voorwielen nog steeds shuins na uitlijnen
voorwielen nog steeds shuins na uitlijnen
Hoi,
Ik ben erachter gekomen dat mijn auto bij de linkervoor wiel een klapper heeft gehad. De draag armen waren al vervangen maar mijn auto trok onwijs naar rechts. Dus ik heb het laten uitlijnen en mijn wielen stonden nog niet recht. Alle waardes waren binnen de specificaties (voor). Als ik mijn rechter wiel helemaal recht heb staan, dan staat mijn linkerwiel wat naar buiten toe (en andersom) weet iemand misschien wat er scheef of krom kan zijn? Volgens de persoon die aan het uitlijnen was kan het aan de veren liggen maar ik heb mijn twijfels daarover. Voordat ik wat ga vervangen wil ik graag weten waar ik eventueel kan gaan beginnen. Iemand een idee?
Gr,
rmsybmw
Ik ben erachter gekomen dat mijn auto bij de linkervoor wiel een klapper heeft gehad. De draag armen waren al vervangen maar mijn auto trok onwijs naar rechts. Dus ik heb het laten uitlijnen en mijn wielen stonden nog niet recht. Alle waardes waren binnen de specificaties (voor). Als ik mijn rechter wiel helemaal recht heb staan, dan staat mijn linkerwiel wat naar buiten toe (en andersom) weet iemand misschien wat er scheef of krom kan zijn? Volgens de persoon die aan het uitlijnen was kan het aan de veren liggen maar ik heb mijn twijfels daarover. Voordat ik wat ga vervangen wil ik graag weten waar ik eventueel kan gaan beginnen. Iemand een idee?
Gr,
rmsybmw
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying
Re: voorwielen nog steeds shuins na uitlijnen
Hallo,
Dan klopt er waarschijnlijk nog veel van de uitlijning of bepaalde onderdelen die niet meer.
Dan is het beter om eerst te onderzoeken of er onderdelen vervangen dienen te worden, dat kan veel beter gedaan worden voordat men de auto word uitgelijnd.
De oorzaak van het naar rechtstrekken kan ook nog een hangende remklauw/remtang zijn.
Dan blijft de remzuiger in de remklauw druk uit oefenen op de ene remschijf, met als gevolg, dat de auto naar die ene zijde trekt, zonder dat er geremd word.
De bandenspanning controleren, of dat deze gelijkwaardig is.
Gelijke banden op een as, verschillende banden kunnen ook een ander weg gedrag geven.
Succes.
Met vriendelijke groet,
Ad
Dan klopt er waarschijnlijk nog veel van de uitlijning of bepaalde onderdelen die niet meer.
Dan is het beter om eerst te onderzoeken of er onderdelen vervangen dienen te worden, dat kan veel beter gedaan worden voordat men de auto word uitgelijnd.
De oorzaak van het naar rechtstrekken kan ook nog een hangende remklauw/remtang zijn.
Dan blijft de remzuiger in de remklauw druk uit oefenen op de ene remschijf, met als gevolg, dat de auto naar die ene zijde trekt, zonder dat er geremd word.
De bandenspanning controleren, of dat deze gelijkwaardig is.
Gelijke banden op een as, verschillende banden kunnen ook een ander weg gedrag geven.
Succes.
Met vriendelijke groet,
Ad
Re: voorwielen nog steeds shuins na uitlijnen
veerpoot wil ook wel eens krom gaan.
Ik weet niet hoe hard de klap was.
Tegenwoordig kun je ook voor 150a 200 euro een compleet draagarm setje kopen.
Heb gewoon even een willekeurige gepakt van Marktplaats
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderd ... m=2&pos=11
Ik weet niet hoe hard de klap was.
Tegenwoordig kun je ook voor 150a 200 euro een compleet draagarm setje kopen.
Heb gewoon even een willekeurige gepakt van Marktplaats
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderd ... m=2&pos=11
530d E61 titan silber 2005 daily,
728i E38 oxford grunn 1996,
325i E36 mauritius blau 1992,
318is E36 techno violet 1996,
540i E39 techno violet 1996,
318is E36 madeira violet 1997 driftcar,
728i E38 oxford grunn 1996,
325i E36 mauritius blau 1992,
318is E36 techno violet 1996,
540i E39 techno violet 1996,
318is E36 madeira violet 1997 driftcar,
Re: voorwielen nog steeds shuins na uitlijnen
Nou beste E28-520i,
Laat dat setje dan maar lekker links liggen voor die prijs, dat is dus echt geen dubbeltje waard.
