Airbox en einddemper
Airbox en einddemper
Ik zou graag info willen hebben over een airbox en een einddemper.
Welke zijn aan te raden of juist niet.
Goede prijs kwaliteit en waar kun je het eventueel het beste aanschaffen.
Is het zelf te monteren?
Gebruikt is ook een optie.
Groet Stef
Welke zijn aan te raden of juist niet.
Goede prijs kwaliteit en waar kun je het eventueel het beste aanschaffen.
Is het zelf te monteren?
Gebruikt is ook een optie.
Groet Stef
ONE LIFE, LIVE IT ///M
Re: Airbox en einddemper
Einddemper is simpel, gewoon een Eisenmann eronder.
Airbox ben ik ook lang mee bezig geweest maar heb er vanaf gezien destijds.
Als je een goede airbox wil monteren moet je hem namelijk op een testbank af laten stellen met Alfa-N software en al met al ben je dan echt ontzettend veel geld kwijt.
Airbox ben ik ook lang mee bezig geweest maar heb er vanaf gezien destijds.
Als je een goede airbox wil monteren moet je hem namelijk op een testbank af laten stellen met Alfa-N software en al met al ben je dan echt ontzettend veel geld kwijt.
F31 340i M-Sport SHOWROOM
Bmw geschiedenis : E36 325i '93 / E30 327i Touring '90 / E21 323i '79 / E36 328i Cabrio '98 / E46 330i Touring '03 / E30 327i M-Tech2 Racer '89 / E46 M3 '02 / E30 327i '86 / E61 530i '08 / E46 M3 '04 / F31 340i Edition M-Sport
Bmw geschiedenis : E36 325i '93 / E30 327i Touring '90 / E21 323i '79 / E36 328i Cabrio '98 / E46 330i Touring '03 / E30 327i M-Tech2 Racer '89 / E46 M3 '02 / E30 327i '86 / E61 530i '08 / E46 M3 '04 / F31 340i Edition M-Sport
Re: Airbox en einddemper
Je hebt ook airboxen waar de LMM in kan maar eigenlijk moet dan nog op de testbank. Informeer eens bij Paul Vlasblom, die verkoopt ze wel en is betrouwbaar.
Re: Airbox en einddemper
Die zijn er wel, maar dan heeft het allemaal wel wat minder zin wbt vermogenstoename, en er zijn ook veel slechte airboxen te koop.
Ik wou destijds een orginele CSL airbox met Alfa-N softare.
Echter zou ik dan ergens tussen de €5000-€6000 kwijt zijn en dat was mij echt veel te gek.
Voor € 7000,- heb je een 500pk ESS compressorkit erop zitten, dat zou ik dan nog veel liever doen voor dat geld.
Bekende van me heeft dat gedaan. Wat een geluid zit er in die M3, niet normaal.
En lopen als een malle, maar wel betrouwbaar. Hij rijdt er al 2 jaar dagelijks mee zonder enig probleem.
Ik wou destijds een orginele CSL airbox met Alfa-N softare.
Echter zou ik dan ergens tussen de €5000-€6000 kwijt zijn en dat was mij echt veel te gek.
Voor € 7000,- heb je een 500pk ESS compressorkit erop zitten, dat zou ik dan nog veel liever doen voor dat geld.
Bekende van me heeft dat gedaan. Wat een geluid zit er in die M3, niet normaal.
En lopen als een malle, maar wel betrouwbaar. Hij rijdt er al 2 jaar dagelijks mee zonder enig probleem.
F31 340i M-Sport SHOWROOM
Bmw geschiedenis : E36 325i '93 / E30 327i Touring '90 / E21 323i '79 / E36 328i Cabrio '98 / E46 330i Touring '03 / E30 327i M-Tech2 Racer '89 / E46 M3 '02 / E30 327i '86 / E61 530i '08 / E46 M3 '04 / F31 340i Edition M-Sport
Bmw geschiedenis : E36 325i '93 / E30 327i Touring '90 / E21 323i '79 / E36 328i Cabrio '98 / E46 330i Touring '03 / E30 327i M-Tech2 Racer '89 / E46 M3 '02 / E30 327i '86 / E61 530i '08 / E46 M3 '04 / F31 340i Edition M-Sport
Re: Airbox en einddemper
Zo te horen is een airbox nog niet zo simpel. Een hoop geld voor slechts weinig pk's. Nou is het me vooral te doen om het geluid dus dan is het helemaal veel geluid.
