Welke accu?
Welke accu?
Ik heb heel af en toe wat start problemen. Bij het nameten bleek dat de accu net niet genoeg stroom had om te starten. Start hulp erbij en ik kan weer starten. En nu met koude weer is het vaker. Dus heb zo'n idee dat mijn accu wel eens aan zijn einde zit.
Daarom wil ik een nieuwe accu gaan kopen. Voor mijn auto kwam ik hier uit:
http://www.accudienst.nl/accu/auto-accu ... ouring-2.0
Maar welke accu raden jullie aan? En welke juist niet?
Daarom wil ik een nieuwe accu gaan kopen. Voor mijn auto kwam ik hier uit:
http://www.accudienst.nl/accu/auto-accu ... ouring-2.0
Maar welke accu raden jullie aan? En welke juist niet?
Re: Welke accu?
Ik heb voor mijn vorige auto een accu bij de cranenbroek gehaald
6 tientjes had ik 72 ampere accu.... zal uiteraard niet van dezelfde kwaliteit zijn als een varta oid maar daar is de prijs ook naar.... Ik heb er toen voor gekozen omdat ik wist dat ik de auto binnen een jaar weg ging doen
6 tientjes had ik 72 ampere accu.... zal uiteraard niet van dezelfde kwaliteit zijn als een varta oid maar daar is de prijs ook naar.... Ik heb er toen voor gekozen omdat ik wist dat ik de auto binnen een jaar weg ging doen
Geld moet rollen, en wat rolt er nu beter dan een BMW?
Twee belangrijke zaken zijn de afmetingen en het aantal Ah wat de accu aan kan. Minder Ah als standaard valt zowieso af minimaal gelijk of meer. Hoe hoger het aantal Ah hoe makkelijker en langer de accu zijn kracht afgeeft en is soms gewenst bijvoorbeeld tijdens vaak starten bij vriesweer.
Als ik jou link bekijk dan zou ik voor de Varta gaan gezien het verwaarloosbare prijsverschil. Heb zelf een Exide in m'n oldtimer maar dat houd niet echt over imo.
Zou zeker even informeren bij de plaatselijke automaterialen zaak, zijn soms toch goedkoper dan een webshop is mijn ervaring.
Als ik jou link bekijk dan zou ik voor de Varta gaan gezien het verwaarloosbare prijsverschil. Heb zelf een Exide in m'n oldtimer maar dat houd niet echt over imo.
Zou zeker even informeren bij de plaatselijke automaterialen zaak, zijn soms toch goedkoper dan een webshop is mijn ervaring.
KONI FSD + EIBACH PRO-KIT + LPI = SUPER
wauw dit zijn inderdaad handige adviezen! Iemand een goed adres in Amsterdam?
check ebay.de (duitsland) ook even! heb ik zeer goede ervaringen mee zeker als je direct wat meer onderdelen besteld zoals filtertjes e.d. dan bespaar je flink en zijn de verzendkosten het ook waard.
Geld moet rollen, en wat rolt er nu beter dan een BMW?
en IK zou lekker een originele BMW accu plaatsen,daar heb IK dus de beste ervaring mee
Ik weet niet wat voor merk origineel is ,want BMW maak natuurlijk geen eigen accu's,
maar in mijn vorige e39-528i heb ik er 8 jaar meegedaan, en daarvoor in mijn e36 coupe-320i ook 7 jaar.
Daarom heb ik 2 maanden geleden in mijn e60-530i ook een nieuwe laten plaatsen bij de Dealer want die moest ook ingeleerd worden.
Gr.Joop
Ik weet niet wat voor merk origineel is ,want BMW maak natuurlijk geen eigen accu's,
maar in mijn vorige e39-528i heb ik er 8 jaar meegedaan, en daarvoor in mijn e36 coupe-320i ook 7 jaar.
Daarom heb ik 2 maanden geleden in mijn e60-530i ook een nieuwe laten plaatsen bij de Dealer want die moest ook ingeleerd worden.
Gr.Joop
BMW E39-528I /Sold
BMW E60-530i -2003
Chevrolet Camaro -1967
BMW E60-530i -2003
Chevrolet Camaro -1967
Wat valt er aan een accu in te leren? Just curious 12V is 12V toch?
Wat ik heb begrepen,laad de dynamo anders dan dat er een oudere accu in zit,vraag mij niet waarom
Ik heb meerdere keren gelezen indien dit niet gebeurd bij een e60 dat dit problemen opleverd.
Gr.Joop
Ik heb meerdere keren gelezen indien dit niet gebeurd bij een e60 dat dit problemen opleverd.
Gr.Joop
BMW E39-528I /Sold
BMW E60-530i -2003
Chevrolet Camaro -1967
BMW E60-530i -2003
Chevrolet Camaro -1967
Vroeger was de techniek nog lekker simpel, nu met al die electronica heb je overal een computer voor nodig.