Zoekt u eens op Meyle HD of de Llemförder set, dit zijn dus de echte stejes met draagarmen, die echt jaren mee gaan!
Het setje wat u aangeeft, best kans dat de auto weer op de wielen gezet word, dat die draagarmpjes defect zullen zijn.
Tenzij het gebruikte draagarmen zijn!
Ik zou dus echt gaan voor de 2 sets die ik dus aangaf, dat is dus de echte kwaliteit, Lemförder is dus OEM kwaliteit.
Dus vanuit de fabriek gemonteerd.
Om een beetje voordelig uit te komen met de prijs, kijk dan eens op ebay.de en zoek eens onder Querlenker satz en het type BMW er bij vermeld! en uiteraard welke as, dus voor is Vorne, en achter dat is Hinten.
Met vriendelijke groet,
Ad
Laat dat setje dan maar lekker links liggen voor die prijs, dat is dus echt geen dubbeltje waard.
Zoekt u eens op Meyle HD of de Llemförder set, dit zijn dus de echte stejes met draagarmen, die echt jaren mee gaan!
Het setje wat u aangeeft, best kans dat de auto weer op de wielen gezet word, dat die draagarmpjes defect zullen zijn.
Tenzij het gebruikte draagarmen zijn!
Ik zou dus echt gaan voor de 2 sets die ik dus aangaf, dat is dus de echte kwaliteit, Lemförder is dus OEM kwaliteit.
Dus vanuit de fabriek gemonteerd.
Om een beetje voordelig uit te komen met de prijs, kijk dan eens op ebay.de en zoek eens onder Querlenker satz en het type BMW er bij vermeld! en uiteraard welke as, dus voor is Vorne, en achter dat is Hinten.
Met vriendelijke groet,
Ad
-
matheeuwissen
- Berichten: 3712
- Lid geworden op: 11 jan 2010, 18:23
- Contacteer:
Re: voorwielen nog steeds shuins na uitlijnen
Heb je ervaring met deze draagarmen? Of zeg je dat alleen omdat ze goedkoop zijn?
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem
Re: voorwielen nog steeds shuins na uitlijnen
Hallo beste Matheeuwissen,
Mag ik aan u vragen, aan wie u deze vraag stelt?
Met vriendelijke groet,
Ad
Mag ik aan u vragen, aan wie u deze vraag stelt?
Met vriendelijke groet,
Ad
-
matheeuwissen
- Berichten: 3712
- Lid geworden op: 11 jan 2010, 18:23
- Contacteer:
Re: voorwielen nog steeds shuins na uitlijnen
jij staat boven me, dus daaraan is de vraag gericht. Anders had ik de quote optie wel gebruikt.
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem
Re: voorwielen nog steeds shuins na uitlijnen
AdE39 schreef:Nou beste E28-520i,
Laat dat setje dan maar lekker links liggen voor die prijs, dat is dus echt geen dubbeltje waard.
Zoekt u eens op Meyle HD of de Llemförder set, dit zijn dus de echte stejes met draagarmen, die echt jaren mee gaan!
Het setje wat u aangeeft, best kans dat de auto weer op de wielen gezet word, dat die draagarmpjes defect zullen zijn.
Tenzij het gebruikte draagarmen zijn!
Ik zou dus echt gaan voor de 2 sets die ik dus aangaf, dat is dus de echte kwaliteit, Lemförder is dus OEM kwaliteit.
Dus vanuit de fabriek gemonteerd.
Om een beetje voordelig uit te komen met de prijs, kijk dan eens op ebay.de en zoek eens onder Querlenker satz en het type BMW er bij vermeld! en uiteraard welke as, dus voor is Vorne, en achter dat is Hinten.
Met vriendelijke groet,
Ad
Ik heb zelf geen ervaring met deze setje omdat ik zelfs ook alleen OEM gebruik!
Maar heeft u er ervaring mee dan?
Ik denk niet dat ze zo slecht zijn zoals u aangeeft want anders zouden ze het echt niet verkopen denk ik!
En anders is Ebay.de er nog altijd!!!
