Accu problemen
- Schmiedmann530
- Berichten: 406
- Lid geworden op: 23 nov 2012, 02:10
Accu problemen
Nou jongens er zit al de 3e accu in, vorige week een hogere amperage gekocht (100ah) de vorigen waren 95 en 85, maar nu wilt hij weer niet meer starten . hoe kan dit nou?? word me nu echt teveel elke x in de kou dat ie niet wil starten.Er zit een bosch accu in, moet er perse originele BMW accu in en vervolgens deze inleren? en hoeveel ampere moet ik nemen??
Re: Accu problemen SPOED!
Als je een andere type neemt moet je die zeker inleren. Anders word hij niet volledig geladen.
Zelfs bij een gewone wissel naar hetzelfde type is het best dit te doen om problemen te vermijden.
Zelfs bij een gewone wissel naar hetzelfde type is het best dit te doen om problemen te vermijden.
525d E61 2007 pre-LCI
Re: Accu problemen SPOED!
Heb toevallig gisteren hier een topic over gelezen dat een accu blijkbaar ingelezen moet worden, staat ook meer nuttige info in dit topic misschien heb je er wat aan!
http://bimmerportal.nl/forum/viewtopic. ... 87#p437688
http://bimmerportal.nl/forum/viewtopic. ... 87#p437688
Geld moet rollen, en wat rolt er nu beter dan een BMW?
- Schmiedmann530
- Berichten: 406
- Lid geworden op: 23 nov 2012, 02:10
Re: Accu problemen SPOED!
Bedankt voor de snelle reactie, ik heb eerder ook gelezen dat hij idd moest ingeleerd worden. Heb nu een Bosch s5013 accu erin liggen, is een een AGM of niet hoe kan ik daar achterkomen? want zonder dat AGM kan men het blijbaar niet inleren.Kan ik zo met een bosch bij de dealer om hem te laten inleren of moet ik daarvoor toch bij hun een originele accu kopen?
Re: Accu problemen SPOED!
Ze willen uiteraard graag een accu verkopen maar ze verdienen ook al aan het inleren dus ik zou wat garage`s bellen en vragen of ze dit willen doen, zo niet dan breng je je geld naar een ander!
Geld moet rollen, en wat rolt er nu beter dan een BMW?
Re: Accu problemen SPOED!
Hij moet volgens mij echt ingeleerd worden als je van soort accu veranderd.
Re: Accu problemen SPOED!
Bij mij is hij pas vervangen door de Dealer (Breeman),en die zei dat ik zelfs het zelfde amperage moest nemen waar hij mee van de band was gerold,
Omdat hij anders een nacht aan de computer moest hangen om hem te herprogammeren of dat dit lulkoek is dat weet ik niet.
Ik wou namelijk een zwaardere,maar heb toen een originele 80 amp. laten plaatsen en inleren.
Maar een ander merk kan ook gewoon worden ingeleerd door de dealer of Garage/hobbyist met de juiste spullen.
Gr.joop
Omdat hij anders een nacht aan de computer moest hangen om hem te herprogammeren of dat dit lulkoek is dat weet ik niet.
Ik wou namelijk een zwaardere,maar heb toen een originele 80 amp. laten plaatsen en inleren.
Maar een ander merk kan ook gewoon worden ingeleerd door de dealer of Garage/hobbyist met de juiste spullen.
Gr.joop
BMW E39-528I /Sold
BMW E60-530i -2003
Chevrolet Camaro -1967
BMW E60-530i -2003
Chevrolet Camaro -1967
Re: Accu problemen SPOED!
Heb je een AGM, gel of loodaccu? Dit schijnt dus wel belangrijk te zijn voor de auto om te weten hoe de accu "reageert". Er moet dan het een en ander gecodeerd/ geregistreerd worden.
Ik heb de accu vervangen ook maar door de dealer laten doen bij mijn E39. Het was een lagere capaciteit (van 95 naar 90 Ah) DUS NIET amperage wat hier wordt gezegd want dat is de maximale stroom die de accu kan leveren. Dit ligt vaak rond de 600 - 700 Ampere. Belangrijk gegeven voor de koudstart.
Ik heb de accu vervangen ook maar door de dealer laten doen bij mijn E39. Het was een lagere capaciteit (van 95 naar 90 Ah) DUS NIET amperage wat hier wordt gezegd want dat is de maximale stroom die de accu kan leveren. Dit ligt vaak rond de 600 - 700 Ampere. Belangrijk gegeven voor de koudstart.
F10 N57N
Re: Accu problemen SPOED!
