wegvallen vermogen, motor slaat af.
Re: wegvallen vermogen, motor slaat af.
Kosten kunnen uiteen lopen, maar een beetje handige monteur kan dit binnen een uur geregeld hebben, dus uurloon en onderdeel.
kijk gewoon bij meerdere garagebedrijven.
Groetjes Neville.
kijk gewoon bij meerdere garagebedrijven.
Groetjes Neville.
Toch wel vreemd dat hij de vorige keer deze storing niet aan gaf.
zal de sondes is vervangen en de nokkenassensor dan maar voor de zekerheid en kijken hoe het dan verloopt.
zal de sondes is vervangen en de nokkenassensor dan maar voor de zekerheid en kijken hoe het dan verloopt.
Ja, auto's he, maar begin nou eerst met je sondes, en dan alleen diegene die stuk is, als je sensor niet stuk is zou ik hem ook niet vervangen.
Succes, en laat even weten hoe het gelopen is.
Groetjes Neville
Succes, en laat even weten hoe het gelopen is.
Groetjes Neville
kan jij hier uit opmaken welke er kapot is? of kan ik de sondes nog doormeten?
Omdat het erop lijkt dat je een te arm mengsel hebt vermoedt ik die sonde die je niet kan zien, dus de sonde op de bank 2.
Maar de garage kan hem uitlezen en kan dan zo aangeven welke het is.
Bij mij was het de sonde op bank 1 en ik reed opeen te rijk mengsel.
Maar de garage kan hem uitlezen en kan dan zo aangeven welke het is.
Bij mij was het de sonde op bank 1 en ik reed opeen te rijk mengsel.
Verholpen??
Lijkt mij dat je LMM niet goed werkt, waardoor de compter fout signaal krijgt en het mengsel niet meer juist gemengd kan worden. (regellimiet overschreden bij de regel-(pre)lambdasonde en daardoor een te slechte uitlaatgaswaardemeting door de post-lambdasonde.)
de lambdasonde voor je kat is de regelsonde.
Na je kat zorgt alleen voor meting en laat je storingslampje branden als een bepaald limiet overschreden is.
als je er 1 gaat vervangen moet je de regelsonde vervangen.
LMM meter wel origineel of Bosch, of zo'n ebay geval?
de lambdasonde voor je kat is de regelsonde.
Na je kat zorgt alleen voor meting en laat je storingslampje branden als een bepaald limiet overschreden is.
als je er 1 gaat vervangen moet je de regelsonde vervangen.
LMM meter wel origineel of Bosch, of zo'n ebay geval?
Het enige verschil tussen mij en een krankzinnige, is dat ik niet krankzinnig ben...
Quintet-33 1.5(TI carbs)-Civic–Lancer-MX3 V6-Scorpio V6-Cosworth V6 -A6 V6-A4 1.6-V40 1.9D(chip)–Megane 1.9D(chip)-E46 330i (chip)-156SW1.9JTD(chip)-Chevy2.0TDCI(chip)
Quintet-33 1.5(TI carbs)-Civic–Lancer-MX3 V6-Scorpio V6-Cosworth V6 -A6 V6-A4 1.6-V40 1.9D(chip)–Megane 1.9D(chip)-E46 330i (chip)-156SW1.9JTD(chip)-Chevy2.0TDCI(chip)
MM lampje dat aan gaat betekend niet direct een kapotte lambda, kan ook een fout aan de inlaat zijde vd motor zijn. Ik zelf heb een soortgelijk probleem gehad met mijn 328. Bleek dat ik een paar vacuüm lekken had, waarvan 1 de grote boosdoener en 2 ingescheurde slangetjes. Meteen alles vervangen.
Al eens je olie vuldop los gehaald als de motor stationair loopt? Wanneer je géén vacuüm lek hebt moet de motor nu anders gaan lopen. Blijft de motor gelijk lopen grote kans dat je een vacuüm lek hebt. Zoek dan verder door remmenreiniger om en onder het inlaatspruitstuk te spuiten en luister of de motor meer toeren gaat maken. Zo ja, heb je zeker een lekkage.
Enne,,, bank 1 en 2 zijn bij de 6 pitters cilinder 1-3 (bank 1) en 4-6 (bank 2). Gaat hier om een 318. Geen idee of deze überhaupt 2 lambdas hebben.
Al eens je olie vuldop los gehaald als de motor stationair loopt? Wanneer je géén vacuüm lek hebt moet de motor nu anders gaan lopen. Blijft de motor gelijk lopen grote kans dat je een vacuüm lek hebt. Zoek dan verder door remmenreiniger om en onder het inlaatspruitstuk te spuiten en luister of de motor meer toeren gaat maken. Zo ja, heb je zeker een lekkage.
Enne,,, bank 1 en 2 zijn bij de 6 pitters cilinder 1-3 (bank 1) en 4-6 (bank 2). Gaat hier om een 318. Geen idee of deze überhaupt 2 lambdas hebben.