530d E61 titan silber 2005 daily,
728i E38 oxford grunn 1996,
325i E36 mauritius blau 1992,
318is E36 techno violet 1996,
540i E39 techno violet 1996,
318is E36 madeira violet 1997 driftcar,
728i E38 oxford grunn 1996,
325i E36 mauritius blau 1992,
318is E36 techno violet 1996,
540i E39 techno violet 1996,
318is E36 madeira violet 1997 driftcar,
Re: voorwielen nog steeds shuins na uitlijnen
Hallo beste forum leden,
We kennen toch immers het gezegde, goedkoop is duurkoop, en alle waarde naar zijn geld.
Voor die prijs als set, dat kan echt niet goed zijn.
Meestal betreft het hiet Chines of uit andere Aziatische landen zooi, rubber van net iets sterkere kauwgom.
Er staat al zoveel geschreven over dit soort onderdelen, en de levensduur er van, en op diverse auto fora ook nog.
ER zijn natuurlijk overal kopers voor, en toch zeker degenen die er weinig weet van hebben, dat het niets is, daarom word dat spul nog verkocht, en jammerlijk komen ze er binnen het jaar er nog achter, als men het nogmaals mag gaan vervangen door betere merken, erg jammer, helaas!
Maar beste E28-520i, dat is gewoon een hele goede keus die u maakt, zo doe ik het net zo.
Ik haal vaak alle onderdelen binnen via ebay.de het prijsverschil is groot!
Voor mij is het gewoon een soort sport geworden om alles eens lekker op het gemakkie uit te pluizen.
Het antwoord op de vraag van forumlid Matheeuwissen.
Meyle HD is een hele goede vervanger voor de Lemförder draagarmenset.
Men heeft ook nog de gewone Meyle draagarmen, en tussen de normale versie en de HD versie, daar zit echt wel goed verschil in, zoals de levensduur en de stijfheid van de materialen die men gebruikt heeft.
De echte topper is dus wel de Lemförder draagarmenset, die word dus vanuit de fabriek gemonteerd.
Ik denk niet dat BMW en de andere Duitse merken zich hier een bult aan zullen vallen, doordat dit geen deugdelijk product zou zijn, dat riskeren deze fabrieken niet.
Wat ik echter wel aan zal raden, ga eens even shoppen op ebay.de Dat maakt een wereld van verschil voor uwes knip!
Het geld wat u dus bespaard heeft, daar kunt u toch weer lekker andere dingen van doen.
En dat is dan ook lekker meegenomen.
Koop ook niet bij de eerste de beste, kijk even goed bij meerdere aanbieders, dit levert ook nog wat besparing op, ik ga er altijd lekker even goed voor zitten op een avond.
De rest spreekt voor zich.
IK heb voldoende vrienden die deze goedkope zooi ooit eens hebben gemonteerd.
Heel erg vaak is het dus Aziatische rotzooi, allemaal gekopieerd van de betere merken, enkel kopieren ze niet de kwaliteit, en is het rubberwerk gewoon troep! Het zegt echt genoeg, als je deze onderdelen binnen een jasar nog een kan gaan vervangen.
Kunnen we dan van kwaliteit spreken, geef mij dan maar voor wat extra geld de draagarmen van Meyle HD en nog liever die van Lemförder, die heb ik dus gekocht en gemonteerd!
Zeker willen we allemaal zo goedkoop mogelijk inkopen, maar let dan ook even op de kwaliteit van de onderdelen!
Het gaat me dus niet om de lage prijs van die MP prijzen, over die draagarmenset, het is gewoon niets, daar zit de kneep! Anders gezegd, probeer het eens uit zou ik zeggen, ik pas er dus echt voor! En ik zal dit ook nooit aanraden, want dan krijg ik een grote golf van kritiek over me heen, waarom ik dat niet koop en wel aan anderen aanraad, ik kijk wel mooi uit.
Het mooie was, ik heb dus een hele complete set van de hele auto ineens gekocht, dus de voor en achteras ineens, dat levert ook weer wat besparing op. Een grotere verpakking is vaker wat goedkoper, dat is met alles zo, ook met de motor olie, een 200 litervat is natuurlijk goedkoper in aanschaf dan een 5 liter kan!
Het is natuurlijk wel een aardig bedrag, maar gezien de liter prijs, deze gaat wel naar beneden per liter.
Enkel moet men het wel kunnen gebruiken, of onder de vrienden verdelen!
IK ben dus erg vaak te vinden op ebay.de gewoon om eens lekker rond te neuzen.
Fijn weekend allemaal.