Waar zou ik het beste een Eisenmann kunnen kopen en laten monteren?
Waar zou ik het beste een Eisenmann kunnen kopen en laten monteren?
ONE LIFE, LIVE IT ///M
Re: Airbox en einddemper
Eronder hangen kan je zelf in principe en anders kan iedere garage dit wel, is niet moeilijk.
Geen idee waar je woont, maar ik weet evt wel een garage omgeving Deurne Brabant die deze uitlaten kan bestellen en ook monteren als je het niet zelf wil doen.
Maar pas op, het zijn wel dure uitaten. Ik weet het niet precies maar ik meen me te herinneren dat een nieuwe uitlaat rond de € 1300,- kost voor een M3.
Maar wat mij betreft is het dat dubbel en dwars waard. Je hebt echt een heel andere auto ineens.
Vorig jaar heb ik voor de verkoop van mijn M3 de Eisenmann eronderuit gehaald en de originele uitlaat weer gemonteerd.
Ik vond er niets meer aan, de beleving was gewoon weg. Het lijkt ineens allemaal heel erg tam na 3 jaar met Eisenmann te hebben gestuurd.
Geen idee waar je woont, maar ik weet evt wel een garage omgeving Deurne Brabant die deze uitlaten kan bestellen en ook monteren als je het niet zelf wil doen.
Maar pas op, het zijn wel dure uitaten. Ik weet het niet precies maar ik meen me te herinneren dat een nieuwe uitlaat rond de € 1300,- kost voor een M3.
Maar wat mij betreft is het dat dubbel en dwars waard. Je hebt echt een heel andere auto ineens.
Vorig jaar heb ik voor de verkoop van mijn M3 de Eisenmann eronderuit gehaald en de originele uitlaat weer gemonteerd.
Ik vond er niets meer aan, de beleving was gewoon weg. Het lijkt ineens allemaal heel erg tam na 3 jaar met Eisenmann te hebben gestuurd.
F31 340i M-Sport SHOWROOM
Bmw geschiedenis : E36 325i '93 / E30 327i Touring '90 / E21 323i '79 / E36 328i Cabrio '98 / E46 330i Touring '03 / E30 327i M-Tech2 Racer '89 / E46 M3 '02 / E30 327i '86 / E61 530i '08 / E46 M3 '04 / F31 340i Edition M-Sport
Bmw geschiedenis : E36 325i '93 / E30 327i Touring '90 / E21 323i '79 / E36 328i Cabrio '98 / E46 330i Touring '03 / E30 327i M-Tech2 Racer '89 / E46 M3 '02 / E30 327i '86 / E61 530i '08 / E46 M3 '04 / F31 340i Edition M-Sport
Re: Airbox en einddemper
Ik kom uit Woerden. Weet jij daar toevallig een adres in de buurt?
ONE LIFE, LIVE IT ///M
Re: Airbox en einddemper
Zou het zo niet echt weten.
Waarschijnlijk kan wheelsonline in Sliedrecht je er wel aan helpen, maar er zullen vast meer bedrijven in die regio zijn die dit kunnen.
Waarschijnlijk kan wheelsonline in Sliedrecht je er wel aan helpen, maar er zullen vast meer bedrijven in die regio zijn die dit kunnen.
