steptronic ombouwen?
steptronic ombouwen?
Hallo allemaal.
Betreft een e60 535d (jawel, al weer een haha)
Ik heb een vraag, ik las ergens op een amerikaans forum dat het mogelijk is om het pookje van je automaatbak andersom te laten functioneren in de manuele stand.
Nu is het zo dat opschakelen gebeurt met een trekkende beweging en terugschakelen met een duwende beweging.
Hoewel hier vast een diepere, veiligheids gerelateerde, gedachte achter zit , vind ik het totaal tegennatuurlljk :r .
Ik wil dan ook graag onderzoeken of dit proces kan worden omgekeerd, dwz: opschakelen is duwen en terugschakelen is trekken.
Reacties worden zeer gewaardeerd
Betreft een e60 535d (jawel, al weer een haha)
Ik heb een vraag, ik las ergens op een amerikaans forum dat het mogelijk is om het pookje van je automaatbak andersom te laten functioneren in de manuele stand.
Nu is het zo dat opschakelen gebeurt met een trekkende beweging en terugschakelen met een duwende beweging.
Hoewel hier vast een diepere, veiligheids gerelateerde, gedachte achter zit , vind ik het totaal tegennatuurlljk :r .
Ik wil dan ook graag onderzoeken of dit proces kan worden omgekeerd, dwz: opschakelen is duwen en terugschakelen is trekken.
Reacties worden zeer gewaardeerd
Re: steptronic ombouwen?
Als de steptronic hetzelfde is als bij een E46 (neem aan van wel? ) dan gaat dit uiteraard... 2 stekkertjes knippen, en visa versa aansluiten.
Current: | E46 330XI | E36 325 cabrio |
Previous: | E46 330D | E36 M3 cabrio | E36 328 | E21 323i |
Bedankt voor je reactie.Richel88
Heerlijk als het echt zo simpel is.
Heerlijk als het echt zo simpel is.
Moet die wel hetzelfde zijn als de e46 he Daar zitte gewoon 2 kabels, die het op en af schakelen regelen. Die omdraaien en done...
maare,,,waarom wil je dat eigenlijk? Dat is gewoon heel natuurlijk dat op en af schakelen hoor?
Want op het moment dat je remt, dan wordt je als het ware naar voren uit je stoel gedrukt, en die richting is ook omlaag schakelen.. Met optrekken visa-versa... hier wordt je in je stoel gedrukt, en naar achter is opschakelen, wat je nodig hebt met het hard optrekken
maare,,,waarom wil je dat eigenlijk? Dat is gewoon heel natuurlijk dat op en af schakelen hoor?
Want op het moment dat je remt, dan wordt je als het ware naar voren uit je stoel gedrukt, en die richting is ook omlaag schakelen.. Met optrekken visa-versa... hier wordt je in je stoel gedrukt, en naar achter is opschakelen, wat je nodig hebt met het hard optrekken
Current: | E46 330XI | E36 325 cabrio |
Previous: | E46 330D | E36 M3 cabrio | E36 328 | E21 323i |
Naar achteren trekken = opschakelen vind ik ook het meest natuurlijk gevoelsmatig. Daarom vind ik het ook zo stom dat de cruisecontrol wel andersom werkt. Zit erover te denken om deze draadjes ook om te wisselen..
F10 N57N
Steptronic werkt in de correcte richting zoals op racewagens, duwen is terug, trekken is opschakelen.
Vind het ook stom dat de cruisecontrol andersom werkt, moet er steeds bij nadenken. And sorry voor de medeweggebruikers wanneer ik met de lichte knipperde in plaats van de cruise crontrol te bedienen .
Vind het ook stom dat de cruisecontrol andersom werkt, moet er steeds bij nadenken. And sorry voor de medeweggebruikers wanneer ik met de lichte knipperde in plaats van de cruise crontrol te bedienen .
Laatst gewijzigd door tom_il op 07 dec 2012, 14:55, 1 keer totaal gewijzigd.
525d E61 2007 pre-LCI
Bij mijn Rover heb ik ook steptronic en dat werkt; duwen is opschakelen, naar achter trekken is terugschakelen.
Alleen is het bij de E46 dat je de pook naar links trekt om manueel te schakelen, bij mij moet die naar rechts...
Alleen is het bij de E46 dat je de pook naar links trekt om manueel te schakelen, bij mij moet die naar rechts...
Ha Ha Bekend ,hier het zelfdetom_il schreef:And sorry voor de medeweggebruikers wanneer ik met de lichte knipperde in plaats van de cruise crontrol te bedienen .
Gr Joop
BMW E39-528I /Sold
BMW E60-530i -2003
Chevrolet Camaro -1967
BMW E60-530i -2003
Chevrolet Camaro -1967
Haha hier nog 1