Met vriendelijke groet,
Ad
We kennen toch immers het gezegde, goedkoop is duurkoop, en alle waarde naar zijn geld.
Voor die prijs als set, dat kan echt niet goed zijn.
Meestal betreft het hiet Chines of uit andere Aziatische landen zooi, rubber van net iets sterkere kauwgom.
Er staat al zoveel geschreven over dit soort onderdelen, en de levensduur er van, en op diverse auto fora ook nog.
ER zijn natuurlijk overal kopers voor, en toch zeker degenen die er weinig weet van hebben, dat het niets is, daarom word dat spul nog verkocht, en jammerlijk komen ze er binnen het jaar er nog achter, als men het nogmaals mag gaan vervangen door betere merken, erg jammer, helaas!
Maar beste E28-520i, dat is gewoon een hele goede keus die u maakt, zo doe ik het net zo.
Ik haal vaak alle onderdelen binnen via ebay.de het prijsverschil is groot!
Voor mij is het gewoon een soort sport geworden om alles eens lekker op het gemakkie uit te pluizen.
Het antwoord op de vraag van forumlid Matheeuwissen.
Meyle HD is een hele goede vervanger voor de Lemförder draagarmenset.
Men heeft ook nog de gewone Meyle draagarmen, en tussen de normale versie en de HD versie, daar zit echt wel goed verschil in, zoals de levensduur en de stijfheid van de materialen die men gebruikt heeft.
De echte topper is dus wel de Lemförder draagarmenset, die word dus vanuit de fabriek gemonteerd.
Ik denk niet dat BMW en de andere Duitse merken zich hier een bult aan zullen vallen, doordat dit geen deugdelijk product zou zijn, dat riskeren deze fabrieken niet.
Wat ik echter wel aan zal raden, ga eens even shoppen op ebay.de Dat maakt een wereld van verschil voor uwes knip!
Het geld wat u dus bespaard heeft, daar kunt u toch weer lekker andere dingen van doen.
En dat is dan ook lekker meegenomen.
Koop ook niet bij de eerste de beste, kijk even goed bij meerdere aanbieders, dit levert ook nog wat besparing op, ik ga er altijd lekker even goed voor zitten op een avond.
De rest spreekt voor zich.
IK heb voldoende vrienden die deze goedkope zooi ooit eens hebben gemonteerd.
Heel erg vaak is het dus Aziatische rotzooi, allemaal gekopieerd van de betere merken, enkel kopieren ze niet de kwaliteit, en is het rubberwerk gewoon troep! Het zegt echt genoeg, als je deze onderdelen binnen een jasar nog een kan gaan vervangen.
Kunnen we dan van kwaliteit spreken, geef mij dan maar voor wat extra geld de draagarmen van Meyle HD en nog liever die van Lemförder, die heb ik dus gekocht en gemonteerd!
Zeker willen we allemaal zo goedkoop mogelijk inkopen, maar let dan ook even op de kwaliteit van de onderdelen!
Het gaat me dus niet om de lage prijs van die MP prijzen, over die draagarmenset, het is gewoon niets, daar zit de kneep! Anders gezegd, probeer het eens uit zou ik zeggen, ik pas er dus echt voor! En ik zal dit ook nooit aanraden, want dan krijg ik een grote golf van kritiek over me heen, waarom ik dat niet koop en wel aan anderen aanraad, ik kijk wel mooi uit.
Het mooie was, ik heb dus een hele complete set van de hele auto ineens gekocht, dus de voor en achteras ineens, dat levert ook weer wat besparing op. Een grotere verpakking is vaker wat goedkoper, dat is met alles zo, ook met de motor olie, een 200 litervat is natuurlijk goedkoper in aanschaf dan een 5 liter kan!
Het is natuurlijk wel een aardig bedrag, maar gezien de liter prijs, deze gaat wel naar beneden per liter.
Enkel moet men het wel kunnen gebruiken, of onder de vrienden verdelen!
IK ben dus erg vaak te vinden op ebay.de gewoon om eens lekker rond te neuzen.
Fijn weekend allemaal.
Met vriendelijke groet,
Ad
-
matheeuwissen
- Berichten: 3712
- Lid geworden op: 11 jan 2010, 18:23
- Contacteer:
Re: voorwielen nog steeds shuins na uitlijnen
Ik haal ook alles van ebay. Maar omdat je de goedkope sets zo afkraakt, vroeg ik me af of het daadwerkelijk gestoeld was op persoonlijke ervaringen.
