diverse foutcodes bmw e61
-
rcpvangils
diverse foutcodes bmw e61
Hallo beste mensen,
Ik ben nieuw hier, ik heb een bmw 530d uit 2006 welke inmiddels 4 weken bij de bmw dealer heeft gestaan
wegens de volgende foutmeldingen met uitval van de motor als gevolg:
Dbc uitgevallen
rijregelsysteem uitgevallen
wegrij assisentie niet actief
hoge uitstoot
In de eerste plaats is er een relais vervangen, maar na het ophalen van de auto was na 2 dagen weer
hetzefde probleem aan de orde.
Vervolgens kreeg ik te horen dat de dme (motor) computer defect was en deze vervangen zou moeten worden.
Dit inmiddels laten doen en na 2 dagen weer hetzelfde verhaal.
Heeft er iemand hier ervaring met dit verschijnsel en een eventuele oplossing ?
Bijvoorbaat dank !
Rob
Ik ben nieuw hier, ik heb een bmw 530d uit 2006 welke inmiddels 4 weken bij de bmw dealer heeft gestaan
wegens de volgende foutmeldingen met uitval van de motor als gevolg:
Dbc uitgevallen
rijregelsysteem uitgevallen
wegrij assisentie niet actief
hoge uitstoot
In de eerste plaats is er een relais vervangen, maar na het ophalen van de auto was na 2 dagen weer
hetzefde probleem aan de orde.
Vervolgens kreeg ik te horen dat de dme (motor) computer defect was en deze vervangen zou moeten worden.
Dit inmiddels laten doen en na 2 dagen weer hetzelfde verhaal.
Heeft er iemand hier ervaring met dit verschijnsel en een eventuele oplossing ?
Bijvoorbaat dank !
Rob
Re: diverse foutcodes bmw e61
Ben geen techneut maar hoe goed is de accu nog. Heb hier regelmatig gelezen dat een slechte accu rare meldingen kan veroorzaken....
Komt vaker voor! Er is veel te googlen over deze samenloop van storingsmeldingen. Stuurhoeksensor? ABS/DSC hydro unit??
http://www.bmwland.co.uk/forums/viewtop ... 5&t=125532
http://www.bmwland.co.uk/forums/viewtop ... 5&t=125532
F10 N57N
-
rcpvangils
deze morgen weer naar de dealer laten vervoeren, maar dit zal natuurlijk na de kerst pas
een vervolg gaan krijgen.Accu is inderdaad een veel voorkomend probleem, maar deze is
getest als zijnde goed.Zodra ik weer wat hoor zal ik het hier melden.dank voor de reacties
en fijne feestdagen!
een vervolg gaan krijgen.Accu is inderdaad een veel voorkomend probleem, maar deze is
getest als zijnde goed.Zodra ik weer wat hoor zal ik het hier melden.dank voor de reacties
en fijne feestdagen!
Diverse foutmelding samen zonder samenhang is meestal te wijten aan een IBS sensor die stuk is.
525d E61 2007 pre-LCI
-
rcpvangils
probleem (99% zeker opgelost), bleek een kabelboom te schuren bij de inspuitrail van de diesel, door de
hoge deskundigheid van de dealer heeft me dit zometeen een nieuwe motorcomputer gekost en een hele
hoop arbeid, dus meteen de laatste keer
hoge deskundigheid van de dealer heeft me dit zometeen een nieuwe motorcomputer gekost en een hele
hoop arbeid, dus meteen de laatste keer
-
Dutchlincoln
Ik neem aan dat de dealer die kosten crediteert...
Dit topic is een dikke 3jr oud dus ik denk niet dat je nog een reactie gaat krijgen 
-
Dutchlincoln
Ik snuffel hier teveel rond denk ik...
Alle nieuwe topics al gelezen, en dan ga je steeds verder...
Dit overkomt mij ook regelmatig hoor, zit je zo in de topics te neuzen dat je datum van de post je geheel ontgaat