de bobine, maar is allemaal te overzien, geen drama.
Succes!!
Laatst gewijzigd door neville op 28 nov 2012, 17:46, 1 keer totaal gewijzigd.