F31 340i M-Sport SHOWROOM
Bmw geschiedenis : E36 325i '93 / E30 327i Touring '90 / E21 323i '79 / E36 328i Cabrio '98 / E46 330i Touring '03 / E30 327i M-Tech2 Racer '89 / E46 M3 '02 / E30 327i '86 / E61 530i '08 / E46 M3 '04 / F31 340i Edition M-Sport
Bmw geschiedenis : E36 325i '93 / E30 327i Touring '90 / E21 323i '79 / E36 328i Cabrio '98 / E46 330i Touring '03 / E30 327i M-Tech2 Racer '89 / E46 M3 '02 / E30 327i '86 / E61 530i '08 / E46 M3 '04 / F31 340i Edition M-Sport
Re: Airbox en einddemper
uitlaten voor de M3, in mijn belevenis geen eisenmann vind ik zwz al te tam, supersprint race of een kreissieg vind ik (kreissieg is 5000+$ maargoed)
For Speed Add Lightness
Voor meer updates volg mijn instagram: DutchHPFM3
Voor meer updates volg mijn instagram: DutchHPFM3
Re: Airbox en einddemper
damn, en dan vind ik het standaard geluid al super uit de M3. binnenkort dan maar eens gaan rondkijken voor een Eisenmann demper.Martijn. schreef:Vorig jaar heb ik voor de verkoop van mijn M3 de Eisenmann eronderuit gehaald en de originele uitlaat weer gemonteerd.
Ik vond er niets meer aan, de beleving was gewoon weg. Het lijkt ineens allemaal heel erg tam na 3 jaar met Eisenmann te hebben gestuurd.
2010 ///M6 V10 Competition Edition nr.54/63 (current)
2006 ///M6 V10 Sapphire Black (ex.)
2005 ///M6 V10 Silverstone II (ex.)
2001 ///M3 Topas Blue (ex.)
2006 ///M6 V10 Sapphire Black (ex.)
2005 ///M6 V10 Silverstone II (ex.)
2001 ///M3 Topas Blue (ex.)
Re: Airbox en einddemper
Die uitlaten die E36racer beschrijft maken echt nog VEEL meer herrie als een Eisenmann idd.
Maar in mijn ogen is dat ook echt HERRIE en geen mooi geluid meer, maar iedereen zijn persoonlijke mening wat dat betreft.
Een Eisenmann heeft gewoon een hele mooie diepe sound en het typische blikkerige geluid bij flink gas geven blijft gewoon behouden. Maar het is ook echt een heel behoorlijk verschil in geluid tov de originele uitlaat.
Als je heel rustig 's ochtends thuis weg wil rijden en de buurt mag het niet horen dan moet je ook geen Eisenmann hebben, want hij is echt heel duidelijk aanwezig, ook bij rustig rijden.
Als ik ooit weer een M3 zou kopen dan was het 1e wat ik kocht een Eisenmann.
Daarna een KW Schroefset en CSL's !!
Maar in mijn ogen is dat ook echt HERRIE en geen mooi geluid meer, maar iedereen zijn persoonlijke mening wat dat betreft.
Een Eisenmann heeft gewoon een hele mooie diepe sound en het typische blikkerige geluid bij flink gas geven blijft gewoon behouden. Maar het is ook echt een heel behoorlijk verschil in geluid tov de originele uitlaat.
Als je heel rustig 's ochtends thuis weg wil rijden en de buurt mag het niet horen dan moet je ook geen Eisenmann hebben, want hij is echt heel duidelijk aanwezig, ook bij rustig rijden.
Als ik ooit weer een M3 zou kopen dan was het 1e wat ik kocht een Eisenmann.
Daarna een KW Schroefset en CSL's !!
F31 340i M-Sport SHOWROOM
Bmw geschiedenis : E36 325i '93 / E30 327i Touring '90 / E21 323i '79 / E36 328i Cabrio '98 / E46 330i Touring '03 / E30 327i M-Tech2 Racer '89 / E46 M3 '02 / E30 327i '86 / E61 530i '08 / E46 M3 '04 / F31 340i Edition M-Sport
Bmw geschiedenis : E36 325i '93 / E30 327i Touring '90 / E21 323i '79 / E36 328i Cabrio '98 / E46 330i Touring '03 / E30 327i M-Tech2 Racer '89 / E46 M3 '02 / E30 327i '86 / E61 530i '08 / E46 M3 '04 / F31 340i Edition M-Sport
Re: Airbox en einddemper
Tja herrie, ieder zo zijn smaak,
Als ik echt geld stuk zou kunnen slaan erop zou ik de kreissieg kopen, soundclip:
Helaas kan ik dat niet, waarschijnlijk komt er vanaf volgende week ongeveer een supersprint race lightweight uitlaat er onder:
uiteindelijk wil ik voor het volgende gaan dan:
schijnt met standaard midpipes te zijn en met ebay headers er onder...
