Inhouden bij accelereren
-
Inhouden bij accelereren
Sinds een paar dagen houd mijn Touring 320d 136pk in, als ik rustig gas geef valt het wel mee maar bij vlotjes weg willen rijden houd hij in...ook als ik stilstaand wat snel gas geef prutteld hij wat, een soort van overslaan.
Kan het ut brandstoffilter zijn?
Kan het ut brandstoffilter zijn?
Re: Inhouden bij accelereren
Hallo Suikerstuutje,
Zou je wat meer informatie kunnen geven? heb je er bijvoorbeeld ook meer/minder last van als de motor warm/koud is? heb je het probleem ook bij hogere snelheden of een hoger toerental?(>3000rpm)
Als ik het zo lees zou het best eens aan je opvoerpomp kunnen liggen. Wanneer deze defect is krijgt je brandstofpomp onvoldoende voordruk waardoor er in de rail te weinig druk is en de motor dus inhoud. Het kan natuurlijk ook je brandstoffilter zijn, het kan nooit kwaad om deze zo nu en dan te vervangen.
Groetjes,
Ovitius
Zou je wat meer informatie kunnen geven? heb je er bijvoorbeeld ook meer/minder last van als de motor warm/koud is? heb je het probleem ook bij hogere snelheden of een hoger toerental?(>3000rpm)
Als ik het zo lees zou het best eens aan je opvoerpomp kunnen liggen. Wanneer deze defect is krijgt je brandstofpomp onvoldoende voordruk waardoor er in de rail te weinig druk is en de motor dus inhoud. Het kan natuurlijk ook je brandstoffilter zijn, het kan nooit kwaad om deze zo nu en dan te vervangen.
Groetjes,
Ovitius
'99 BMW 320d
-
Ja, bij een warme motor doet het eigenlijk het meest, rpm heb ik niet echt in de gaten gehouden maar zal dat eens bekijken. de opvoerpomp zou best eens kunnen want 4 ton op de teller , dus zal daar het beste ook wel vanaf zijn. filter neem zeker even mee....bedankt.
-
Nog steeds is het probleem niet opgelost, tussen de 1800 en 2200 is het het sucke...pruttelen as een bezinemotor.
Maar af en toe is het weg, dus wat te doen....ook is de kick van de trekkracht niet super, 400.000 km en een Turbo die een ton achter de kiezen heeft + alle filters vervangen moeten toch een merkbaar + resultaat geven zou je denken, moet nog wel het vacuumsysteem voorzien van nw slangen maar door gebrek aan tijd zal dat nog ff duren.
Blijft klote zo....als er geen storingen op dash verschijnen? heeft uitlezen dan zin?
Maar af en toe is het weg, dus wat te doen....ook is de kick van de trekkracht niet super, 400.000 km en een Turbo die een ton achter de kiezen heeft + alle filters vervangen moeten toch een merkbaar + resultaat geven zou je denken, moet nog wel het vacuumsysteem voorzien van nw slangen maar door gebrek aan tijd zal dat nog ff duren.
Blijft klote zo....als er geen storingen op dash verschijnen? heeft uitlezen dan zin?
Jazeker, want niet alle opgeslagen storingen geven een storingslampje in t dashboard
soms kan je niet voorkomen dat er dingen goed gaan
-
Ok, gaan dat eerst maar es doen, bedankt
Wellicht is er iemand in jouw omgeving die je bij het uitlezen kan assisteren.
Groet Neville
Groet Neville
-
ik heb de kabel en inpa op de computer. ik woon in hoogezand, als je hulp nodig hebt, geef maar een gil.
F11 :driving:
-
Bedankt Sjoerdje, zal je aanbod onthouden...