328i Touring (verschillen met coupe/sedan)

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
gta'er

328i Touring (verschillen met coupe/sedan)

Bericht door gta'er » 26 nov 2012, 19:40

Heren even een vraagje,

Aangezien we dit jaar de touring willen gaan strippen wilde ik weten of de stoelen, deur panelen, hemel, matten enz nog verschil in zit of zijn die allemaal gelijk? Verder neem ik aan dat de koplampen en velgen exact hetzelfde zijn. Achter bumper ook, of niet?

Oh ja met de Touring kun je daar gewoon dezelfde spullen voor kopen als voor de sedan (vering dempers stabi's enz?) Wielbasis is exact hetzelfde, en 45 KG zal de vering qua gewicht ook wel hetzelfde zijn.

Groet olivier

AtteTjaPNurD

Re: 328i Touring (verschillen met coupe/sedan)

Bericht door AtteTjaPNurD » 26 nov 2012, 21:20

Stoelen zijn hetzelfde, achterbank is ook hetzelfde, deurpanelen voor ook achter helaas niet, passen wel op een sedan maar komen net een stukje korter uit! ziet er overigens niet heel veell van. koplampen zullen ook gewoon passen en velgen zowieso ;)

op derest durf ik zo geen antwoord te geven :P
maar hoop je tog een beetje geholpen te hebben

Beens1

Bericht door Beens1 » 26 nov 2012, 23:59

Voorstoelen zijn hetzelfde. Achterbank zowel zitting als rugleuning niet! Achterdeurpanelen ook niet.
Hemel is ook niet hetzelfde (van de touring is die langer :) ), maar vloertapijt is wel hetzelfde, evenals de matten.
Voorbumper, lampen, motorkap, zijschermen zijn hetzelfde.
Onderstel is verschillend. Veren van een touring zijn zowiezo niet compartibel met een sedan. Ik meen wel met een cabrio.
Dempers maakt volgens mij niet veel, hooguit dat op een touring soms versterkte dempers zitten. Stabi's weet ik niet.

Let wel op:
Tussen coupé en sedan/touring/compact zit er verschil in motorkap, zijschermen en knipperlichten!
Die van de coupé is de neus langer en de knipperlichten zijn iets schuiner.

gta'er

Bericht door gta'er » 29 nov 2012, 09:40

Bedankt heren, toch nog wat verschillen die je bijna niet ziet!

Dcreator

Bericht door Dcreator » 30 nov 2012, 00:35

twijfel je over bepaalde onderdelen, realOEM.com gewoon even de artikelnummers vergelijken, en je weet zo of het overeenkomt of niet! :duim:

trouwens, de koplampen van een Compact zijn ook anders!!

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Techniek”