Als ik echt geld stuk zou kunnen slaan erop zou ik de kreissieg kopen, soundclip:
Helaas kan ik dat niet, waarschijnlijk komt er vanaf volgende week ongeveer een supersprint race lightweight uitlaat er onder:
uiteindelijk wil ik voor het volgende gaan dan:
schijnt met standaard midpipes te zijn en met ebay headers er onder...
For Speed Add Lightness
Voor meer updates volg mijn instagram: DutchHPFM3
Voor meer updates volg mijn instagram: DutchHPFM3
Re: Airbox en einddemper
Dit zijn 2 filmpjes met Eisenmann eindemper.
Laatst gewijzigd door Martijn. op 15 dec 2012, 08:29, 2 keer totaal gewijzigd.
F31 340i M-Sport SHOWROOM
Bmw geschiedenis : E36 325i '93 / E30 327i Touring '90 / E21 323i '79 / E36 328i Cabrio '98 / E46 330i Touring '03 / E30 327i M-Tech2 Racer '89 / E46 M3 '02 / E30 327i '86 / E61 530i '08 / E46 M3 '04 / F31 340i Edition M-Sport
Bmw geschiedenis : E36 325i '93 / E30 327i Touring '90 / E21 323i '79 / E36 328i Cabrio '98 / E46 330i Touring '03 / E30 327i M-Tech2 Racer '89 / E46 M3 '02 / E30 327i '86 / E61 530i '08 / E46 M3 '04 / F31 340i Edition M-Sport
Re: Airbox en einddemper
damn, en dan vind ik het standaard geluid al super uit de M3. binnenkort dan maar eens gaan rondkijken voor een Eisenmann demper.[/quote]
Volgens mij zie ik hier een groupbuy aankomen?
Ik zie dat je je Topasz blauwe cabrio nog steeds rijdt.
Ik heb nog proef gereden in jouw wagen. Je zou toch naar Zuid Amerika gaan voor Heineken?
Volgens mij zie ik hier een groupbuy aankomen?
Ik zie dat je je Topasz blauwe cabrio nog steeds rijdt.
Ik heb nog proef gereden in jouw wagen. Je zou toch naar Zuid Amerika gaan voor Heineken?
ONE LIFE, LIVE IT ///M
Re: Airbox en einddemper
Paar maanden geleden mijn Eisenmann los verkocht.
Jammer, was leuk geweest als ik iemand hier op het forum er blij mee had kunnen maken.
Ze zijn bijna niet 2e hands te vinden en nieuw erg duur.
Maar wel echt de moeite waard vind ik.
Jammer, was leuk geweest als ik iemand hier op het forum er blij mee had kunnen maken.
Ze zijn bijna niet 2e hands te vinden en nieuw erg duur.
Maar wel echt de moeite waard vind ik.
F31 340i M-Sport SHOWROOM
Bmw geschiedenis : E36 325i '93 / E30 327i Touring '90 / E21 323i '79 / E36 328i Cabrio '98 / E46 330i Touring '03 / E30 327i M-Tech2 Racer '89 / E46 M3 '02 / E30 327i '86 / E61 530i '08 / E46 M3 '04 / F31 340i Edition M-Sport
Bmw geschiedenis : E36 325i '93 / E30 327i Touring '90 / E21 323i '79 / E36 328i Cabrio '98 / E46 330i Touring '03 / E30 327i M-Tech2 Racer '89 / E46 M3 '02 / E30 327i '86 / E61 530i '08 / E46 M3 '04 / F31 340i Edition M-Sport