Groot probleem, auto start niet?
Groot probleem, auto start niet?
Zo raar, vorige week zou ik even snel naar de winkel dus stap in en druk de sleutel in het contact en merk gelijk op dat het stuur niet naar beneden gaat.
Ik druk op de startknop maar er gebeurt niks.
Op het Idrive scherm komt kort bmw te staat maar valt direct weer weg.
Na vaak proberen heb ik de radio aan gekregen en ben ik er achter gekomen dat de lampen wel gewoon aan willen en de ramen op en neer is geen probleem dus dan zou de accu het probleem niet mogen zijn aangezien ik alles tegelijk kan bedienen en geen verzwakking in de koplampen zie.
Proberen over te starten en na een keer twijfelen start de auto???
Nieuwe accu gekocht voor 154 euro en natuurlijk gelijk naar de winkel!
Boodschappen gedaan en snel naar huis, niet dus!
Sta je daar met je kofferbak vol boodschappen en net nieuwe accu, weer precies het zelfde verhaal.
Dus ik een vriend bellen en over gestart, wat eerst een half uur niet wou maar na een half uur de auto toch in 1 keer starte.
Ik heb nu de auto eens gestart en de stroom gemeten dus de dynamo laad wel gewoon....
Heel raar probleem en hoop dat iemand me kan helpen.
Ik verdenk eigenlijk het alarm.
Weet iemand hoe ik het alarm helemaal eraf kan halen?
Ik heb een laptop en OBD kabel
Ik druk op de startknop maar er gebeurt niks.
Op het Idrive scherm komt kort bmw te staat maar valt direct weer weg.
Na vaak proberen heb ik de radio aan gekregen en ben ik er achter gekomen dat de lampen wel gewoon aan willen en de ramen op en neer is geen probleem dus dan zou de accu het probleem niet mogen zijn aangezien ik alles tegelijk kan bedienen en geen verzwakking in de koplampen zie.
Proberen over te starten en na een keer twijfelen start de auto???
Nieuwe accu gekocht voor 154 euro en natuurlijk gelijk naar de winkel!
Boodschappen gedaan en snel naar huis, niet dus!
Sta je daar met je kofferbak vol boodschappen en net nieuwe accu, weer precies het zelfde verhaal.
Dus ik een vriend bellen en over gestart, wat eerst een half uur niet wou maar na een half uur de auto toch in 1 keer starte.
Ik heb nu de auto eens gestart en de stroom gemeten dus de dynamo laad wel gewoon....
Heel raar probleem en hoop dat iemand me kan helpen.
Ik verdenk eigenlijk het alarm.
Weet iemand hoe ik het alarm helemaal eraf kan halen?
Ik heb een laptop en OBD kabel
Re: Groot probleem, auto start niet?
zelf alarm in laten bouwen?? of origineel? Kan wel het probleem zijn.
-
Probeer eens de andere sleutel.
If you can't convince them, confuse them.
Origineel klasse 3 allarm.
Andere sleutel al geprobeerd, helpt niet maar bedankt voor het meedenken.
Andere sleutel al geprobeerd, helpt niet maar bedankt voor het meedenken.
Heb je al geprobeert het contact van de auto even erop te draaien ipv openklikken met sleutel. want het zou kunnen dat de auto denkt dat die nog op slot staat terwijl jij hem open hebt gemaakt.
hoi,
Blijft de auto op het moment dat hij het niet doet ook op het stuurslot staan?
Zelf heb ik zoiets gelijknamigs meegemaakt maar dan met een e90.
Auto wil niet starten en stuurkolom werkt niet.(alleen deze reageerde helemaal niet meer)terwijl accu goed/vol is.
Na storing zoeken en navraag bij bmw dealer blijkt dit vaker voor te komen bij types met startknop.
Stuurkolom compleet vervangen(van demontage bedrijf) en werkt nu weer perfect.
Ik weet niet of dit ook bij e60/e61 vaker voorkomt. Een belletje naar de bmw dealer kan denk ik geen kwaad.
Blijft de auto op het moment dat hij het niet doet ook op het stuurslot staan?
Zelf heb ik zoiets gelijknamigs meegemaakt maar dan met een e90.
Auto wil niet starten en stuurkolom werkt niet.(alleen deze reageerde helemaal niet meer)terwijl accu goed/vol is.
Na storing zoeken en navraag bij bmw dealer blijkt dit vaker voor te komen bij types met startknop.
Stuurkolom compleet vervangen(van demontage bedrijf) en werkt nu weer perfect.
Ik weet niet of dit ook bij e60/e61 vaker voorkomt. Een belletje naar de bmw dealer kan denk ik geen kwaad.
Zo dat klinkt drastisch, mag ik vragen wat dat gekost heeft?
Ik zou zo eigenlijk niet weten of het stuurslot er wel of niet af is als hij niet start.
Ik zal morgen eens even er mee bezig.
Ik zou zo eigenlijk niet weten of het stuurslot er wel of niet af is als hij niet start.
Ik zal morgen eens even er mee bezig.
Ik weet niet precies wat de kosten hier van zijn geweest
Wij hebben er een bij een demontage bedrijf gehaald en volgens mij was het een uurtje of 3 werk(bij een e90).
Ik heb zelf niet de factuur gemaakt voor de klant.
Als je zelf niet handig bent of weet waar je mee bezig bent zou ik er niet aan beginnen.
Ik zou wel eerst een juiste diagnose stellen voor dat je iets gaat vervangen.
Wij hebben er een bij een demontage bedrijf gehaald en volgens mij was het een uurtje of 3 werk(bij een e90).
Ik heb zelf niet de factuur gemaakt voor de klant.
Als je zelf niet handig bent of weet waar je mee bezig bent zou ik er niet aan beginnen.
Ik zou wel eerst een juiste diagnose stellen voor dat je iets gaat vervangen.