Ik hou van een beetje grotere auto dus ik wil een 5-serie E60 en de 3-serie E90 vind ik van buiten gewoon lelijk. Ik twijfel enorm of ik een benzine of een diesel moet nemen. Volgens mijn berekeningen zou het qua brandstofkosten + wegenbelasting niet veel uitmaken. Ik maar rond 18.000km per jaar. Ik ben dus de volgende modellen aan het overwegen, 525i, 530i, 530d en 535d, tussen 2005-2007, tussen 150.000km en 200.000km.
Ik zou graag een goed aangeklede auto willen, M pakket, sport stoelen, prof navi, xenon, deze opgenoemde zaken zijn een must. Ik heb alleen gemerkt dat het moeilijk is om een benzine versie met veel optie's te vinden voor een schappelijke prijs in vergelijking met een diesel. Dus eerlijk gezegd heb ik liever een 530i dan een 530d, als ze allebei even vol qua optie's zijn en er geen grote prijsverschil tussen de auto's is, maar zoals ik al zei, diesels zijn nou eenmaal beter aangekleed en goedkoper. Bij diesels ben ik vooral bang voor dure reparaties, zoals de roetfilter (oh wat heb ik toch ellende gehad met de roetfilter bij Alfa).
Wat zouden jullie doen en waarom ? Hieronder een link naar een auto die ik op het moment op het oog heb en die eigenlijk helemaal naar mn smaak is.
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/bmw/ ... ousPage=lr
Alvast bedankt voor jullie adviezen en tips en ik beloof dat ik mn bijdrage zal leveren aan deze forum als ik eenmaal de BMW sleutels in mn handen weer heb