Ik ga het zaterdag vervangen en dan kijken of het verholpen is.
De LMM is vorig jaar al vervangen door een orginele dus het lijkt me stug dat deze weer kapot is.
De 318 heeft wel 2 lambda sondes 1 voor en 1 na de kat. Heb ze nu al allebei klaar liggen.
Ik zal het ook meteen eens kijken of er nog meer vacuumslangen lek zijn want er zijn er al een aantal vervangen.
Het testen met remmenreiniger kon ik nog niet, bedankt voor de tip.
De LMM is vorig jaar al vervangen door een orginele dus het lijkt me stug dat deze weer kapot is.
De 318 heeft wel 2 lambda sondes 1 voor en 1 na de kat. Heb ze nu al allebei klaar liggen.
Ik zal het ook meteen eens kijken of er nog meer vacuumslangen lek zijn want er zijn er al een aantal vervangen.
Het testen met remmenreiniger kon ik nog niet, bedankt voor de tip.
even een update.
Ik heb de nokkenassensor vervangen en het leek er op dat de storing weg was, maar vanavond kwam de storing toch weer terug. Alleen is er nu geen mm lampje meer dat gaat branden.
Verder is er geen vacuum lek. heb de olie dop los gehad en de motor ging heel slecht lopen. dus dat moet goed zijn dan.
Van de week maar de lambdasonde vervangen, die heb ik vorige week nog niet binnen gekregen.
Ik heb de nokkenassensor vervangen en het leek er op dat de storing weg was, maar vanavond kwam de storing toch weer terug. Alleen is er nu geen mm lampje meer dat gaat branden.
Verder is er geen vacuum lek. heb de olie dop los gehad en de motor ging heel slecht lopen. dus dat moet goed zijn dan.
Van de week maar de lambdasonde vervangen, die heb ik vorige week nog niet binnen gekregen.
Dat is voor een dealer diep triest te noemen.DannyW85 schreef:Ik heb al enige tijd een probleem met me auto, maar kom er maar niet meer uit. ben bij de dealer geweest en die kon ook niet echt zeggen wat het probleem was.
Hoop maar voor je dat een wisseling van lambda sondes enig verschil gaat uitmaken. Hij draait slecht stationair. Een defecte lambda sonde (ik heb het zelf gehad) had bij mij geen enkele invloed op het stationaire draaien. Die draaide stationair perfect. Hij regelde helemaal niet meer, dat was te zien op de apparatuur. Sterker nog, de APK garagist plaatste daarna de verkeerde lambda sonde en toen werd een hele hoop merkbaar, waaronder het verbruik. Dat schoot omhoog en kon het duidelijk zien op de economy meter. Daarop heb ik de garagist verzocht de enig juiste lambda te plaatsen. Geen aftermarket ding of zo. Auto draaide na het plaatsen van de juiste weer als vanouds; de regeling werkte weer (duidelijk te zien) maar de lambda waarde aan het 4 gas test apparaat was nog steeds niet binnen de perken. Een miniscuul gat boven de uitlaatdemper was de veroorzaker van het steeds mislukken van de 4 gas meting (valse lucht). Snel een nieuwe Novus uitlaat in 2x76mm DTM style eronder gezet en alles was perfect in orde (als nieuw). Draait als een zonnetje. Ik en de garagist waren trouwens zeer positief over de Novus te spreken. Voor 208 Euro een sportuitlaat thuis met een zeer goede pasvorm.
Ik zou je adviseren je uitlaatsysteem na te kijken op een lekkage. En ik hoop niet dat je koppakking ernaast ligt.
Dat lamda's een slechte verbranding registreren is een feit. Zeker kunnen ze defect zijn, maar dat heb je nog niet geconstateerd. Dat is namelijk met uitleesapparatuur te zien bij het draaien of de regeling werkt.
Met een defecte koppakking; slechte verbranding, geen vermogen. Zeker als de LMM al vervangen is, hoop ik niet dat je hier tegenaan hikt.
E36 320i Coupé 1994 verkocht
News from the new owner: the car is a total loss after a crash 

Hoe is het nou afgelopen.
Is wel goed om te weten voor mogelijk anderen die het zelfde probleem aan het handje hebben.
Groet Neville
Is wel goed om te weten voor mogelijk anderen die het zelfde probleem aan het handje hebben.
Groet Neville
Ik heb hem vorige week toch maar weggebracht naar de garage (niet naar de dealer) Was er ondertussen wel klaar mee, had zelf al een hoop geprobeerd maar mocht allemaal niet helpen.
Gister de auto terug gekregen en hij rijdt weer goed. Het was toch de luchtmassameter die weer kapot was :S wel vreemd dat deze zo snel kapot is gegaan.
Nog bedankt voor alle tips.
GR
Gister de auto terug gekregen en hij rijdt weer goed. Het was toch de luchtmassameter die weer kapot was :S wel vreemd dat deze zo snel kapot is gegaan.
Nog bedankt voor alle tips.
GR