e 46 parkeer sensoren storing
e 46 parkeer sensoren storing
Beste leden
Sinds gisteren doen het parkeer sensoren spontaan niet. Bij het inschakelen van achteruit versnelling krijg ik een lange toon(pip) en verder gebeurt niks . ik dacht dat het vuil was door al die regen van afgelopen dagen, maar dat was ook niet.sensoren schoon gemaakt en weer hetzelfde. Originele pdc achter. Heeft iemand een enige idee wat kan het zijn?
Alvast bedankt
Sinds gisteren doen het parkeer sensoren spontaan niet. Bij het inschakelen van achteruit versnelling krijg ik een lange toon(pip) en verder gebeurt niks . ik dacht dat het vuil was door al die regen van afgelopen dagen, maar dat was ook niet.sensoren schoon gemaakt en weer hetzelfde. Originele pdc achter. Heeft iemand een enige idee wat kan het zijn?
Alvast bedankt
Re: e 46 parkeer sensoren storing
Jullie willen misschien niet geloven maar PDC doet het weer raar fenomeen.
PDC sensoren aan het overlijden (Waarschijnlijk doet het er nog maar 1?) of het regelapparaat is kapot of slecht contact op de stekkers achterop de sensoren door vervuiling e.d.
-- Houdoe wanne --
- twanheering
Zet 'm even in z'n achteruit en luister of ze alle 4 nog een tikkend geluid maken.
Als 1 sensor niet werkt, schakelt het hele systeem uit (veiligheid). Dan krijg je indd de lange pieptoon als je 'm in z'n achteruit zet. Heb zelf ook problemen mee gehad, bij mij was het de PDC-module. Heb deze vervangen en sindsdien geen problemen meer mee gehad.
Als 1 sensor niet werkt, schakelt het hele systeem uit (veiligheid). Dan krijg je indd de lange pieptoon als je 'm in z'n achteruit zet. Heb zelf ook problemen mee gehad, bij mij was het de PDC-module. Heb deze vervangen en sindsdien geen problemen meer mee gehad.
same problem here....
Die van mijn ouders heeft het ook,
de ene keer een "overleden" piep andere keer werkt hij prima! dan is er dus 1 van je pdc's kapot!
moet zelf ook nogsteeds een nieuwe halen, maar vergeet het steeds!
Die van mijn ouders heeft het ook,
de ene keer een "overleden" piep andere keer werkt hij prima! dan is er dus 1 van je pdc's kapot!
moet zelf ook nogsteeds een nieuwe halen, maar vergeet het steeds!
>>>>Showroom E36's<<<<
- twanheering
Als je een lange pieptoon krijgt zodra je 'm in de achteruit zet, dat betekend dat er een fout in het systeem zit.
Dit kan 1 van de sensoren zijn of je module.
Luister ff naar alle 4 de sensoren of deze een tikkend geluid maken, als deze tikken zijn ze goed. Controleer ook voor de zekerheid even je stekker verbindingen.
Als ze alle 4 tikken, maar je krijgt nog geen pieptoon als je op een obstakel afrijd, dan is het waarschijnlijk je pdc-module.
Dit kan 1 van de sensoren zijn of je module.
Luister ff naar alle 4 de sensoren of deze een tikkend geluid maken, als deze tikken zijn ze goed. Controleer ook voor de zekerheid even je stekker verbindingen.
Als ze alle 4 tikken, maar je krijgt nog geen pieptoon als je op een obstakel afrijd, dan is het waarschijnlijk je pdc-module.
als een pdc een tikkend geluid maakt is het niet zeker dat hij altijd werkt, het kan tikken maar kan ook kappot zijn terwijl het tikt maar dat de sensor kapot is..
kijk eens naar het module van de pc aan de stekker. of dat er niets verbrand is.. of in ht module dat het niet nat is
kijk eens naar het module van de pc aan de stekker. of dat er niets verbrand is.. of in ht module dat het niet nat is
twanheering schreef:Als 1 sensor niet werkt, schakelt het hele systeem uit (veiligheid). Dan krijg je indd de lange pieptoon als je 'm in z'n achteruit zet.
Gaat niet altijd op. Bij mij waren er uiteindelijk drie stuk voordat ik er achter kwam. Nooit een lange pieptoon gehoord. De laatste is gewoon de hele tijd z'n werk blijven doen.Dcreator schreef:de ene keer een "overleden" piep andere keer werkt hij prima! dan is er dus 1 van je pdc's kapot!
Bij mij hoorde je ze alle vier nog tikken, terwijl er toch drie stuk waren. En aangezien het systeem nog gewoon werkte op één sensor was het makkelijk te achterhalen welke er stuk waren.twanheering schreef:Luister ff naar alle 4 de sensoren of deze een tikkend geluid maken, als deze tikken zijn ze goed. Controleer ook voor de zekerheid even je stekker verbindingen.
dat tikken doen ze bij mij ook alle 4. Uitlezen met de BOSCH kast op school krijg ik van 3 stuks toch echt geen signaal!
Je kunt dus 2 dingen doen. of uit laten lezen. of je probeert zo te bepalen welke het niet doen.
Je kunt dus 2 dingen doen. of uit laten lezen. of je probeert zo te bepalen welke het niet doen.
-- Houdoe wanne --
Heb ik net mijn PDC sensor links midden (achter)vervangen, nog steeds een constante piep...
Zojuist even uitgelezen met de BMW tester 2 foutcodes op PDC(voorheen 1 fout op sensor links midden). Nu 1 oranje bolletje voor de sensor links midden (opgeslagen fout dus) maar nu weer een rood bolletje voor de sensor links op de hoek!
Gewoon domme pech? of een teken van een defect rakende module? iemand een idee?
Zojuist even uitgelezen met de BMW tester 2 foutcodes op PDC(voorheen 1 fout op sensor links midden). Nu 1 oranje bolletje voor de sensor links midden (opgeslagen fout dus) maar nu weer een rood bolletje voor de sensor links op de hoek!
Gewoon domme pech? of een teken van een defect rakende module? iemand een idee?