Maarja zo'n E60 staat wel hoog op m'n verlanglijstje van opvolgers voor m'n E46 dus zal ermee moeten gaan leren leven in de toekomst, maar voor nu is het nog elke dag genieten van de iets eenvoudigere E46-techniek.
'k zie dat je ook een mooie oldtimer hebt, blijft mooi die oude degelijke techniek
Maarja zo'n E60 staat wel hoog op m'n verlanglijstje van opvolgers voor m'n E46 dus zal ermee moeten gaan leren leven in de toekomst, maar voor nu is het nog elke dag genieten van de iets eenvoudigere E46-techniek.
'k zie dat je ook een mooie oldtimer hebt, blijft mooi die oude degelijke techniek
Als je alleen een zwaardere accu plaatst en niks aan de dynamo doet wordt het heel snel alleen maar slechter met starten, capaciteit en levensduur van accu én dynamo.bmwpeter schreef: Hoe hoger het aantal Ah hoe makkelijker en langer de accu zijn kracht afgeeft en is soms gewenst bijvoorbeeld tijdens vaak starten bij vriesweer.
Als voorbeeld: i.p.v. je 70 Liter tank een 120 liter tank onder je auto zetten, maar de pomphouder je altijd alleen maar 70 Liter geeft, heb je ook niks aan een 120 Liter tank.
En zo is het ook met dynamo's en accu's. Wil je 140 AH zul je ook de daarbijbehorende dynamo moeten scoren. En dat gaat 10 tegen 1 nooit lukken en dat hoeft ook niet. Doe je dit niet heb je het allerslechtste rendement. De 140Ah accu wordt nooit 100% opgeladen en bereikt nooit zijn volle startcapaciteit en zal heel snel uitgeput raken.
Een hogere Ah waarde is bedoelt voor de dieselaars. Die hebben een veel hogere startcapaciteit nodig dan een benzine variant. Als hier alleen maar voordelen aan zouden zitten zou BMW zo klaar zijn. Allemaal dezelfde Ah waarde, het liefst hoog en klaar. En dat is niet zo. Het is een afgestemd maatpakje per auto en per model. Om het hoogste rendement te halen en een zo lang mogelijke levensduur.
De accu die je moet scoren kan van alle merken zijn. De getallen die op een originele BMW accu staan moeten matchen. Het beste is te kiezen uit gerenomeerde accu bedrijven. Varta, Yuasa, Hoppecke, Bosch of BMW.
E36 320i Coupé 1994 verkocht News from the new owner: the car is a total loss after a crash
Nope hij doet er alleen langer over om vol te geraken.
Dus bij korte ritjes en lege accu klopt jou verhaal helemaal. Aangezien een nieuwe accu vol is zal deze gewoon bijgeladen worden of je moet wel heel erg veel extra stroomverbruikers in je auto gemonteerd hebben. Normaal komt er dus meer in dan eruit zal gaan en blijft de zwaardere accu ook gewoon z'n werk prima doen.
Het is niet de bedoeling om een accu te plaatsen met meer als het dubbele Ah, gaat zelfs niet passen omdat de afmetingen dan ook anders zullen zijn. Dus gewoon even op kenteken zoeken en de te kiezen opties komen vanzelf te voorschijn
Dus bij korte ritjes en lege accu klopt jou verhaal helemaal. Aangezien een nieuwe accu vol is zal deze gewoon bijgeladen worden of je moet wel heel erg veel extra stroomverbruikers in je auto gemonteerd hebben. Normaal komt er dus meer in dan eruit zal gaan en blijft de zwaardere accu ook gewoon z'n werk prima doen.
Het is niet de bedoeling om een accu te plaatsen met meer als het dubbele Ah, gaat zelfs niet passen omdat de afmetingen dan ook anders zullen zijn. Dus gewoon even op kenteken zoeken en de te kiezen opties komen vanzelf te voorschijn
Inderdaad de Moderne techniek ik was er ook niet blij mee,ik wou zelf ook een zwaardere accu erin dan de standaard 80amp, maar voor een 110amp werd mij verteld dat hij dan een dag aan de computer moest gaan hangen voor een update.bmwpeter schreef:Vroeger was de techniek nog lekker simpel, nu met al die electronica heb je overal een computer voor nodig.
Of dat echt waar was weet ik niet,sleutelen kan ik wel maar electronica
De electronica in de Camaro is wel lekker simpel geen gehannes met computers maar daar is alles al van vernieuwd in die 12 jaar dat ik hem heb
Gr.Joop
BMW E39-528I /Sold
BMW E60-530i -2003
Chevrolet Camaro -1967
BMW E60-530i -2003
Chevrolet Camaro -1967
Je zou eens ook op deze site kunnen kijken,scheeld zo'n €47,- (63Ah)
http://www.accumegastore.nl/wizard/Auto ... d/results/
http://www.accumegastore.nl/wizard/Auto ... d/results/