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem
Re: voorwielen nog steeds shuins na uitlijnen
Ik heb een poos terug voor de E46 320d, destijds nog van m'n broer, goedkope draagarmen van 150E gehaald. Na een jaar konden ze weer vervangen worden. Dus ik sta achter Ad. Gewoon originele zijn er onder gekomen, geen problemen meer gehad.
Re: voorwielen nog steeds shuins na uitlijnen
Hallo beste Matheeuwissen,
Het is niet afkraken, het is gewoon rommel, en men vraagt toch om de waarheid?
En, ja dat is door de ervaring die ik heb, met dit soort rommel, en heb het ook veelvuldig gezien ook bij vrienden en kennissen.
De mensen monteren zelf die rommel, en komen vervolgens naar de garage om raad te vragen, let op ik heb het dus over mijn vrienden die een garage bedrijf hebben, die deze dingen dus meemaken. Men komt met de ziel onder de armen binnen lopen, omdat men het gewoon niet meer snapt. Ze zijn gewoon genept met die goedkope Chinese zooi, en het gebeurt best met regelmaat. Ik zou wel eens wat landelijke cijfers willen zien, ik denk dat we ons een hoedje schrikken!
Als ik het nu verkeerd begrepen heb, dan zeg ik de volgende keer, gewoon kopen dat hele goede spul.
Enkel neem ik dan natuurlijk niet de verantwoording en al het commentaar op mij.
Dus, zegt u maar hoe u het wil horen in het vervolg!
Wat E28-520i betreft,
Als men de reacties allemaal eens gelezen had, die ik gelezen heb over deze shitzooi, dan denk ik echt niet dat er nog iemand dit rommeltje nog zal kopen.
Men waarschuwt steeds voor deze goedkope Chinese zooi, maar schijnbaar nog niet genoeg, of men kijkt er doelbewust over heen.
Nou van mij mag men dit dus gerust kopen, enkel zeg ik het nog eens, aan het einde van het jaar bent u nogmaals aan de beurt, dan liggen de rubbers er gewoon uit!
Dit is gewoon gekopieerd van de goede merken, want die rot Chinezen kunnen niets anders dan voor aapje spelen, doen alles na, net als apen.
Als zij het nu eens allemaal zouden kopieëren, dus ook de kwaliteit, dan zou ik zeggen doe het gerust.
Maar net hier laten ze het afweten, en maken ze dus gewoon rotzooi, dat ik met bijbetaling nog niet eens wil bezitten!
Maar ik vind het gewoon goed, ik wil niemand opzadelen met de goede producten, als men rommel onder de auto wil monteren, daar is men geheel vrij in.
Dan koop ik mijn draagarmen wel via ebay.de en van het merk Lemförder, mij zullen ze niet hebben met die Chinese zooi!
U zegt dus ook beste E28-520i, als het echt zo slecht zou zijn, dan zou men het niet eens verkopen.
Ja, zo lust ik er nog wel een.
Met andere woorden, slechte en onbetouwbare auto's worden dus ook niet verkocht door de handel!
Want zo komt uw gezegde op mij af.
Als er geld te verdienen valt, dan maakt het sommige handelaars echt niet uit, of dit ten koste gaat van het kopende publiek, heeft u daar dan al eens aan gedacht?
Ik zie toch aardig veel klachten staan her en der, over dit soort onderdelen en auto's.
Met vriendelijke groet,
Ad
Het is niet afkraken, het is gewoon rommel, en men vraagt toch om de waarheid?
En, ja dat is door de ervaring die ik heb, met dit soort rommel, en heb het ook veelvuldig gezien ook bij vrienden en kennissen.
De mensen monteren zelf die rommel, en komen vervolgens naar de garage om raad te vragen, let op ik heb het dus over mijn vrienden die een garage bedrijf hebben, die deze dingen dus meemaken. Men komt met de ziel onder de armen binnen lopen, omdat men het gewoon niet meer snapt. Ze zijn gewoon genept met die goedkope Chinese zooi, en het gebeurt best met regelmaat. Ik zou wel eens wat landelijke cijfers willen zien, ik denk dat we ons een hoedje schrikken!
Als ik het nu verkeerd begrepen heb, dan zeg ik de volgende keer, gewoon kopen dat hele goede spul.
Enkel neem ik dan natuurlijk niet de verantwoording en al het commentaar op mij.