Trouwens de oorzaak was bij mij een kapotte kachelweerstand, die een lekstroom doorliet als de auto uit stond!! Hij was ook naar een week leeg!
F10 N57N
Re: Accu problemen SPOED!
Als u woont in buurt van Schaijk (NB)kan ik voor je acu inleren.
BMW UITLEZEN(E,F,G series),CODING,PROGRAMMING
FSC’s CIC NBT NBT EVO CARPLAY
RESET ISN 6HP 8HP Versnellingsbakken
BMW SLEUTELS BIJMAKEN E en F Serie.
FSC’s CIC NBT NBT EVO CARPLAY
RESET ISN 6HP 8HP Versnellingsbakken
BMW SLEUTELS BIJMAKEN E en F Serie.
Re: Accu problemen SPOED!
Bij vervangen van accu moet deze idd "ingeleerd" worden. Is eigenlijk een groot woord: met Dis of Inpa wordt een soort van reset gegeven, waardoor het laden weer optimaal gaat.
Zelf dit jaar na start problemen de accu door een Varta vervangen. Wel zelfde amperage. Met Inpa de accuwissel geregistreerd: klaar! Geen startproblemen meer gehad.
Een Agm accu is een ander verhaal: naast een hele dure accu moet er idd of wat aangepast en/of gecodeerd worden.
Als je nog steeds accu problemen hebt dan is er een ander probleem lijkt me, bijv lekstroom of dynamo problemen.
Zelf dit jaar na start problemen de accu door een Varta vervangen. Wel zelfde amperage. Met Inpa de accuwissel geregistreerd: klaar! Geen startproblemen meer gehad.
Een Agm accu is een ander verhaal: naast een hele dure accu moet er idd of wat aangepast en/of gecodeerd worden.
Als je nog steeds accu problemen hebt dan is er een ander probleem lijkt me, bijv lekstroom of dynamo problemen.
Re: Accu problemen SPOED!
Als je het zelfde acu platsen,kan met inpa of dis reseten gegevens,als je ander acu platsen:85Ah--->100Ah,of AGM moet ook gecodeerd worden.
BMW UITLEZEN(E,F,G series),CODING,PROGRAMMING
FSC’s CIC NBT NBT EVO CARPLAY
RESET ISN 6HP 8HP Versnellingsbakken
BMW SLEUTELS BIJMAKEN E en F Serie.
FSC’s CIC NBT NBT EVO CARPLAY
RESET ISN 6HP 8HP Versnellingsbakken
BMW SLEUTELS BIJMAKEN E en F Serie.
- Schmiedmann530
- Berichten: 406
- Lid geworden op: 23 nov 2012, 02:10
Re: Accu problemen SPOED!
Ik heb een Bosch s5013 accu er nu in. Dynamo is ongeveer 2 maanden terug vervangen, had vorig week in de ochtend weer een moeizame start zal ik maar zeggen dus heb ik deze accu weer vervangen door een nieuwe.En vanochtend kreeg ik hem niet aan het praat. vorige week was de accu gemeten en de dynamo, dynamo was goed accu was plat nog maar 11 volt. vandaag accu aan de lader gezet en zit nu weer vol.Morgen ff naar de dealer en kijken of ze zonder afspraak het kunnen uitlezen.
Ik had in de zomer ook problemen met de aanjager, als ik hem op max zette blies deze een beetje, soms deed hij het goed en soms niet maar laatste tijd merk ik er niets meer van zou het hiermee te maken kunnen hebben?
Ik had in de zomer ook problemen met de aanjager, als ik hem op max zette blies deze een beetje, soms deed hij het goed en soms niet maar laatste tijd merk ik er niets meer van zou het hiermee te maken kunnen hebben?
- Schmiedmann530
- Berichten: 406
- Lid geworden op: 23 nov 2012, 02:10
Re: Accu problemen SPOED!
Maandag naar de dealer hopelijk word het opgelost.
Re: Accu problemen SPOED!
Als je een grotere accu monteerd, geeft deze meer stroom. waardoor je startmotor meer toeren draait.
Hierdoor denkt je auto dat die al aan het lopen is, en gaat die dus de normale hoeveel heid inspuiten. ipv juist het extratje meer om de auto aan te laten springen.
de auto gaat nu dus nooit aanspringen.
Hierdoor denkt je auto dat die al aan het lopen is, en gaat die dus de normale hoeveel heid inspuiten. ipv juist het extratje meer om de auto aan te laten springen.
de auto gaat nu dus nooit aanspringen.