Eibach Pro kit valt tegen...

Chiptuning, turbo's, onderstel, remmen, banden? Bespreek het hier.
dw70

Re: Eibach Pro kit valt tegen...

Bericht door dw70 » 23 okt 2012, 20:09

De doos is zwart en er staat Eibach op. Dat klopt.
Ik ben ook niet tevreden over de Eibach, maar dat ligt niet aan de Eibach. Dat hangt af van de juiste schokdemper. Nu ik zelf een compromis heb gemaakt en meer voor comfort en prijsverleiding gekozen heb door Monroes te monteren komt de Eibach gewoon slecht ervanaf. Dat ligt aan het gedrag van de Monroes. Dan krijg je dat oeverloze gespring bij iedere bult zoals jij al aangeeft op de Duitse autobahn. De monroes zullen overigens met originele BMW veren weer prima uit de verf komen.

Had ik deze Eibach set met gele konis of Bilsteins gereden waren ze perfect geweest, maar dan had ik een keiharde auto gehad die wel rijdt als een kart.
E36 320i Coupé 1994 verkocht :zwaai: News from the new owner: the car is a total loss after a crash :|

bayerbatju

Bericht door bayerbatju » 23 okt 2012, 22:23

@ Hugo: ik heb niet het idee dat de auto nastuitert of hobbelt daarnaast lijkt mij het harde oncomfortabele gedrag niet door de dempers te komen (de compressie en rebound) hoogstens de hardheid van deze originele dempers zou het probleem nog kunnen veroorzaken.

ik zal een adres hier in de buurt zoeken om de dempers te laten testen.

Ja de veren zijn gekomen met TUV papieren en Eibach + typenummer opdruk.

Hugo M

Bericht door Hugo M » 23 okt 2012, 23:18

Ben benieuwd wat de uitslag van een schokbrekertest is bij jouw auto.
Succes!
Het enige verschil tussen mij en een krankzinnige, is dat ik niet krankzinnig ben...

Quintet-33 1.5(TI carbs)-Civic–Lancer-MX3 V6-Scorpio V6-Cosworth V6 -A6 V6-A4 1.6-V40 1.9D(chip)–Megane 1.9D(chip)-E46 330i (chip)-156SW1.9JTD(chip)-Chevy2.0TDCI(chip)

bayerbatju

Bericht door bayerbatju » 23 dec 2012, 12:29

Een eerlijke schokdempertest is niet mogelijk bij verlaagde auto's.

Ik ben inmiddels tot op de bodem gaan uitzoeken wat er te koop is op veren en schokdemper gebied maar krijg, zelfs van de importeur, niet echt een duidelijk antwoord op de vraag:

Welke bilstein demper kan ik het beste toepassen i.c.m. mijn Eibach pro kit veren om zoveel mogelijk comfort te behouden?

De volgende keuzes zijn er volgens mij:

-Vervangers van de originele dempers: Bilstein B4

-De best afgestemde combinatie volgens Eibach/Bilstein = Bilstein B8 (Ook wel B12 pro kit genoemd) >> nadeel: schijnt heel stug te zijn?

-De Bilstein B4 M-tech (voor gebruik bij een M-tech verenset)

Graag lees ik onderbouwde ervaringen ;)

Gr. Barry

AlexS

Bericht door AlexS » 24 dec 2012, 11:52

Ik heb ook al op een algemeen forum gereageerd; je zei daar dat de B6 gelijk is aan de B8 maar dan voor niet verlaagde auto's.

Even gaan kijken bij Bilstein, waar ik zag dat de B6 nu ook instelbaar te krijgen; dan lijkt me dat voor jou het beste compromis! Anders kom je al snel op de B8 sprint voor verlaagd onderstel uit (niet instelbaar, dus goedkoper)

http://web1.carparts-cat.com/default.as ... 009&12=130

Leef je uit zou ik zo zeggen!
soms kan je niet voorkomen dat er dingen goed gaan

Hugo M

Bericht door Hugo M » 30 dec 2012, 01:50

http://www.tvhautoteile.de/bilstein,pro ... hebil.html

heb hier zelf complete b4 set v+a vandaan (zonder topmounts en andere spulletjes) voor net geen 300,- incl verzenden.

http://www.tvhautoteile.de/wbc.php?sid= ... 83&recno=7
Het enige verschil tussen mij en een krankzinnige, is dat ik niet krankzinnig ben...

Quintet-33 1.5(TI carbs)-Civic–Lancer-MX3 V6-Scorpio V6-Cosworth V6 -A6 V6-A4 1.6-V40 1.9D(chip)–Megane 1.9D(chip)-E46 330i (chip)-156SW1.9JTD(chip)-Chevy2.0TDCI(chip)

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Performance en tuning”