Dus, zegt u maar hoe u het wil horen in het vervolg!
Wat E28-520i betreft,
Als men de reacties allemaal eens gelezen had, die ik gelezen heb over deze shitzooi, dan denk ik echt niet dat er nog iemand dit rommeltje nog zal kopen.
Men waarschuwt steeds voor deze goedkope Chinese zooi, maar schijnbaar nog niet genoeg, of men kijkt er doelbewust over heen.
Nou van mij mag men dit dus gerust kopen, enkel zeg ik het nog eens, aan het einde van het jaar bent u nogmaals aan de beurt, dan liggen de rubbers er gewoon uit!
Dit is gewoon gekopieerd van de goede merken, want die rot Chinezen kunnen niets anders dan voor aapje spelen, doen alles na, net als apen.
Als zij het nu eens allemaal zouden kopieëren, dus ook de kwaliteit, dan zou ik zeggen doe het gerust.
Maar net hier laten ze het afweten, en maken ze dus gewoon rotzooi, dat ik met bijbetaling nog niet eens wil bezitten!
Maar ik vind het gewoon goed, ik wil niemand opzadelen met de goede producten, als men rommel onder de auto wil monteren, daar is men geheel vrij in.
Dan koop ik mijn draagarmen wel via ebay.de en van het merk Lemförder, mij zullen ze niet hebben met die Chinese zooi!
U zegt dus ook beste E28-520i, als het echt zo slecht zou zijn, dan zou men het niet eens verkopen.
Ja, zo lust ik er nog wel een.
Met andere woorden, slechte en onbetouwbare auto's worden dus ook niet verkocht door de handel!
Want zo komt uw gezegde op mij af.
Als er geld te verdienen valt, dan maakt het sommige handelaars echt niet uit, of dit ten koste gaat van het kopende publiek, heeft u daar dan al eens aan gedacht?
Ik zie toch aardig veel klachten staan her en der, over dit soort onderdelen en auto's.
Met vriendelijke groet,
Ad
Re: voorwielen nog steeds shuins na uitlijnen
Geef je helemaal gelijk Ad39.
Ik zelf ga altijd mooi zoals je zelf zegt rustig achter de laptop zitten mooi op Ebay.de snuisteren wat de prijsverschillen zijn van Oem onderdelen.
Naja zoals jezelf ook al zegt die is vrij groot soms en dat kan echt wel uit!
Daarom koop ik ook altijd (meestal dan) op Ebay.de keerzijde ervan is dat je altijd wel langer moet wachten.
Dus als je het snel moet hebben dan ga ik altijd of naar de Dealer of naar een automaterialen zaak waar ze wel gewoon originel spul verkopen.
Voor mij geen honkie tonkie spul aan mijn auto!
Even een voorbeeld neem ik de scooters.
De scooters van Yamaha kosten ongeveer een 2 a 3000 euro.
Neem een van cpi bijvoorbeeld kost nieuw 999 euro en kun je tegenwoordig bij de aldi kopen.
Ik heb zelf een zaak welke in scooters en onderdelen handelt,
Maar zo'n scooters komt bij mij nooit de oprit op!
Krijg altijd telefoontjes en mailtje of ik deze dingen ook inkoop nou nee omdat dit eenvoudig weg ROMMEL is!!!
na 100km moet je al kleppenstellen omdat hij anders het niet meer doet,
Benzine verbruiken ze niet veel maar olie dat zuipt enorm!
Kan er nog uren over door gaan maar denk dat het punt nu wel duidelijk is.
Back on topic!
Ik zelf ga altijd mooi zoals je zelf zegt rustig achter de laptop zitten mooi op Ebay.de snuisteren wat de prijsverschillen zijn van Oem onderdelen.
Naja zoals jezelf ook al zegt die is vrij groot soms en dat kan echt wel uit!
Daarom koop ik ook altijd (meestal dan) op Ebay.de keerzijde ervan is dat je altijd wel langer moet wachten.
Dus als je het snel moet hebben dan ga ik altijd of naar de Dealer of naar een automaterialen zaak waar ze wel gewoon originel spul verkopen.
Voor mij geen honkie tonkie spul aan mijn auto!
Even een voorbeeld neem ik de scooters.
De scooters van Yamaha kosten ongeveer een 2 a 3000 euro.
Neem een van cpi bijvoorbeeld kost nieuw 999 euro en kun je tegenwoordig bij de aldi kopen.
