Vacuum slang lucht m44

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Gebruikersavatar
Pater429
Berichten: 141
Lid geworden op: 17 sep 2011, 10:26

Vacuum slang lucht m44

Bericht door Pater429 » 05 dec 2012, 16:15

Hallo

ik heb bij een koude start een stationair probleem als ik beetje gas geef dan valt de motor uit
ik had het opgelost door hem wat hoger stationair te laten lopen...
Maar hij begint zwaarder te zuipen nu dus ik ben even wat aan het testen.
Afbeelding
Ik heb deze slang verwijdert en stationair weer op normaal gezet, en wat blijkt hij loopt nu
normaal.
Kan iemand mij dit verklaren?
Wat moet ik nu doen?

Mvg Peter.

Gebruikersavatar
Ramon 325 Vanos
Berichten: 2277
Lid geworden op: 04 jul 2011, 18:59
Locatie: Sint Joost

Re: Vacuum slang lucht m44

Bericht door Ramon 325 Vanos » 05 dec 2012, 19:54

Dat slangtje is is vogens mij vacum.
Van het inlaat spruitstuk naar de benzine druk regelaar.
Maar kan je er wel mee rijden dan als die eraf is?
Want volgens mij krijgt hij met te veel gas weer te min benzine

Gebruikersavatar
Pater429
Berichten: 141
Lid geworden op: 17 sep 2011, 10:26

Re: Vacuum slang lucht m44

Bericht door Pater429 » 05 dec 2012, 19:59

ja met deze slang er af rijd die eigenlijk zonder problemen, als ik hem er weer opzet dan moet ik de stationair schroef weer heel hoog zetten.

Gebruikersavatar
Pater429
Berichten: 141
Lid geworden op: 17 sep 2011, 10:26

Re: Vacuum slang lucht m44

Bericht door Pater429 » 05 dec 2012, 22:27

vandaag maar even nieuw slangetje proberen.

Gebruikersavatar
bimmer-jeroen
Berichten: 569
Lid geworden op: 06 jul 2010, 17:57
Locatie: Brucht

Re: Vacuum slang lucht m44

Bericht door bimmer-jeroen » 08 dec 2012, 20:27

@ 325 ramon vanos:
Lijkt me juist niet, stationair heb je maximaal onderdruk en dus ook je brandstof retour klepje maximaal open, ga je gas geven valt vaccuum weg, en gaat je retour klepje dichter zitten, en krijg je hoger brandstof druk..

Tip, als je het `dopje` iets verder induwd/indeukt kun je hogere brandstof drukken bereiken.. Heb ooit eens gehoord van een pro bmw tuner dat dit onder de low budget tuning valt.. maar toch wel degelijk invloed heeft.

@Pater429:
Waar heb je op je IS die stationair schroef dan?
Wordt bij mij door m`n stationair regeling op gasklephuis geregeld.. (of heb je er carb`s op gebouwd :)
e36, 318IS M44 sedan, Montreal blauw, Bilstein B12 Pro kit. LPG G3, (individual uitvoering)

Gebruikersavatar
Pater429
Berichten: 141
Lid geworden op: 17 sep 2011, 10:26

Re: Vacuum slang lucht m44

Bericht door Pater429 » 18 dec 2012, 01:56

Mijn stationair schroef zit waar die pijl op het foto heen wijst net buiten beeld.
1200 toeren, maar wil hem nu op 1100 toeren houden of zo rond de 900.. weet nog niet
Ik heb een nieuwe slangetje er op zitten maar dat helpt niet, sorry was dit helemaal vergeten.
Maar als ik hem er af laat dan ruik ik wel benzine dus ik ga een T splitsing er op zetten, 1 naar de
injectie of wat dat ook mogezijn, de andere naar de lucht filter, lijkt wel een mini turbo zoveel lucht dat die daar
weg trekt.
ik heb nog geen geld om het anders op te lossen, het is niet anders.
Nu snap ik ook waarom dat rubber wel eens kapot gaat bij de inlaat.
Carburateur in de plaats van injectie?...wist niet dat het mogelijk was.

gr peter

Gebruikersavatar
Pater429
Berichten: 141
Lid geworden op: 17 sep 2011, 10:26

Re: Vacuum slang lucht m44

Bericht door Pater429 » 19 dec 2012, 17:54

Ik lees dat je een 318IS sedan hebt, is dat een class II? of heb je zelf die m44 er in gebouwd?
En individuele gas huis kleppen? op een lpg?:P klinkt interessant moet vast een heel gedoe zijn geweest...

Gebruikersavatar
Pater429
Berichten: 141
Lid geworden op: 17 sep 2011, 10:26

Re: Vacuum slang lucht m44

Bericht door Pater429 » 21 dec 2012, 21:08

Ik heb net een paar dagen zonder vacuum slang gereden, en even flink gas gegeven, tot van middag ik nog een keer flink gas gaf en in eens had ik geen power meer, met een strompelende motor ben ik thuis gekomen waar ik de slang weer heb gemonteerd, en nu doet die het weer normaal, met slang er op.
Alles werkt weer zoals het hoort...

mvg

Gebruikersavatar
Ramon 325 Vanos
Berichten: 2277
Lid geworden op: 04 jul 2011, 18:59
Locatie: Sint Joost

Re: Vacuum slang lucht m44

Bericht door Ramon 325 Vanos » 25 dec 2012, 20:11

Wel een raar probleem wat je met je wage hebt

Gebruikersavatar
Pater429
Berichten: 141
Lid geworden op: 17 sep 2011, 10:26

Re: Vacuum slang lucht m44

Bericht door Pater429 » 26 dec 2012, 14:01

Ja ik heb al gevonden, het is bij de injectie, een rubber of een seal dat moet vervangen worden.
dat slangetje zit er ook aanvast. deze was verstopt, nadat die even hoeste was alles goed.
Maar 2 dagen later was het weer fout, toen heb ik nog eens naar gekeken, en de schroeven iets strakker aangedraaid, nou loopt die echt perfect...900 toeren stationair, en gewoon in de 3 gas los dan 29 km per uur, hij heeft ook in eens weer meer power...

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Techniek”