Ik heb zelf een zaak welke in scooters en onderdelen handelt,
Maar zo'n scooters komt bij mij nooit de oprit op!
Krijg altijd telefoontjes en mailtje of ik deze dingen ook inkoop nou nee omdat dit eenvoudig weg ROMMEL is!!!
na 100km moet je al kleppenstellen omdat hij anders het niet meer doet,
Benzine verbruiken ze niet veel maar olie dat zuipt enorm!
Kan er nog uren over door gaan maar denk dat het punt nu wel duidelijk is.
Back on topic!
530d E61 titan silber 2005 daily,
728i E38 oxford grunn 1996,
325i E36 mauritius blau 1992,
318is E36 techno violet 1996,
540i E39 techno violet 1996,
318is E36 madeira violet 1997 driftcar,
728i E38 oxford grunn 1996,
325i E36 mauritius blau 1992,
318is E36 techno violet 1996,
540i E39 techno violet 1996,
318is E36 madeira violet 1997 driftcar,
Re: voorwielen nog steeds shuins na uitlijnen
Hallo beste E28-520i,
Er staat inderdaad erg veel aan onderdelen op ebay.de.
Dat maakt het prijs verschil wel goed, de pleister op de wonde.
Het betreft dus de auto's van ons zelf en van de kids met aanhang.
Ik rijd ook slechts 6.000 km/jaar, dus maakt het niet veel uit voor mij, dat het iets langer wachten is op de onderdelen. En er staat toch altijd een auto over, die ten alle tijden gepakt kan worden door ons allen.
Als men dit voor een garage zou moeten doen, dan zit er niets anders op dan een hele goede afspraken agenda te hanteren, en dat zou ook niet echt bezwaarlijk zijn, dat is ook nog wel in te plannen.
Ik verbaas me nu soms nog wel eens over die prijzen vergelijking met ons land.
Wat nog wel eventueel zou kunnen, dat de onderdelen gekocht zouden kunnen worden via de plaatwerk zaken, die in nieuw plaatwerk handelen voor de schade herstellers, deze kunnen ook wel smel aan dit soort onderdelen komen.
Ik ken een dergelijke zaak bij ons in de omgeving, en die zijn ook weer goedkoper dan de dealers.
Vaak met een dag leverbaar, net zoals bij de dealer.
We weten nu wat er mogelijk is, en men zou eens voor de lol zomaar eens gaan kijken op ebay.de dan zien ze het zelf.
Met vriendelijke groet,
Ad
Er staat inderdaad erg veel aan onderdelen op ebay.de.
Dat maakt het prijs verschil wel goed, de pleister op de wonde.
Het betreft dus de auto's van ons zelf en van de kids met aanhang.
Ik rijd ook slechts 6.000 km/jaar, dus maakt het niet veel uit voor mij, dat het iets langer wachten is op de onderdelen. En er staat toch altijd een auto over, die ten alle tijden gepakt kan worden door ons allen.
Als men dit voor een garage zou moeten doen, dan zit er niets anders op dan een hele goede afspraken agenda te hanteren, en dat zou ook niet echt bezwaarlijk zijn, dat is ook nog wel in te plannen.
Ik verbaas me nu soms nog wel eens over die prijzen vergelijking met ons land.
Wat nog wel eventueel zou kunnen, dat de onderdelen gekocht zouden kunnen worden via de plaatwerk zaken, die in nieuw plaatwerk handelen voor de schade herstellers, deze kunnen ook wel smel aan dit soort onderdelen komen.
Ik ken een dergelijke zaak bij ons in de omgeving, en die zijn ook weer goedkoper dan de dealers.
Vaak met een dag leverbaar, net zoals bij de dealer.
We weten nu wat er mogelijk is, en men zou eens voor de lol zomaar eens gaan kijken op ebay.de dan zien ze het zelf.
Met vriendelijke groet,
Ad
Re: voorwielen nog steeds shuins na uitlijnen
hmmmmmm ok. Kan de BMW dealer erachter komen wat er niet goed is of moet ik dan de hele maand met water en brood doen? Ik ben benieuwd waarom hij nog steeds schuins staat. Mijn draagarmen zijn namelijk al vervangen. Voor de volgende keer zet ik gewoon kwaliteit spul eronder dan weet ik zeker dat het goed is. Ad bedankt voor de tips!
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying

